Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Arşiv Editör Kurulu İletişim
...
Giriş
e-ISSN 1307-6086 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2015 | Yayıncı Balıkesir Üniversitesi |


Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education) Internet üzerinden ücretsiz yayın yapan yılda bir cilt, en az her ciltte iki sayı olarak yayımlanan, uluslararası, hakemli çevrimiçi bir fen ve matematik eğitimi dergisidir. Hedef kitlesi fen ve matematik eğitimcileri, fen ve matematik eğitimi öğrencileri, öğretmenler ve eğitim sektörüne yönelik ürün ve hizmet üreten kişi ve kuruluşlardır. Dergide, bu hedef kitlenin yararlanabileceği nitelikteki bilimsel çalışmalar yayımlanır. Yayın dili Türkçe ve İngilizce'dir.

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (NEF-EFMED) Internet üzerinden ücretsiz yayın yapan yılda bir cilt, en az her ciltte iki sayı olarak yayımlanan, uluslararası, hakemli çevrimiçi bir fen ve matematik eğitimi dergisidir. 

          DUYURU!!!

  1. Haziran 2020 sayısından itibaren gelecekteki tüm sayılar hem İngilizce hem de Türkçe tam metin olarak yayınlanacaktır. 
  2. 2020 yılından itibaren zorunlu olarak, TR Dizin Dergi Değerlendirme kriterleri kapsamında, “Etik kurul izin belgesi gerekmektedir”. 

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

e-ISSN 1307-6086 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2015 | Yayıncı Balıkesir Üniversitesi |
Kapak Resmi


Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education) Internet üzerinden ücretsiz yayın yapan yılda bir cilt, en az her ciltte iki sayı olarak yayımlanan, uluslararası, hakemli çevrimiçi bir fen ve matematik eğitimi dergisidir. Hedef kitlesi fen ve matematik eğitimcileri, fen ve matematik eğitimi öğrencileri, öğretmenler ve eğitim sektörüne yönelik ürün ve hizmet üreten kişi ve kuruluşlardır. Dergide, bu hedef kitlenin yararlanabileceği nitelikteki bilimsel çalışmalar yayımlanır. Yayın dili Türkçe ve İngilizce'dir.

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (NEF-EFMED) Internet üzerinden ücretsiz yayın yapan yılda bir cilt, en az her ciltte iki sayı olarak yayımlanan, uluslararası, hakemli çevrimiçi bir fen ve matematik eğitimi dergisidir. 

          DUYURU!!!

  1. Haziran 2020 sayısından itibaren gelecekteki tüm sayılar hem İngilizce hem de Türkçe tam metin olarak yayınlanacaktır. 
  2. 2020 yılından itibaren zorunlu olarak, TR Dizin Dergi Değerlendirme kriterleri kapsamında, “Etik kurul izin belgesi gerekmektedir”. 
Cilt 14 - Sayı 1 - 30 Haz 2020
  1. Experiments in physics teaching: Towards an approach to laboratory skills development
    Sayfalar 1 - 29
    Olga GKİOKA
  2. Öğretim Sürecinde Endişenin Azaltılması için Mikro-Öğretimin Yeniden Düzenlenmesi: Öğretmen Adaylarının Görüşleri
    Sayfalar 30 - 56
    Faik Özgür KARATAŞ , Canan CENGİZ , Şule Merve ULUDÜZ
  3. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Biyoteknoloji, Genetik Mühendisliği ve Klonlama Kavramlarına ilişkin Algılarının İncelenmesi
    Sayfalar 57 - 83
    Sibel KAHRAMAN
  4. Ortaokul Öğrencilerinin Zihin Haritalarının Belirlenmesi: “Dünya Ve Evren” Öğrenme Alanı
    Sayfalar 84 - 105
    Ahmet BOLAT , Salih DEĞİRMENCİ
  5. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik Düzeylerinin Algılanan Öğretmen Duygusal Destek, Cinsiyet ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 106 - 132
    Deniz KAYA
  6. Türkiye’de Fen Bilgisi Ve Biyoloji Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılmış Evrim Eğitimi Araştırmalarının Tematik Analizi
    Sayfalar 133 - 164
    Sema ÖZDEŞ , Fatih SEZEK , Talip ÖZDEŞ
  7. Öğrencilerin Sıra Dışı Bir Tepkimenin Isısını Belirlemeyle İlgili Bilimsel Muhakemelerinin İncelenmesi
    Sayfalar 165 - 185
    Hakkı KADAYIFÇI
  8. The Link between Structural Quality Indicators in Pre-primary and PISA Science Literacy Skills: A Cross-Country Comparison
    Sayfalar 186 - 216
    Elif BULDU , Refika OLGAN
  9. Lise Öğrencilerinin Onuncu Sınıf Fizik Dersi Elektrik Konusundaki Ön Bilgilerinin Tespit Edilmesi
    Sayfalar 217 - 239
    Rıza SALAR , Erkan UĞUREL
  10. Ders Kitaplarında Fonksiyon Kavramına Nasıl Giriş Yapılıyor?: Matematik Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeleri
    Sayfalar 240 - 270
    Zuhal YILMAZ , Hande GÜLBAĞCI DEDE , Hatice AKKOÇ
  11. Özel Yetenekli Öğrencilerin Fen Bilimleri ve Matematik Derslerinde Kullanılan Sembol ve Birimlere Yönelik Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
    Sayfalar 271 - 291
    Oğuzhan NACAROĞLU , Mehmet ARSLAN
  12. Okul Öncesi Dönemde Erken Matematik Yeteneği Düzeyleri
    Sayfalar 292 - 315
    Mehmet CEYLAN , Ahmet Murat ELLEZ
  13. Kimyada Kavram Çiftlerine İlişkin İki-Aşamalı Kavram Tanı Testinin Geliştirilmesi
    Sayfalar 316 - 347
    Lütfiye VAROĞLU , Şenol ŞEN , Ayhan Yilmaz
  14. Matematik Derslerinde Öğrenci Performansını Artırmaya Yönelik Bir Ters Yüz Öğrenme Modeli
    Sayfalar 348 - 371
    Serpil YORGANCI
  15. 8-10 Yaş Çocukları İçin Eleştirel Okuma Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 372 - 386
    Güliz ŞAHİN , Selahattin DİLİDÜZGÜN , Marilena LEANA TAŞCILAR
  16. Stem Eğitimini Destekleyen Tersine Mühendislik Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi
    Sayfalar 387 - 414
    Merve TAŞÇI , Fatma ŞAHİN
  17. Matematikte Bilimsel Süreç Becerileri: Test Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 415 - 449
    Tuba ÖZKAN , Elif KİLİCOGLU
  18. Investigation of Turkey's PISA 2015 Science Achievement and Associated Variables Using Hierarchical Linear Modeling
    Sayfalar 450 - 480
    Mustafa YILDIZ , Eda ERDAŞ KARTAL , Günkut MESCİ
  19. The Effect of a Developed Sun-Earth-Moon Model on the Academic Achievement of Pre-service Science Teachers
    Sayfalar 481 - 503
    İlda DÜŞKÜN ÖZDEMİR, İbrahim ÜNAL
  20. 2018 Fen Bilimleri ve Biyoloji Dersleri Öğretim Programlarındaki Çevre Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
    Sayfalar 504 - 527
    Burcu GÜNGÖR CABBAR , Selcen GÜLTEKİN , Emine GÜNEŞ , Esra AYTAÇ , Figen DAŞGIN
  21. Ortaokul Öğretmenlerinin Zeka Oyunları Dersine Dair Görüşleri
    Sayfalar 528 - 576
    Şule YILMAZ , Nazlı YILDIZ İKİKARDEŞ
  22. Rehberlik Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Okul Rehberlik Hizmetlerinde Yaşanan Sorunlar
    Sayfalar 577 - 605
    Uğur GÜRGAN
  23. Çoklu Gösterimlerin Kullanıldığı Matematik Problemlerine Ait Çözümlerin Puanlayıcı Güvenirliği Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 606 - 628
    Feride ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ , Çiğdem AKIN ARIKAN
  24. Investigating Preservice Teachers’ Determination and Representation of Proportional and Nonproportional Relationships in Terms of Problem Contexts
    Sayfalar 629 - 660
    Muhammet ARICAN
  25. Dinamik Geometri ile Keşif, Varsayım ve İspat Sürecinde Öğretmenin Rolü
    Sayfalar 661 - 690
    Emel ÖZDEMİR ERDOĞAN , Abdulkadir ERDOĞAN , Zeliha DUR , Zeynep AKKURT DENİZLİ
  26. Çemberin Çapı ile Çevresi Arasındaki İlişkinin Oluşturulması Amacıyla Tasarlanan Çevre Dostu Ulaşım Aracı Etkinliğine Yönelik Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirmeleri
    Sayfalar 691 - 716
    Aytuğ ÖZALTUN ÇELİK , Esra BUKOVA GUZEL
  27. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Laboratuvarlarında Kullanılabilecek Öğretim Strateji ve Yaklaşımlarına Yönelik Tercih ve Görüşlerinin Karşılaştırılması
    Sayfalar 717 - 760
    Canan NAKİBOĞLU , Ayse Zeynep Zeynep ŞEN
  28. Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Öğrenme Yaklaşımına, Öz-Yeterlik ve Bilgi Düzeyine Etkisi
    Sayfalar 761 - 786
    Sinem DİNÇOL ÖZGÜR , Ayhan YİLMAZ
  29. COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 787 - 809
    Gürhan DURAK , Serkan ÇANKAYA , Serkan İZMİRLİ
  30. Farklı Matematiksel Motivasyona Düzeylerine Sahip 6. Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılar Alt Öğrenme Alanındaki Bilgiyi Oluşturma Süreçlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 810 - 839
    Berk HASAR , Devrim ÜZEL
Dizinler