BibTex RIS Kaynak Göster

Peer Bullying of 7-14 Year Old Children and Their Proffers of Solution

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 2, 13 - 26, 01.12.2010

Öz

This study aimed to compare the level of peer bullying in children between the ages of seven to fourteen
and to determine children proffers of solution on the problem. The study sample included one hundred and forty six
children . General Information Questionnaire and Peer Bullying Scala was used in the study. One Way Variance
Analysis, Independent Samples T -Test were used as statistical methods. When the difference between groups proves
to be expressive, Scheffe Test has been used for determining from which group the difference is stemming from. The
findings of this study indicated that in some dimensions peer bullying scores vary depending on the age and gender
of the child, number of siblings in the family and family type (p < 0.01, p < 0.05). Proposals for solution have been
suggested in accordance with the results obtained in the study. To prevent peer bullying preventing programs must
be developed in school. While this programs are preparing in general school and must be considered. The teachers
should explain and debate with all dimensions of peer bullying in classroom to students.

7-14 Yaş Grubu Çocuklarda Akran İstismarı ve Kendi Çözüm Önerileri

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 2, 13 - 26, 01.12.2010

Öz

Bu çalışma; yedi- on dört yaş grubundaki çocukların akran istismarına uğrama durumlarını ve bu problem
konusunda çözüm önerilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya yüz kırk altı çocuk dahil edilmiştir.
Araştırmada veri toplamak amacıyla Genel Bilgi Formu ve Akran Zorbalığını Belirleme Ölçeği, verilerin
değerlendirilmesinde Tek Yönlü Varyans Analizi ve iki grup ortalaması kıyas testi (T Testi) kullanılmıştır. Gruplar
arasında farklılığın anlamlı çıkması durumunda, farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için Scheffe
Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; çocukların yaş, cinsiyet, kardeş sayısı ve aile durumlarının akran
istismarına ait bazı boyutlardan alınan puanlarda anlamlı (p < 0.01, p < 0.05) farklılığa neden olduğu bulunmuştur.
Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler getirilmiştir. Akran istismarını önlemek için okullarda
önleme programları oluşturulmalı, bu programlar sınıf düzeyinde ve okul genelinde önleyici uygulamalar olarak iki
ayrı düzeyde ele alınmalı, öğretmenler akran istismarı konusunun her boyutunu sınıf içinde ele almalı ve
tartışmalıdır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36GM47FR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülümser Gültekin Akduman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gültekin Akduman, G. (2010). Peer Bullying of 7-14 Year Old Children and Their Proffers of Solution. Journal of Theoretical Educational Science, 3(2), 13-26.