BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Urban Development and Public Transportation Systems in The Ankara’s Western Corridor: Ankara Logistics Base and Industrial Zones Cases

Yıl 2013, Cilt: 13 Sayı: 2, 1 - 22, 01.08.2013

Öz

3 of 10 organized industrial zones in Ankara with their production areas (ASO I, Ivedik and OSTIM OIZs) and other 3 of 10 OIZ’s only administirative structures are located in the west of Ankara. İn addition, small industrial sites, industrial enterprises and Ankara Logistics Base are located in the north-west of the city. Public transport systems which are serving to the regions are; EGO buses, bus rapid transit (BRT), subway, commuter train, special public buses and minibuses. In accordance with the 2023 The Capital Ankara Master Plan, housing development, industrial and storage areas are proposed to the north west of the city, Therefore, with the investments which will increase in the following years, this public transport systems won’t be adequate for the employment and the population that will occur in the region. For this reason, the planning studies over the years in Ankara are examined and personel interviews were done with The Republic of Turkey Science, Technology and Industry Ministry, Ankara Metropolitan Municipality EGO Transportation Department, ASO I. OIZ, OSTİM OIZ, İVEDİK OIZ, and ALÜ.’s units of administrations and surveys were carried out with the epmloyees in this regions. With the obtained datas, public transportation systems’ current status and usages by the employment in the study areas were examined and additionally, assesments were made for the present public transportation systems in the regions. To meet the demand and despite to the Ankara’s urban development the 2015 Ankara Master Transportation Plan’s insufficient, a holistic transportation plan should be done for Ankara. © Afyon Kocatepe Üniversitesi

Kaynakça

  • 2015 Ankara Ana Ulaşım Planı ve Plan Raporu, Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı, 1994.
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Otobüs İşletme Dairesi Başkanlığı, Otomasyon ve Arge Şube Müdürlüğü, Bölgelere Göre İstatistiki Veriler, 2013.
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Ulaşım Dairesi Başkanlığı, Kişisel Görüşme, 22.05.2013.
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO, Araç Sevk Amirliği, Kişisel Görüşme, 2013.
  • Ankara Lojistik Üssü, Kişisel Görüşme, 27.05.2013.
  • ASO I. OSB Müdürlüğü, Kişisel Görüşme, 21.05.2013.
  • Gazi Üniversitesi, Kişisel Görüşme, 20.05.2013.
  • Günay B., 2006. Ankara Çekirdek Alanının Oluşumu ve 1990 Nazım Planı Hakkında Bir Değerlendirme. Cumhuriyet;in Ankara’sı, 61 – 118.
  • İVEDİK OSB Müdürlüğü, Kişisel Görüşme, 05.07.2013.
  • Kaplan H. vd. OSTİM OSB Revizyon İmar Planı İlişkin Sanayi Kullanım Özellikli Ulaşım Etüdü, Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, Ankara, 2013.
  • Levinson, H.S., Zimmerman, S., Clinger, J., Gast, J., Rutherford, S. and Bruhn, E., 2003. Bus rapid transit, Volume 2: Implementation Guidelines, TCRP (Transit Cooperative Transportation Research Board (TRB). Washington D.C. U.S.A, 233. Program) Report 90.
  • OSTİM OSB Müdürlüğü, Kişisel Görüşme, 05.07.2013.
  • T.C.Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Sanayi Bölgeleri Genel Müdürlüğü, Kişisel Görüşme, 25.06.2013.
  • Vuchic, V.R., 2007. History and Role of Public Transportation in Urban Development in Urban Transit Systems and Technology. Wiley, 1-44.

Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri

Yıl 2013, Cilt: 13 Sayı: 2, 1 - 22, 01.08.2013

Öz

Ankara’da yer alan 10 adet OSB’nin 3 tanesi yalnızca idari yapıları ve diğer 3 tanesi (ASO I, İVEDİK ve OSTİM OSB’ler) de üretim alanları ile birlikte Ankara’nın batısında yer almaktadır. Bunların yanı sıra, küçük sanayi siteleri, sanayi işletmeleri ve Ankara Lojistik Üssü kentin kuzey batısında yer almaktadır. Bölgelere hizmet veren mevcut toplu taşıma sistemleri ise; EGO Otobüsleri, metrobüsler, METRO, Banliyö Treni, Özel Halk Otobüsleri ve dolmuşlardır. 2023 Başkent Ankara Nazım İmar Planı doğrultusunda, kentin batı ve kuzeybatı kesimlerine yeni nüfus atamaları yapılmış ve konut gelişim, sanayi ve depolama alanları önerilmiştir. Dolayısıyla, bölgede ilerleyen yıllarda artacak yatırımlarla birlikte mevcut toplu taşıma sistemlerinin, oluşacak olan istihdam ve artacak olan nüfus için yeterli olmayacağı açıktır. Bu sebeple, Ankara’da yıllar içerisinde yapılan planlama çalışmaları incelenmiş ve T.C. Bilim, teknoloji ve Sanayi Bakanlığı, Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Ulaşım Daire Başkanlığı, ASO I. OSB, OSTİM OSB, İVEDİK OSB ve ALÜ yönetim birimleri ile kişisel görüşmeler ve bu bölgelerdeki çalışanlarla anket çalışmaları yapılmıştır. Edilen verilerle, çalışma bölgelerindeki toplu taşıma sistemlerinin bugünkü durumları ve bölgedeki mevcut istihdam tarafından kullanımları incelenmiş ve bunlara ek olarak, bölgelerdeki mevcut toplu taşıma sistem ve araçlarına yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Oluşacak olan talebin karşılanması amacı ve 2015 Ankara Ana Ulaşım Planı’nın Ankara’nın kentsel gelişmesine karşın yetersiz kalması sebebiyle, Ankara için bütüncül bir ulaşım planının yapılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • 2015 Ankara Ana Ulaşım Planı ve Plan Raporu, Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı, 1994.
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Otobüs İşletme Dairesi Başkanlığı, Otomasyon ve Arge Şube Müdürlüğü, Bölgelere Göre İstatistiki Veriler, 2013.
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Ulaşım Dairesi Başkanlığı, Kişisel Görüşme, 22.05.2013.
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO, Araç Sevk Amirliği, Kişisel Görüşme, 2013.
  • Ankara Lojistik Üssü, Kişisel Görüşme, 27.05.2013.
  • ASO I. OSB Müdürlüğü, Kişisel Görüşme, 21.05.2013.
  • Gazi Üniversitesi, Kişisel Görüşme, 20.05.2013.
  • Günay B., 2006. Ankara Çekirdek Alanının Oluşumu ve 1990 Nazım Planı Hakkında Bir Değerlendirme. Cumhuriyet;in Ankara’sı, 61 – 118.
  • İVEDİK OSB Müdürlüğü, Kişisel Görüşme, 05.07.2013.
  • Kaplan H. vd. OSTİM OSB Revizyon İmar Planı İlişkin Sanayi Kullanım Özellikli Ulaşım Etüdü, Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, Ankara, 2013.
  • Levinson, H.S., Zimmerman, S., Clinger, J., Gast, J., Rutherford, S. and Bruhn, E., 2003. Bus rapid transit, Volume 2: Implementation Guidelines, TCRP (Transit Cooperative Transportation Research Board (TRB). Washington D.C. U.S.A, 233. Program) Report 90.
  • OSTİM OSB Müdürlüğü, Kişisel Görüşme, 05.07.2013.
  • T.C.Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Sanayi Bölgeleri Genel Müdürlüğü, Kişisel Görüşme, 25.06.2013.
  • Vuchic, V.R., 2007. History and Role of Public Transportation in Urban Development in Urban Transit Systems and Technology. Wiley, 1-44.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kübra Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, K. (2013). Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13(2), 1-22.
AMA Yıldırım K. Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Ağustos 2013;13(2):1-22.
Chicago Yıldırım, Kübra. “Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin Ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü Ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 13, sy. 2 (Ağustos 2013): 1-22.
EndNote Yıldırım K (01 Ağustos 2013) Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 13 2 1–22.
IEEE K. Yıldırım, “Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, ss. 1–22, 2013.
ISNAD Yıldırım, Kübra. “Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin Ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü Ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 13/2 (Ağustos 2013), 1-22.
JAMA Yıldırım K. Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2013;13:1–22.
MLA Yıldırım, Kübra. “Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin Ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü Ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, 2013, ss. 1-22.
Vancouver Yıldırım K. Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2013;13(2):1-22.