Bu araştırmanın amacı Türkiye’deki A Grubu Seyahat Acentası
yöneticilerinin işletmelerinin performanslarını değerlendirdikleri süreçte hangi
faktörleri dikkate aldıklarını belirlemek ve literatürde yer alan güncel
performans değerleme modellerinin sahip olduğu faktörlerle belirlenen
boyutların ne ölçüde örtüştüğünü ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini yıllık
bir milyon amerikan doları ciro yapan A Grubu Seyahat Acentaları
oluşturmaktadır. Evrenin ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle tam sayım
yöntemi örneklem yöntemi olarak kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak için
anket tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda yapılan literatür incelemesi
sonrasında iki temel bölümden oluşan anket formu oluşturulmuştur. İlk bölüm,
yöneticilerin seyahat acentalarında performans değerlendirme uygulamalarına
ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik ifadeleri içerirken, ikinci bölüm
demografik soruları içermektedir. Veriler, yüzde ve frekans gibi tanımlayıcı,
faktör analizi gibi keşfe yönelik istatistik teknikleri kullanılarak analiz
edilmiştir. Bulgular araştırma kapsamındaki seyahat acentalarının performans
değerleme sürecinde müşteri memnuniyeti, çalışanlar, çevre ve finansal
faktörleri dikkate aldıklarını ortaya koymaktadır. Bu yönüyle güncel performans
modelleri ile karşılaştırıldığında örtüşen değerlendirme süreçleri, öğrenme-gelişme
ve yenilik faktörlerini içermemesi açısından eksiklik içermektedir.
Performans değerleme faktörleri değerleme modelleri seyahat acentaları Türkiye
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 1 |