Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin bilimsel problem çözme becerilerini belirlemek ve bu becerilerin problem türüne göre değişimlerini incelemektir. Bu amaçla, İzmir ili Buca ilçesinin farklı sosyo-ekonomik bölgelerinden tabakalı örneklem yoluyla belirlenen 3 ilköğretim okulunda okuyan 7. ve 8. sınıf öğrencileri ve Manisa ili Kula ilçesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler ile çalışılmıştır. Toplamda 359 öğrenciye araştırmacılar tarafından hazırlanan Bilimsel Problem Çözme Çalışma Yaprağı uygulanmıştır. İlköğretim öğrencilerin bilimsel problem çözme becerilerinin orta ve düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerin problem çözme becerileriyle ilgili, öğrenciye değişken bakımından tam desteğin verildiği problem yapılarını çözmede öğrencilerin daha başarılı oldukları tespit edilmiştir.
fen eğitimi bilimsel problem çözme becerileri bilimsel süreç becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 2 |