BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 93 - 111, 06.07.2015

Öz

Individual’s interest in media tools continues until the end of life beginning before schooling. The way to give individuals opportunities for them to benefit from media more and at the same time prevent them from the risks caused by media is the media education. Therefore the importance of giving media literacy education beginning from the second grade in our country as a selective course together with its entertaining, satisfactory and instructive applications increases. There are various applications to teach students how to analyse, evaluate, and communicate with different tools. These practices based on effective participation of the students provide the basis of a qualified media education. In secondary schools it is known that there are serious problems in defining activities in media education. The main reason of this is believed to be inadequate information of media teachers about daily interclass applications. The experts suggest natural studies where qualified methods shedding light on the details of media education activities are applied. In this study, we will try to analyse effective media education activities the media teachers can use easily in class

Kaynakça

  • Ankaralıgil, S.Y. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinde medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bowker, J. (1991). Secondary media education: a Curriculum statment. London: media awareness network.
  • CML (2005). A Framework for learning and teaching in a media age. http://www.medialit.org/sites/default/files/01_MLKorientation.pdf adresinden 22 Mart 2012’de alınmıştır.
  • Derelioğlu, Y. (2004). Üniversite öğrencilerinde eleştirel düşünme ile denetim odağı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Feuerstein, M. (1999). Media literacy in support of critical thinking. Journal of Educational Media, 24 (1), 43-54.
  • Hart, A. and Benson, T. (1996). Researching media education in English classrooms in the UK. Journal of Educational Media, (22), 1.
  • Kellner, D. And Share, J. (2005). Toward critical media literacy: Core concepts, debates, organization, and policy. Discourse: Studies in the cultural politics of education, 26 (3), 369-386
  • Media Awareness Network (2005b). Young Canadians in wired word phase II. student survey.http://mediasmarts.ca/sites/default/files/pdfs/publicationreport/full/YCWWII-student-survey.pdf, adresinden 20 Mart 2012’de alınmıştır.
  • Oxstrand, B. (2009). Media literacy education- A discussion about media education in the Western countries, Europa and Sweden.Nordmedia09 conference in Karlstad University, August 13-15
  • RTÜK (2012a). Medya okuryazarlığı çalıştayı başladı. http://www.rtuk.org.tr/sayfalar/IcerikGoster.aspx?icerik_id=7f5f96f6- f1a9-429d-a41c-19bad60002f3 adresinden 23 Haziran 2013’de alınmıştır.
  • RTÜK (2007b). İlköğretim medya okuryazarlığı dersi öğretmen el kitabı. http://www.medyaokuryazarligi.org.tr adresinden 18 Temmuz 2013’de alınmıştır.
  • SETA. (2012). Türkiye’nin en büyük gençlik araştırması http://www.setav.org/public/HaberDetay.aspx? Adresinden 13 Ekim 2012’de alınmıştır.
  • Sezer, N. S. (2011, Ekim). İlköğretim okullarında medya okuryazarlığı dersinin yaygınlaştırılması paneli, Ankara
  • Şeylan, S. (2008). Medya okuryazarlığı ders uygulamalarında dünya üzerinde görülen aksaklıklar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Thoman, E. and Jolls T. (2005). Literacy for the 21 st centruy, center for media literacy.
  • UNESCO (2006). A Kit for Teachers, Students, Parents and Professionals. In Frau-Meigs Divina (Eds.), Media Education UNESCO, L’exprimeur - Paris
  • Wornop, C. (1999). Screening images: İdeas for media education. Mississauga: Wright communications.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin

ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 93 - 111, 06.07.2015

Öz

Bireyin medya araçlarına olan ilgisi okul çağından önce başlayıp yaşamının sonuna kadar devam etmektedir. Yaşam serüveni içinde bireyin medyanın sunduğu fırsatlardan daha iyi faydalanmalarına imkan tanıyıp aynı zamanda onları medyanın neden olduğu risklerden korumanın yolu medya okuryazarlığı eğitimidir. Bu açıdan, ülkemizde ikinci kademeden itibaren seçmeli dersler kapsamında verilmeye başlanan medya okuryazarlığı dersinin eğlendirici, tatmin edici ve eğitici uygulamalarıyla verilmesinin önemi daha da çok artmaktadır. Etkili bir medya okuryazarlığı dersinde öğrencilere analiz yapmayı, değerlendirmeyi ve çeşitli formlardaki araçlarla iletişime geçmeyi öğretmek için çeşitli uygulamalar bulunmaktadır. Öğrencilerin etkin katılımına dayalı bu uygulamalar kaliteli bir medya eğitiminin temelini oluşturur. Ortaokullarda, medya eğitimi faaliyetlerini tanımlamada ciddi sıkıntılar olduğu bilinmektedir. Bunun temel nedeni, medya öğretmenlerinin güncel sınıf içi uygulamaları hakkında çok az şey biliyor olmaları inancıdır. Uzmanlar medya eğitimi aktivitelerinin detaylarına ışık tutan kaliteli metotların uygulandığı doğal çalışmaları savunmaktadırlar. Bu çalışmamızda, medya eğitimcilerinin sınıf ortamında rahatlıkla uygulayabilecekleri etkili medya eğitimi aktivitelerini incelemeye çalışacağız.

Kaynakça

  • Ankaralıgil, S.Y. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinde medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bowker, J. (1991). Secondary media education: a Curriculum statment. London: media awareness network.
  • CML (2005). A Framework for learning and teaching in a media age. http://www.medialit.org/sites/default/files/01_MLKorientation.pdf adresinden 22 Mart 2012’de alınmıştır.
  • Derelioğlu, Y. (2004). Üniversite öğrencilerinde eleştirel düşünme ile denetim odağı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Feuerstein, M. (1999). Media literacy in support of critical thinking. Journal of Educational Media, 24 (1), 43-54.
  • Hart, A. and Benson, T. (1996). Researching media education in English classrooms in the UK. Journal of Educational Media, (22), 1.
  • Kellner, D. And Share, J. (2005). Toward critical media literacy: Core concepts, debates, organization, and policy. Discourse: Studies in the cultural politics of education, 26 (3), 369-386
  • Media Awareness Network (2005b). Young Canadians in wired word phase II. student survey.http://mediasmarts.ca/sites/default/files/pdfs/publicationreport/full/YCWWII-student-survey.pdf, adresinden 20 Mart 2012’de alınmıştır.
  • Oxstrand, B. (2009). Media literacy education- A discussion about media education in the Western countries, Europa and Sweden.Nordmedia09 conference in Karlstad University, August 13-15
  • RTÜK (2012a). Medya okuryazarlığı çalıştayı başladı. http://www.rtuk.org.tr/sayfalar/IcerikGoster.aspx?icerik_id=7f5f96f6- f1a9-429d-a41c-19bad60002f3 adresinden 23 Haziran 2013’de alınmıştır.
  • RTÜK (2007b). İlköğretim medya okuryazarlığı dersi öğretmen el kitabı. http://www.medyaokuryazarligi.org.tr adresinden 18 Temmuz 2013’de alınmıştır.
  • SETA. (2012). Türkiye’nin en büyük gençlik araştırması http://www.setav.org/public/HaberDetay.aspx? Adresinden 13 Ekim 2012’de alınmıştır.
  • Sezer, N. S. (2011, Ekim). İlköğretim okullarında medya okuryazarlığı dersinin yaygınlaştırılması paneli, Ankara
  • Şeylan, S. (2008). Medya okuryazarlığı ders uygulamalarında dünya üzerinde görülen aksaklıklar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Thoman, E. and Jolls T. (2005). Literacy for the 21 st centruy, center for media literacy.
  • UNESCO (2006). A Kit for Teachers, Students, Parents and Professionals. In Frau-Meigs Divina (Eds.), Media Education UNESCO, L’exprimeur - Paris
  • Wornop, C. (1999). Screening images: İdeas for media education. Mississauga: Wright communications.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Erhan Görmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Görmez, E. (2015). ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 93-111.
AMA Görmez E. ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Temmuz 2015;4(1):93-111.
Chicago Görmez, Erhan. “ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4, sy. 1 (Temmuz 2015): 93-111.
EndNote Görmez E (01 Temmuz 2015) ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4 1 93–111.
IEEE E. Görmez, “ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 93–111, 2015.
ISNAD Görmez, Erhan. “ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/1 (Temmuz 2015), 93-111.
JAMA Görmez E. ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4:93–111.
MLA Görmez, Erhan. “ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 1, 2015, ss. 93-111.
Vancouver Görmez E. ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4(1):93-111.

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload