BibTex RIS Kaynak Göster

10-14 YAŞ ÇOCUKLARDA TENİS BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ /EVALUATİON OF FACTORS AFFECTED ON İMPROVEMENTS OF THE TENNİS SKİLLS İN CHİLDREN 10-14 YEARS OLD

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 0 - 0, 11.01.2011

Öz

ÖZET
Bu çalışmanın amacı daha önce top ile ilgili sporlardan birini yapan gençlerle, spor yapmayan gençlerin tenis becerisi edinimine etki
eden kondisyonel ve koordinatif faktörler incelenmiştir. Yapılan bu çalışmada ilköğretim düzeyinde eğitimine devam eden herhangi bir sebeple
spor yapmasına engel oluşturmayan öğrencilerden seçilen iki grup alınmıştır. Grup 1: Geçmişte top ile oynanan sporlardan birini yapmış Milli
Eğitim Müdürlüğü ilköğretim Okulu öğrencilerinden (n=30) oluşmuştur. Grup 2 : Geçmişte spor yapmamış( n=30) kişiden oluşturulmuştur.
Grupların sahip olduğu bazı özelliklerin sabitleştirilmesi yada bazı değişkenlerin izole edilmesi için; deneklerin yaş cinsiyet, tekrar sayısı (tenis
topuna vuruş sayısı), eğitim yöntemi, uygulama koşulları (gün, saat) bakımından benzer yapıda olmalarına özen gösterilmiştir. Deneklere 6 hafta
boyunca haftada 2 gün 2’ser saat (10 – 12 arası) tenis eğitimi verilmiştir. Bireylerin hiç tenis eğitimi almadan ilk ölçümleri alınmıştır. Daha sonra
3. hafta ve 6. hafta aynı ölçümler tekrarlanmıştır. 1. ve 2. gruba 6 haftalık tenis eğitimi verilmiştir. Eğitim süresince her iki gruba da ön test, aratest
ve son-test uygulanmıştır. Yapılan testler el kavrama kuvveti, durarak uzun atlama, esneklik, çabukluk, reaksiyon süresi, denge.koordinasyon
testi ve tenis beceri (Hewitt) testleridir.1. ve 2. gruplar karşılaştırıldığında; 1, 2 ve 3. ölçümlerde görsel ve işitsel reaksiyon süresi, baskın ve
çekinik el kavrama kuvveti, çeviklik, denge, % yağ ölçümleri arasında anlamlı fark bulunmazken 1.2. ve 3. ölçümlerde durarak uzun atlama
parametresinde 1. grubun lehine anlamlı fark bulunmuştur (P<0,05) 1.ve 2. grup arasında 1. ölçümlerde 1. grubun lehine esneklik ve baskın el
koordinasyonu parametrelerinde anlamlı fark bulunmuştur (P<0.05). 1. ve 2. grup arasında 2. ölçümlerde 1. grubun lehine çekinik el
koordinasyonu ve çeviklik parametresinde anlamlı fark bulunmuştur (P<0,05). 1. ve 2. grup arasında 3. ölçümlerde 1. grubun lehine esneklik,
çekinik el koordinasyon parametresinde anlamlı fark bulunmuştur (P<0,05). 1. grupta; 1. ölçümle 3. ölçüm arasında 3. ölçüm lehine anlamlı fark
olan parametreler; görsel reaksiyon süresi çeviklik, denge, çekinik el koordinasyonudur. 2. grupta 1. ölçümle 3. ölçüm arasında 3. ölçüm lehine
anlamlı fark olan parametreler, denge ve çekinik el koordinasyonudur. Tenis beceri testi (Hewitt) sonuçlarına göre her iki grup arasında her üç
ölçümde de anlamlı fark bulunmamasına karşılık, tekrarlayan ölçümlere bakıldığında 1. ve 2. grubun birinci ve ikinci ölçümleri arasında anlamlı
fark bulunmuştur (P<0,05). Ayrıca 1. ve 2. grubun tenis beceri testlerinde tekrarlayan ölçümler arsında yapılan varyans analizi sonucuna göre
anlamlı fark bulunmamıştır (P>0,05). Her iki araştırma grubunun tenis beceri testi ile koordinasyon testi arasında ilişki düzeylerine bakıldığında;
1. ölçümler arasında yüksek düzeyde ilişki bulunmuştur. İkinci ölçümler arasında ve 3. ölçümler arasında ilişki bulunmamıştır. Ancak tenis beceri
testi ortalamaları ile koordinasyon testi ortalamaları arasında ilişki bulunmuştur. Sonuçta; 6 haftalık rekreaktif amaçla yapılan bir tenis eğitim
süresinin kondisyonel özelliklerden birçoğunu geliştirmediğini ancak koordinatif özelliklerin gelişimine ( özellikle spor yapmayan grupta) katkıda
bulunduğu söylenebilir. Buna göre koordinasyon özelliğinin tenis beceri ediniminin ilk aşamasında bile önemli bir etken olduğu literatür
bilgilerini destekler niteliktedir.
Anahtar Kelimeler: Beceri edinme, Transfer, tenis, koordinasyon, Denge, Çeviklik.

 

ABSTRACT
The aim of this study,is to research of conditional of coordinative factor affecting the acqusition of tennis skills of
the youngs who have done one of the sports before related to the balls and who haven’t done. In this experiment 2 groups which
attend education in primary school,have no obstacle doing sports are chosen. Group 1: It contains the primary school students of
national education ministry who did one of the sports that is played with the ball. Group 2: It contains 30 students who didn’t do
sports in the past, it is given importance to simply same properties of groups or to be is dated and make similar in the side of
age sexuality, amount of repetition ( amount of hitting the tennis ball), the methods of education, the conditions of application (
day and hour) Students are given education during 6 weeks, 2 hours in 2 days in a week (between 10- 12)The first scales of
students are taken without taking tennis education then in 3 days three weeks and six weeks, the same scale is repeated The first
and second groups are given tennis education that lasts 6 weeks. During this education pre-test, middle test, post test are applied
to these two groups. These applied test are strenght of hand clutch, stopping, long jump, flexibility, reactson time, balance,
these are coordination tests and tennis skill tests. When 1 and 2 groups are compared, there is no difference between visual and
hearing reaction time, dominant and strenght of hand clutch, balance aquality, scale of fat in 1,2,3 scale on the other hand, in the
long jumping parameter in 1,2,3 scale the difference is found for the benefit of the first group (P<0,05). Between the first and
second grup in the first scale in the field of flexibity and dominant hand coordination parameter the big difference for he benefit
of 1. group is found (P<0,05). Between 1 and 2 group in the second scale in the field of passive hand coordination and aquality
parameter the difference is found (P<0,05). Between 1 and 2 group in the third scale in the field of flexibity passive hand
coordination parameter the difference is found (P<0,05). In the first group between first scale and third scale the parameters that
have differences for the benefit of the third scale visual, reaction time, aquality, balance, passive hand coordination. In the
second group between the first scale and third scale the parameters that have differences for the benefit of third scale are
balance and passive hand coordination According to tennis skills test results despite there were not meaningful differences
among each 3 scales of 2 groups, there were meaningful differences among the following 1. and 2. scales of 1. and 2. groups.
Besides, according to results of variant analyses, there were not meaningful differences among the scales of the tennis skill test
of 1. and 2. groups (P<0,05). When looked at its order of the relation between coordination test and every two investigation
group’s tennis skill test. The relations among the 2. scale and 3. scale were not found however, the relation among coordination
test averages and test average where found. As a result, 6 weeks of reactive tennis training period is not able to improve
conditional specialities but it can improve the coordinative specialities non-sportive people. Even in the first level of tennis
skills koordination specialities supports the literature informations.
Keywords: Acqusition skill, transfer, tennis, coordination balance, ,

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 0 - 0, 11.01.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burçin Ölçücü Bu kişi benim

Abdullah Canikli Bu kişi benim

Yavuz Selim Ağaoğlu Bu kişi benim

Ali Erzurumluoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ölçücü, B., Canikli, A., Ağaoğlu, Y. S., Erzurumluoğlu, A. (2011). 10-14 YAŞ ÇOCUKLARDA TENİS BECERİSİNİN GELİŞİMİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ /EVALUATİON OF FACTORS AFFECTED ON İMPROVEMENTS OF THE TENNİS SKİLLS İN CHİLDREN 10-14 YEARS OLD. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2).