Makalede ilk defa olarak büyük Azerbaycan şairi Seyid İmadeddin
 Nesimi’nin (1360-1417) millî mensubiyeti hususundaki kanıtlar, sübjektif
 mülahaza ve tartışmalar söz konusu edilmiştir. Temel kaynaklar ve
 araştırmalarda Nesimi çeşitli milletlere (“Türkman”, “Türk”, “Fars”, “Arap”,
 “Türkmen”, “Azeri”, “Azerbaycanlı”) mensup düşünür olarak takdim edilmiştir.
 Yazarların ihtimali üç esas kanaat üzerinde temelleşmiştir: 1) Seyyid sıfatının
 şairin kökenine göre Muhammed Peygamberin neslinden gelmesinin göstergesi
 sayılması; 2) şaire ait olunan değişik nispeler (doğum yeri); 3) onun Türkçe
 divanın dil açısından özelikleri.
 Nesimi’nin çağdaşları - Arap tarihçisi İbn Hacer el-Askalani ve mürşidi
 Fazlullah Neimi’nin ona Tebrizi nispesini ait etmesinden hareketle şaire ait
 olunan doğum yeri ve çeşitli millî mensubiyetleri içerisinde Tebrizli ve
 Azerbaycan Türkü olmasının tarihi gerçeğe daha uygunluğu ispatlanmıştır.
 Temel kaynaklarda ve şairin kendi şiirinde onun millî mensubiyeti “Türkman”
 olarak geçmektedir. Şairin doğum yeri ve bu Türkman aşiretlerinin Afrika ve
 Asya’da, aynı zamanda Azerbaycan’da geniş arazilerde meskunlaştığı gerçeğine
 ait tarihî dayanakları göz önünde bulundurarak böyle bir sonunca vardık ki,
 çağında “Türkman” adlandırılan Nesimi’nin dolaysız olarak varisleri
 Azerbaycan Türkleridir.
| Birincil Dil | tr; en | 
|---|---|
| Bölüm | Makaleler | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 15 Sayı: 39 |