Bu çalışmanın amacı;
Yatılı Bölge Ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin cinsiyetlerine göre
öğrenme ortamı algılarını ve eğitim hayatı beklentilerini tespit etmektir.
Araştırmanın örneklemini Erzurum ilinde bulunan 13 Yatılı Bölge Ortaokulunda
öğrenim gören 720 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak demografik bilgi anketi ve araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘Yatılı Bölge Ortaokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin
Okul ve Çevre İlişkisi’ ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.00
paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmadan elde
edilen bulgular; bu okullarda öğrenim gören öğrencilerin okul ve çevre
algısında cinsiyet açısından anlamlı bir fark olmadığı, ancak kız öğrencilerin
erkek öğrencilere göre eğitim hayatı beklentisinde istatistiksel olarak anlamlı
bir farkın olduğu ve bu farkın kız öğrencilerin lehine oluştuğu tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 37 |