1990’lı
yıllardan itibaren internet kullanımın artması ile bilgi paylaşımı geçmişe göre
çok büyük boyutlara ulaşmıştır. Bilgi
arttıkça bilgi kirliliği de artmaktadır.
Böylece verilerin güvenirliği de sorgulanır olmuştur. Var olan verinin
orijinalliği ve veri kalitesinin anlaşılması günümüzde büyük önem taşımaktadır.
Bu değişimin Coğrafya eğitimi ve öğretimi bakımından önemli etkilerinin
görüldüğü coğrafi bilgi paylaşımı yapan sosyal medya sitelerinde paylaşılan,
sunulan veri kalitesi ve orijinalliği irdelenmeye değerdir. Bu nedenle söz
konusu süreci aydınlatmak, cevapları aranan coğrafi bilgi paylaşımı yapan
sosyal medya sitelerinde veri kalitesi ve orijinallik durumunu nicel araştırma
yöntemleri aracılığı ile ölçmek çalışmanın temel gayesidir. Bunun yanı sıra
çalışmada bilimsel etik ihlallerinin önüne geçilmesinin gerekliliğinin de
vurgulanması amaçlanmıştır. Yaklaşık olarak 31 çoktan seçmeli sorudan oluşan
likert ölçek 50 katılımcıya uygulanmıştır. Katılımcılar veri üreten ve veri
kalitesi orijinalliğine dikkat eden evren ve örneklem alanından oluşmaktadır.
Coğrafi bilginin dijital coğrafya dünyalarındaki önemi ve yaygınlığını Coğrafi
bilgi paylaşımında veri kalitesi ve veri orijinalliğine dikkat eden
Coğrafyacıların gözünden incelenmiştir. Çalışmada nicel metodolojik araştırma
tercih edilmiştir. Üretilen bilgi aynı zamanda açıklamayı hedeflediği için
metodolojik olarak nomotetik ve tümdengelimci mantıkla bilgi üretilmeye
çalışılmıştır. Sonuçta veri kalitesi ve orijinalliği sosyal medya kullanıcısı
erdemli birçok kesim için temel kaygı olarak saptanmıştır. Bu çerçevede IBM
SPSS İstatistik 20 paket programında toplanan veriler güvenilirlik, korelasyon,
betimsel istatistik, normallik ve demografik yüzde standart sapma analizlerine
tabi tutularak çalışmaya bilimsel ve istatistiki zenginlik sağlanmıştır.
Coğrafi bilgi Coğrafya eğitimi Coğrafya öğretimi Veri kalitesi Veri orijinalliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |