BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Problem Çözme Becerileri ve Bunların Problem Sunumuna Göre Değişimi

Yıl 2015, Cilt: 9 Sayı: 2, 178 - 204, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.30082

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin bilimsel problem çözme becerilerini belirlemek ve bu becerilerin problem türüne göre değişimlerini incelemektir.  Bu amaçla, İzmir ili Buca ilçesinin farklı sosyo-ekonomik bölgelerinden tabakalı örneklem yoluyla belirlenen 3 ilköğretim okulunda okuyan 7. ve 8. sınıf öğrencileri ve Manisa ili Kula ilçesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler ile çalışılmıştır. Toplamda 359 öğrenciye araştırmacılar tarafından hazırlanan Bilimsel Problem Çözme Çalışma Yaprağı uygulanmıştır. İlköğretim öğrencilerin bilimsel problem çözme becerilerinin orta ve düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerin problem çözme becerileriyle ilgili, öğrenciye değişken bakımından tam desteğin verildiği problem yapılarını çözmede öğrencilerin daha başarılı oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aydoğdu, B. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Bilimsel Süreç Becerilerini Etkileyen Değişkenlerin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Bağcı Kılıç, G. (2006). İlköğretim Bilim Öğretimi. Morpa Kültür Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Veri Analizi El Kitabı. 2. Baskı. Pegem/A Yayıncılık. Ankara.
  • Ferguson, G. A. & Takane, Y., (1989) Statistical Analysis in Psychology and Education.
  • Mcgraw-Hill Book Company, 6th Edition.
  • Gott, R. & Mashiter, J. (1991) Practical work in science – a task-based approach? In
  • B. E., Woolnough (ed.), Practical science. Buckingham: Open University Press.
  • Hazır, A. & Türkmen L. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri
  • Düzeyleri. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 81-96.
  • Heller, K., & Heller, P. (1995). The competent problem solver, a strategy for solving
  • problems in physics, calculus version (2nd ed.). Minneapolis, MN: McGraw-Hill.
  • Heller, P. M., Keith, R., & Anderson, S. (1992). Teaching problem-solving through
  • cooperative grouping. Part 1: Group versus individual problem-solving. American
  • Journal of Physics, 60(7), 627-636.
  • Hogan, K., & Fisherkeller, J. (2000). Dialogue as data: Assessing students’ scientific
  • reasoning with interactive protocols. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, J. D. Novak
  • (Eds.), Assessing science understanding: A human constructivist view (pp. 96 – 129).
  • San Diego: Academic Press.
  • Maccini, P., & Hughes, C. (2000). The effects of an instructional strategy incorporating
  • concrete representation on the introductory algebra performance of secondary
  • students with learning disabilities. Learning Disabilities Research and Practice, 15,
  • -21.
  • Martin, D. J. (1997) Elementary Science Methods A Constructivist Approach. Delmarm Publishers.
  • MEB. (2005), T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı İlköğretim
  • Fen ve Teknoloji Dersi (6, 7 Ve 8. Sınıflar ) Öğretim Programı, Ankara.
  • Meriç, G. & Karatay, R.(2014). Ortaokul 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç
  • Becerilerinin İncelenmesi. Tarih Okulu Dergisi (TOD) Journal of History School (JOHS), Haziran,18, 653-669.
  • Millar, R. (1991). A Means To An End: The Role Of Processes in Science Education. In
  • B. E., Woolnough (Eds), The Role and Reality Of Practical Work in School Science.
  • Open University Press.
  • Ören, F. Ş. (2005). Fen Eğitiminde Portfolyo ve Rubrik Değerlendirme Üzerine Bir
  • Çalışma, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim
  • Fakültesi, 28-30 Eylül 2005,Denizli, 150-15.
  • Padilla, M., J. (1990). The Science Process Skills. Research Matters - To The Science Teacher, No.9004 1 Mart, 1990. National Association For Research in Science Teaching.
  • PISA (2012). FAQ: OECD PISA. http://www.pisa.oecd.org, ET: 07.04.2015.
  • Pressley, M., & McCormick, C. (1995). Advanced educational psychology for researchers, educators, and policymakers. New York: HarperCollins.
  • Reif, F. (1995). Millikan Lecture 1994: Understanding and teaching important scientific
  • thought process. American Journal of Physics, 59, 891.
  • Sezer, S. (2006), Öğrencinin Akademik Başarısının Belirlenmesinde Tamamlayıcı
  • Değerlendirme Aracı Olarak Rubrik Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:18
  • Savran, Z. (2004). PISA Projesi'nin Türk Eğitim Sistemi Açısından Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 397–414.
  • Ünal Çoban, G. (2011). The Turkish Primary Students’ Understanding of Scientific Events and Questions. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8, 2, 23-38.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Ünal Çoban

Serap Kaya Şengören Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünal Çoban, G., & Kaya Şengören, S. (2015). İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Problem Çözme Becerileri ve Bunların Problem Sunumuna Göre Değişimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 178-204. https://doi.org/10.17522/nefefmed.30082