BibTex RIS Kaynak Göster

TUTUNDURMA FAALİYETLERİNİN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ: TÜRK GSM SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, Cilt: 26 Sayı: 2, 273 - 295, 30.04.2012

Öz

Rekabetin çok yoğun yaşandığı Türk GSM sektöründe uygulanan
tutundurma faaliyetlerinin, tüketici satın alma davranışlarına etkisinin
belirlenmesi amacıyla bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırma kapsamında
Ankara’da yaşayan 400 gönüllü aboneye, 38 sorudan oluşan bir anket
uygulanmış, elde edilen veriler PASW v18.0 paket programı kullanılarak tasnif
ve analiz edilmiştir. Yapılan Ki-Kare analizi sonucunda; katımcıların
demografik özelliklerine göre etkilendikleri değişkenler belirtilmiş ve GSM
işletmelerine önerilerde bulunulmuştur. Daha sonra “GSM Sektöründe
Uygulanan Tutundurma Faaliyetlerinin Tüketicilere Etki Düzeyi Boyutu” için
toplam bir boyut puanı elde edilmiş ve bu puan değişkeni ile ankete katılan
kişilerin demografik özellikleri arasındaki var olduğu düşünülen ilişkiler,
bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (anova) testi ile gerekli
hipotez testleri kurularak test edilmiştir. Ki-Kare analizleri ile t testi ve Anova
testi sonuçlarının büyük oranda örtüştüğü görülmüştür.

Kaynakça

  • Biçkes, M. D. (2000) “Tüketici Satın Alma Davranışlarında Tutundurma Faaliyetlerinin Etkinliği: Kahramanmaraş’ta Yapılan Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (2011), http://www.btk.gov.tr/ Yayin/pv/ucaylik11_1.pdf, (18.06.2011)
  • Değermen, H.A. (2004) “Hizmet Kalitesi ile Müşteri Sadakatinin Sağlanması ve GSM Sektöründe Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Engel, J. F.; Warshaw M. R.; Kinnear T. C. and Reece B. B.(2000), Promotional Strategy: An Integrated Marketing Communication Approach, Pinnaflex Educational Resources Inc., Ninth Edition, Cincinnati.
  • Etzel, M.J.; Walker, B.J. and Stanton, W.J. (2004) Marketing, McGraw Hill, 13th Edition.
  • Gamgam, H. ve Ünver, Ö. (1999), Uygulamalı İstatistik Yöntemler, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı, Ankara.
  • Herrera F.; Lopez E. and Rodriguez M.A. (2002) “A Linguistic Decision Model For Promotion Mix Management Solved With Genetic Algorithms”, Fuzzy Sets and Systems, 131(1): 47-61.
  • İslamoğlu, A.H. (2008), Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım, 4.Baskı, İstanbul.
  • Karafakıoğlu, M. (2009), Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayıncılık, 3.Basım, İstanbul.
  • Korkmaz, S.; Eser, Z.; Öztürk, S.A. ve Işın, F.B. (2009), Pazarlama: Kavramlar- İlkeler-Kararlar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Mucuk, İ. (2009), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 17.Basım, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2003), Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları, 2.Basım, İstanbul.
  • Oluç, M. (2006), Temel Pazarlama Kavramları, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Özdamar, K. (2004), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi: Çok Değişkenli Analizler, Kaan Kitabevi, 5. Baskı, Eskişehir.
  • Solomon, M. (1996), Consumer Behavior, Prentice Hall International Inc., 3rd Edition, New Jersey.
  • Uslu, Ş. (2005) “Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etmelerindeki Nedenler”, Pazarlama Dünyası, 2005-2(19): 54-63.
  • Ek-1 Ki-Kare İlişki Analizi Sonuçları
Yıl 2012, Cilt: 26 Sayı: 2, 273 - 295, 30.04.2012

Öz

Kaynakça

  • Biçkes, M. D. (2000) “Tüketici Satın Alma Davranışlarında Tutundurma Faaliyetlerinin Etkinliği: Kahramanmaraş’ta Yapılan Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (2011), http://www.btk.gov.tr/ Yayin/pv/ucaylik11_1.pdf, (18.06.2011)
  • Değermen, H.A. (2004) “Hizmet Kalitesi ile Müşteri Sadakatinin Sağlanması ve GSM Sektöründe Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Engel, J. F.; Warshaw M. R.; Kinnear T. C. and Reece B. B.(2000), Promotional Strategy: An Integrated Marketing Communication Approach, Pinnaflex Educational Resources Inc., Ninth Edition, Cincinnati.
  • Etzel, M.J.; Walker, B.J. and Stanton, W.J. (2004) Marketing, McGraw Hill, 13th Edition.
  • Gamgam, H. ve Ünver, Ö. (1999), Uygulamalı İstatistik Yöntemler, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı, Ankara.
  • Herrera F.; Lopez E. and Rodriguez M.A. (2002) “A Linguistic Decision Model For Promotion Mix Management Solved With Genetic Algorithms”, Fuzzy Sets and Systems, 131(1): 47-61.
  • İslamoğlu, A.H. (2008), Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım, 4.Baskı, İstanbul.
  • Karafakıoğlu, M. (2009), Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayıncılık, 3.Basım, İstanbul.
  • Korkmaz, S.; Eser, Z.; Öztürk, S.A. ve Işın, F.B. (2009), Pazarlama: Kavramlar- İlkeler-Kararlar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Mucuk, İ. (2009), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 17.Basım, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2003), Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları, 2.Basım, İstanbul.
  • Oluç, M. (2006), Temel Pazarlama Kavramları, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Özdamar, K. (2004), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi: Çok Değişkenli Analizler, Kaan Kitabevi, 5. Baskı, Eskişehir.
  • Solomon, M. (1996), Consumer Behavior, Prentice Hall International Inc., 3rd Edition, New Jersey.
  • Uslu, Ş. (2005) “Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etmelerindeki Nedenler”, Pazarlama Dünyası, 2005-2(19): 54-63.
  • Ek-1 Ki-Kare İlişki Analizi Sonuçları
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metehan Tolon Bu kişi benim

Metehan Tolon

Selin Ünlü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tolon, M., Tolon, M., & Ünlü, S. (2012). TUTUNDURMA FAALİYETLERİNİN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ: TÜRK GSM SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 26(2), 273-295.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png