BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 2. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ (ERZURUM İLİ ÖRNEĞİ) / PERCEPTIONS OF ELEMENTARY SECOND STAGE STUDENTS ON PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS COURSES (THE CASE OF ERZURUM)

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 1, 0 - 0, 22.02.2010

Öz

Bu çalışmamn amacı, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersıcriyle ilgili
göıüşlerini belirlemektir. Araştınna Erzı.ııum il Merkezindeki 12 ilköğretim okulunda yapılmıştır.
Okullar, 5 merkez ilçenin farklı semtlerinden seçilerek sosyo-ekonomik statüleri göz önünde tutulmuş
ve denekler tesadüfi olarak belirlenmiştir. Araş'mnaya 433 'ü kız, 42Tsi de erkek olmak üzere toplam
858 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan bu öğrencilere, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir
anket uygulanarak beden eğitimi ve spor derslerine yönelik algılan elde edilmeye çalışılmıştır.
Çalışma sonucunda öğrencilerin beden eğitimi ve spor dcrslerini sevdikleri, okullarında yeterli araç ve
gereçlerin olmasına rağmen istedikleri düzeyde kullanamadıkları, derslerin daha çok spor salonları ve
bahçelerde yapılmasını ve ilginç bir şekilde, beden eğitimi öğretmenlerinin çoğunlukla erkek olmasını
jstedik(eri ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçları birçok farklı sonucu banndırmakta olup, anket yoluyla
elde edilen sonuçlar SPSS 10,0 yoluyla analiz edilmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır.

Anahtar kelimeler: ilköğretim, ilköğretim öğrencileri, beden eğitimi, spor, araç-gereç.

 

ABSTRACT
The purpose of this research is to gather the perceptions of the students atıending to 6 to 8 grades in
elementary schools on "Physica! Education and Sports" course. The research was done in randomly
selected 12 eıCmentary schools that were drawn from five different districts in Erzurum province in
Turkey. Therefore, the socio-econoınic status of the schoo!s was also considered İn the study. 858
students (433 female and 427 male) in thcse schools received a researcher-made questionnaire to
obtain their views on the physical education and sports courses.
The results of the questionnaire revealed that students have positive attitudes toward Physical
Education and Sports course; howcver. they cannot make use of the sports materials although they
strangly desire to do. Besides that, they want to be in ıhe gym or school yard during the courses, and
interestingly majority of the students prefer ma1e ıeachcrs ınslead of female. The quescionnaire also
involves several data. The data colleeted through the questionnaire and analyzed using SPSS 10.0
were discussed and interpreted.

Keywords: Elementary School, Elementary Students, Physical Education and Sports, Sports Material
and Tools

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Şirinkan Bu kişi benim

Erkan Çalışkan Bu kişi benim

Kerim Gündoğdu Bu kişi benim

Seher Şirinkan Bu kişi benim

Erdal Bay Bu kişi benim

Recep Kürkçü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şirinkan, A., Çalışkan, E., Gündoğdu, K., Şirinkan, S., vd. (2010). İLKÖĞRETİM 2. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ (ERZURUM İLİ ÖRNEĞİ) / PERCEPTIONS OF ELEMENTARY SECOND STAGE STUDENTS ON PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS COURSES (THE CASE OF ERZURUM). Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1).