Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Views of Secondary School Students About Elective Application of Mathematics Course

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 14, 33 - 44, 01.06.2016

Öz

This study was performed in order to present opinions of 5, 6, 7, and 8th grade students on elective
application of Mathematics course. The research is a survey research. Working group of the research
includes 80 students at 5, 6, 7, and 8th grade. Students were chosen three different schools in İzmir
City. Open-ended questions developed by the researchers, data were collected with semi-structured
interviews. With the questions, it was aimed to determine opinions of students on reasons of choosing
the course and expectations from the course. Data obtained from semi-structured interviews were
analyzed by descriptive analysis method. Answers of students were categorized by transforming
descriptive codes. Findings of the study are those; especially 5th grade students chose this course for
their families wanted, but the other students chose the course to take a higher note. Expectations of the
5th and 6th grade students have fun while learning, but the other students want to increase their
mathematics success. Students presented positive opinion about course and think choosing the course
again.

Kaynakça

  • Akay,Y., Çırakoğlu, M., Yanar H.B. (2016). Ortaokul 5. Ve 6. Sınıf Öğrenci Ve Öğretmenlerinin Seçmeli Derslere İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online.15(1), 1-22. Büyüköztürk, Ş., Çakmak,E.K.,Akgün,Ö.E,Karadeniz,Ş.,Demirel F.(2009).Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara: Pegem Akademi. Darby, J. A. (2006). The effects of the elective or required status of courses on student evaluations, Journal of Vocational Education & Training, 58(1), 19-29. Erdem, A. R., & Genç, G. (2014). Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli “Matematik Uygulamaları” Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2(2), 10-26. Ferrer-Caja, E. & Weiss, M. R. (2002). Cross-validation of a model of intrinsic motivation with students enrolled in high school elective courses, The Journal of Experimental Education, 71(1), 41-65. MEB Talm Teriye kurulu Başkanlığı (2013).Ortaokul Ve İmam Hatip Ortaokulu Matematik Uygulamaları Dersi (5, 6, 7 Ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara. Memduhoğlu, H. B. ve Mazlum, M. M. (2013). Seçmeli ders uygulamasının sosyal ve pedagojik temelleri ve yansımaları. Kesintili Oniki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. 24-25 Haziran 2013. Van. Taş, B.S. (2004). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıflar “Seçmeli Ders Programlarının” Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Türnüklü B.E.,Yeşildere,S.(2005). Problem, Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(3),107-123 Yılmaz,K.G.& Metin, M.(Ed).(2015).Kuramdan Uygulamaya Eğitime Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

Matematik Uygulamaları Dersini Seçen Ortaokul Öğrencilerinin Derse İlişkin Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 14, 33 - 44, 01.06.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, matematik uygulamaları dersini seçen 5, 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin bu derse
ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bir tarama araştırması olan çalışma, İzmir ili merkezinde üç
farklı ortaokulda öğrenim gören ve bu dersi seçen 80 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler,
araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşmelerle
elde edilmiştir. Görüşme soruları ile öğrencilerin matematik uygulamaları dersini seçme nedenleri, bu
dersten beklentileri ve bu beklentilerin ne ölçüde karşılandığı gibi görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi, betimsel analiz yöntemleri ile gerçekleştirilmiştir.
Öğrenci cevapları betimsel kodlara dönüştürülerek kategoriler oluşturulmuştur. Buna göre,
öğrencilerin matematik uygulamaları dersini seçme nedenleri, ilk yıllarda aile faktörü ile
açıklanabilirken son sınıflara doğru not ortalamalarına yapacağı katkının belirleyici olduğu
görülmüştür. Öğrenciler, dersten beklentilerinin ortaokulun ilk yıllarında eğlenerek öğrenme
yönünde ve son sınıflara doğru ise çoğunlukla matematik dersi başarısına katkı sağlaması yönünde
olduğunu ve dersten beklentilerinin karşılandığını ifade etmişlerdir. Öğrenciler, bir sonraki yıl
matematik uygulamaları dersini tekrar seçmeyi düşündüklerini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akay,Y., Çırakoğlu, M., Yanar H.B. (2016). Ortaokul 5. Ve 6. Sınıf Öğrenci Ve Öğretmenlerinin Seçmeli Derslere İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online.15(1), 1-22. Büyüköztürk, Ş., Çakmak,E.K.,Akgün,Ö.E,Karadeniz,Ş.,Demirel F.(2009).Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara: Pegem Akademi. Darby, J. A. (2006). The effects of the elective or required status of courses on student evaluations, Journal of Vocational Education & Training, 58(1), 19-29. Erdem, A. R., & Genç, G. (2014). Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli “Matematik Uygulamaları” Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2(2), 10-26. Ferrer-Caja, E. & Weiss, M. R. (2002). Cross-validation of a model of intrinsic motivation with students enrolled in high school elective courses, The Journal of Experimental Education, 71(1), 41-65. MEB Talm Teriye kurulu Başkanlığı (2013).Ortaokul Ve İmam Hatip Ortaokulu Matematik Uygulamaları Dersi (5, 6, 7 Ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara. Memduhoğlu, H. B. ve Mazlum, M. M. (2013). Seçmeli ders uygulamasının sosyal ve pedagojik temelleri ve yansımaları. Kesintili Oniki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. 24-25 Haziran 2013. Van. Taş, B.S. (2004). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıflar “Seçmeli Ders Programlarının” Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Türnüklü B.E.,Yeşildere,S.(2005). Problem, Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(3),107-123 Yılmaz,K.G.& Metin, M.(Ed).(2015).Kuramdan Uygulamaya Eğitime Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cenk Keşan

Mehmet Çağlar Coşar Bu kişi benim

Yusuf Erkuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Keşan, C., Coşar, M. Ç., & Erkuş, Y. (2016). Matematik Uygulamaları Dersini Seçen Ortaokul Öğrencilerinin Derse İlişkin Görüşleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 33-44.