Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Assessment Literacy: A Conceptual Analysis

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 281 - 316, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Akdağ, G. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yeterlilik algıları ve görüşleri (Adıyaman ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.

Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 281 - 316, 30.06.2017

Öz

Son yıllarda gelişmiş ülkelerde standartlara dayalı
eğitim sisteminin ve hesap verilebilirlik politikasının benimsenmesi ile
öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme okuryazarı olmasının önemi artmıştır.
Ölçme ve değerlendirme okuryazarı olmayan öğretmenlerin eğitimdeki varlığının
“eğitimin profesyonel intiharı” olarak nitelendirilmesiyle, kavramın önemi bir
kez daha vurgulanmıştır. Çalışmada, literatür taranarak dünyada ve ülkemizde
ölçme ve değerlendirme okuryazarlığının neden istenen düzeyde olmadığı
tartışılmıştır.
Ölçme ve
değerlendirme okuryazarlığı kavramının başka araştırmacılarca nasıl
tanımlandığının ve ne tür çalışmaların yapıldığının ortaya konması bu alanda
çalışan araştırmacılara yardım edecektir.

Kaynakça

  • Akdağ, G. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yeterlilik algıları ve görüşleri (Adıyaman ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülden Gürsoy

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürsoy, G. (2017). Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 281-316.
AMA Gürsoy G. Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2017;6(1):281-316.
Chicago Gürsoy, Gülden. “Ölçme Ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2017): 281-316.
EndNote Gürsoy G (01 Haziran 2017) Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 1 281–316.
IEEE G. Gürsoy, “Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 281–316, 2017.
ISNAD Gürsoy, Gülden. “Ölçme Ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (Haziran 2017), 281-316.
JAMA Gürsoy G. Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6:281–316.
MLA Gürsoy, Gülden. “Ölçme Ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2017, ss. 281-16.
Vancouver Gürsoy G. Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6(1):281-316.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)