Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers’ Perceptions towards the Pull-Out Classes for Gifted Students

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 156 - 185, 29.11.2018

Öz

The purpose of the current study is to determine teachers' perceptions towards the pull-out classes for gifted students. The research has been designed according to Phenomenology a qualitive research pattern; and has been identified using criterion sampling –a purposive sampling method. The participants were 76 primary school teachers who attended in service training seminar that was held by Ministry of National Education General Directorate of Special Education and Guidance Services about Training of Trainers Course for Pull-Out Classes. The data was collected through semi-structured interview form which aims to determine teachers’ perceptions towards “pull-out classes term” by means of metaphors, drawing-writing and focus group discussion techniques. In the direction of these results of the study, the teachers regard that the pull-out classrooms which could be described as spaces where students are able to discover their abilities, provide them with appropriate training opportunities in accordance with their needs, scientific, creative and inquisitive thinking styles. 

Kaynakça

  • Bedur, S., Bilgiç, N., Taşlıdere, E. (2015). Özel (Üstün) Yetenekli Öğrencilere Sunulan Destek Eğitim Hizmetlerinin Değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 159-175.
  • Ben-peretz, M., Mendelson, N., Kron, F.W. (2003). How teachers in different educational context view their roles. Teaching and Teacher Education, 19, 277-290.
  • Borthwick, A. (2011). Children’s perceptions and attitudes towards their mathematics lessons. In C. Smith, (Ed.), British Society for Research into Learning Mathematics, 31, 37-42.
  • Christensen, P., & James, A. (2000). Research with Children. London: Falmer Press.
  • Coşkun, M. (2011). Lise Öğrencilerinin “İklim” Kavramıyla İlgili Metaforları. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5 (3), 919-940.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., Dalgıç, G. (2011). Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliğine İlişkin Algıları: Metafor Analiz Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 97-121.
  • Kurt, H. (2013). Biology student teachers’ cognitive structure about “Living thing". Educational Research and Reviews, 8 (12), 871-880.
  • MEB.(2013). Özel Yetenekli Bireylerin Eğitimi Strateji ve Uygulama Klavuzu. Özel Eğitim Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Ankara. orgm.meb.gov.tr adresinden 14.08.2016 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB.(2015). Destek eğitim odası açılması. Genelge 2015/15. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Miles, M.B., Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor. İstanbul: MESS Yayınları.
  • Nar, B., Tortop, H.S. (2017). Üstün/Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odası Uygulaması: Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlikleri Ve Görüşleri. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 4(1), 1-24.
  • Noyes, A. (2004). Producing Mathematics Teachers: A sociological perspective. Teaching Education, 15 (3), 243–256.
  • Özden, M. (2009). Primary student teachers’ ideas of atoms and molecules: Using drawings. Education, 129(4), 635-642.
  • Patrick, P. G., & Tunnicliffe, S. D. (2010). Science Teachers’ drawings of what is inside the human body. Journal of Biological Education, 44 (2), 81-87.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 55, 459-496.
  • Sak, U. (2014). Üstün Zekâlılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Short, C. D. (2000), Analysing metaphor in human resource development, Human Resource Development International, 3(3), 323‐341.
  • Şahin, F. (2015). Üstün Zekâlı Öğrencilerin Eğitimine Yönelik Eğitsel Stratejiler. Feyzullah Şahin (Ed.), Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi içinde (s.1-14). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tortop, H. S. (2015). Üstün zekâlılar eğitiminde farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • Yayla, R. G., & Eyceyurt, G. (2011). Mental models of pre-service science teachers about basic concepts in chemistry. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 2011, 285-294
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zoldosova, K., & Prokop, P. (2007). Primary pupils” preconceptions about child prenatal development. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(3), 239-246.

Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odalarına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 156 - 185, 29.11.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli
öğrencilere yönelik destek eğitim odalarına ilişkin öğretmen görüşlerini
belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninin kullanıldığı
bu araştırmanın örneklemini Türkiye’nin farklı şehirlerinden Milli Eğitim
Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından
“Destek Eğitim Odası Eğitici Eğitimi” üzerine düzenlenen hizmet içi eğitimine
katılan toplam 76 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak;
öğretmenlerin “Destek Eğitim Odaları” kavramına ilişkin algılarını metaforlarla
belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış form, çizme-yazma tekniği ve odak grup
görüşmesi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmenlerin
destek eğitim odalarının öğrencilerin yeteneklerini ortaya çıkarıp onlara
ihtiyaçları doğrultusunda uygun eğitim fırsatının sağlandığı ve bilimsel,
yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme becerilerinin kazandığı bir mekan olarak
algıladıkları tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Bedur, S., Bilgiç, N., Taşlıdere, E. (2015). Özel (Üstün) Yetenekli Öğrencilere Sunulan Destek Eğitim Hizmetlerinin Değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 159-175.
  • Ben-peretz, M., Mendelson, N., Kron, F.W. (2003). How teachers in different educational context view their roles. Teaching and Teacher Education, 19, 277-290.
  • Borthwick, A. (2011). Children’s perceptions and attitudes towards their mathematics lessons. In C. Smith, (Ed.), British Society for Research into Learning Mathematics, 31, 37-42.
  • Christensen, P., & James, A. (2000). Research with Children. London: Falmer Press.
  • Coşkun, M. (2011). Lise Öğrencilerinin “İklim” Kavramıyla İlgili Metaforları. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5 (3), 919-940.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., Dalgıç, G. (2011). Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliğine İlişkin Algıları: Metafor Analiz Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 97-121.
  • Kurt, H. (2013). Biology student teachers’ cognitive structure about “Living thing". Educational Research and Reviews, 8 (12), 871-880.
  • MEB.(2013). Özel Yetenekli Bireylerin Eğitimi Strateji ve Uygulama Klavuzu. Özel Eğitim Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Ankara. orgm.meb.gov.tr adresinden 14.08.2016 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB.(2015). Destek eğitim odası açılması. Genelge 2015/15. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Miles, M.B., Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor. İstanbul: MESS Yayınları.
  • Nar, B., Tortop, H.S. (2017). Üstün/Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odası Uygulaması: Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlikleri Ve Görüşleri. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 4(1), 1-24.
  • Noyes, A. (2004). Producing Mathematics Teachers: A sociological perspective. Teaching Education, 15 (3), 243–256.
  • Özden, M. (2009). Primary student teachers’ ideas of atoms and molecules: Using drawings. Education, 129(4), 635-642.
  • Patrick, P. G., & Tunnicliffe, S. D. (2010). Science Teachers’ drawings of what is inside the human body. Journal of Biological Education, 44 (2), 81-87.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 55, 459-496.
  • Sak, U. (2014). Üstün Zekâlılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Short, C. D. (2000), Analysing metaphor in human resource development, Human Resource Development International, 3(3), 323‐341.
  • Şahin, F. (2015). Üstün Zekâlı Öğrencilerin Eğitimine Yönelik Eğitsel Stratejiler. Feyzullah Şahin (Ed.), Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi içinde (s.1-14). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tortop, H. S. (2015). Üstün zekâlılar eğitiminde farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • Yayla, R. G., & Eyceyurt, G. (2011). Mental models of pre-service science teachers about basic concepts in chemistry. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 2011, 285-294
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zoldosova, K., & Prokop, P. (2007). Primary pupils” preconceptions about child prenatal development. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(3), 239-246.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Demir Bu kişi benim 0000-0002-2331-9861

Yunus Emre Avcu 0000-0001-8286-0837

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, S., & Avcu, Y. E. (2018). Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odalarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 156-185.