Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 14, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • [1] Sevil, T., Şimşek, K.Y., Katırcı, H., Çelik, O., Çeliksoy, M.A. ve Kocaekşi, S. (2012). Boş zaman ve rekreasyon yönetimi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • [2] Dattilo, J. (2015). Positive Psychology and Leisure Education. Therapeutic Recreation Journal, 49(2): 148-165.
  • [3] Soyer, F. ve Can, Y. (2003). “Üniversite Öğrencilerinin Boş zaman Alışkanlıkları ve Sportif Eğilimlerinin Mesleki Yönelişlerine Göre Karşılaştırılması”. I. Gençlik, Boş Zaman ve Doğa Sporları Sempozyumu Bildiri Kitabı, Türk Hava Kurumu Basımevi, 21-22 Mayıs, Ankara, 102-120.
  • [4] Kılbaş, Ş. (2001). Rekreasyon–Boş Zamanı Değerlendirme, 1. Baskı. Anaca Yayınları, Adana.
  • [5] Tunçkol, H.M. ve Çumralıgil, B. (2005). Selçuk Üniversitesindeki Akademik Personelin Rekreasyon Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 45-51.
  • [6] Pepe, K. (2008). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Okuyan Öğrencilerin Serbest Zaman Değerlendirme Anlayış ve Alışkanlıkları İle Beklentilerinin Araştırılması. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 3(1), 42-51.
  • [7] Hacıcaferoğlu, S., Gündoğdu, C. ve Hacıcaferoğlu, B. (2012). Üniversitesite Öğrencilerinin Spor Tesislerine ve Organizasyonlarına Karşı Düşüncelerinin Değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Örneği). Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 42-51.
  • [8] Ramazanoğlu, F. ve Ramazanoğlu, N. (2000). Spor tesislerinin planlandırılması ve işletmesi, Spor Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2-7.

Tercih Edilen Rekreatif Alan Ve Aktivite Çeşitlilikleri: Çanakkale Örneği

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 14, 30.06.2017

Öz

Araştırma,
tercih edilen rekreatif alan ve aktivite çeşitliliklerinin belirlenmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırmayı, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesi Terzioğlu Yerleşkesinde öğrenim gören 351 öğrenci
oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilere 15 soruluk anket uygulanmıştır. Anket
yoluyla toplanan verilerin değerlendirilmesinde frekans (N) ve yüzde (%)
dağılımları kullanılmıştır. Ankette, öğrencilerin üniversitede düzenlenen
sportif etkinliklere ne düzeyde katıldığı, üniversitede yapılan sportif
etkinlikleri ne düzeyde yeterli buldukları, ÇOMÜ spor tesislerini ne düzeyde
yeterli bulduğu, üniversiteye en çok hangi tesisin yapılmasını istedikleri şeklinde
sorular bulunmaktadır. Bulgulara göre; öğrencilerin etkinliklere çoğunlukla hiç
katılmadığı, üniversitede yapılan sportif etkinlikleri yetersiz buldukları,
okul dışındaki zamanlarında genellikle sportif aktiviteler yaptıkları, düzenli
olarak sportif etkinlik yapma nedenlerinin boş vakitlerini değerlendirmek
olduğu, aktif olarak en çok yaptıkları spor branşlarının futbol ve voleybol
olduğunu belirtmişlerdir.



Sonuç olarak,
öğrencilerin Terzioğlu Yerleşkesindeki kampüs rekreasyon programlarından fazla memnun
olmadıkları görülmektedir. Öğrencilerin kampüste en çok istedikleri tesis yüzme
havuzu olmuştur.

Kaynakça

  • [1] Sevil, T., Şimşek, K.Y., Katırcı, H., Çelik, O., Çeliksoy, M.A. ve Kocaekşi, S. (2012). Boş zaman ve rekreasyon yönetimi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • [2] Dattilo, J. (2015). Positive Psychology and Leisure Education. Therapeutic Recreation Journal, 49(2): 148-165.
  • [3] Soyer, F. ve Can, Y. (2003). “Üniversite Öğrencilerinin Boş zaman Alışkanlıkları ve Sportif Eğilimlerinin Mesleki Yönelişlerine Göre Karşılaştırılması”. I. Gençlik, Boş Zaman ve Doğa Sporları Sempozyumu Bildiri Kitabı, Türk Hava Kurumu Basımevi, 21-22 Mayıs, Ankara, 102-120.
  • [4] Kılbaş, Ş. (2001). Rekreasyon–Boş Zamanı Değerlendirme, 1. Baskı. Anaca Yayınları, Adana.
  • [5] Tunçkol, H.M. ve Çumralıgil, B. (2005). Selçuk Üniversitesindeki Akademik Personelin Rekreasyon Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 45-51.
  • [6] Pepe, K. (2008). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Okuyan Öğrencilerin Serbest Zaman Değerlendirme Anlayış ve Alışkanlıkları İle Beklentilerinin Araştırılması. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 3(1), 42-51.
  • [7] Hacıcaferoğlu, S., Gündoğdu, C. ve Hacıcaferoğlu, B. (2012). Üniversitesite Öğrencilerinin Spor Tesislerine ve Organizasyonlarına Karşı Düşüncelerinin Değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Örneği). Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 42-51.
  • [8] Ramazanoğlu, F. ve Ramazanoğlu, N. (2000). Spor tesislerinin planlandırılması ve işletmesi, Spor Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2-7.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Cilt 1 Sayı 1
Yazarlar

Meliha Uzun

Gülçin Gözaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uzun, M., & Gözaydın, G. (2017). Tercih Edilen Rekreatif Alan Ve Aktivite Çeşitlilikleri: Çanakkale Örneği. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-14.