BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECTS OF BUSINESS EDUCATION ON ETHICAL EVALUATIONS

Yıl 2008, Cilt: 08 Sayı: 16, 1 - 19, 01.09.2008

Öz

The main purpose of this study is to examine the effect of business education on ethical evaluation averages and orientations. Ethical orientations were examined on the basis of three most cited approaches of business ethics, namely deontology, justice and utility. Students (1st and 4th grade students) of Dokuz Eylül Business Administration, International Relations and Statistics departments were used as samples for studying assumed education effect. To measure the ethical evaluation averages and orientations 7 separate scenarios were used. Results of the study indicate that, business administration students are more prone to deontological ethical reasoning

İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 08 Sayı: 16, 1 - 19, 01.09.2008

Öz

Bu çalışmanın temel amacı işletme eğitiminin karar verme sürecinde ahlaki değerlendirme ortalamaları ve eğilimleri üzerindeki etkisini irdelemektir. Ahlaki eğilimler iş ahlakı alanını en fazla temsil eden deontoloji, adalet ve faydacılık yaklaşımları çerçevesinde incelenmiştir. İşletme eğitiminin etkisini incelemek üzere İşletme, Uluslararası İlişkiler ve İstatistik Bölümleri 1. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan örneklemler kullanılmıştır. Ahlaki değerlendirme ortalamalarını ve eğilimlerini belirlemek amacıyla 7 ayrı senaryonun kullanıldığı çalışmanın sonuçları işletme öğrencilerinin kontrol grubunda yer alan diğer bölüm öğrencilerine göre daha çok deontolojik ahlaka dayalı gerekçelendirmelere yöneldiklerini göstermektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49AU26SS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ulaş Çakar Bu kişi benim

Yasemin Arbak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 08 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Çakar, U., & Arbak, Y. (2008). İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi, 08(16), 1-19.
AMA Çakar U, Arbak Y. İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. Eylül 2008;08(16):1-19.
Chicago Çakar, Ulaş, ve Yasemin Arbak. “İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Akdeniz İİBF Dergisi 08, sy. 16 (Eylül 2008): 1-19.
EndNote Çakar U, Arbak Y (01 Eylül 2008) İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi 08 16 1–19.
IEEE U. Çakar ve Y. Arbak, “İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, Akdeniz İİBF Dergisi, c. 08, sy. 16, ss. 1–19, 2008.
ISNAD Çakar, Ulaş - Arbak, Yasemin. “İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Akdeniz İİBF Dergisi 08/16 (Eylül 2008), 1-19.
JAMA Çakar U, Arbak Y. İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2008;08:1–19.
MLA Çakar, Ulaş ve Yasemin Arbak. “İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Akdeniz İİBF Dergisi, c. 08, sy. 16, 2008, ss. 1-19.
Vancouver Çakar U, Arbak Y. İŞLETME EĞİTİMİNİN AHLAKİ DEĞERLENDİRMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2008;08(16):1-19.
Dizinler

143751437114372      14373