BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 264 - 275, 08.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Akyol, H. ve Yıldız, M. (2013). Okuma Uzmanlığı ve Okuma Uzmanı Yetiştirilmesine Yönelik Bir Program Önerisi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 1(1), 1-8.
  • Coşkun, E. (2002). Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Sessiz Okuma Hızları ve Okuduğunu Anlama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Demirel, M. (1992). Temel boyutlarıyla okuduğunu anlama süreci. Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, 325-326
  • Doyle, W. (1983). Academic work. Review of Educational Research, 53, 159-200.
  • Eğitimi Araştırma Geliştirme Dairesi [EARGED]. (2005). PISA 2003 projesi ulusal nihaî rapor. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Eğitimde Reform Girişimi [ERG]. (2010). PISA 2009 sonuçlarına ilişkin değerlendirme. http://www. erg.sabanciuniv.edu.tr adresinden ulaşılmıştır.
  • Eke, A., Moanakwena, P. G., Rogers, T., Tierney, R., Lenters, K. 2005. Improving the Quality of Literacy Learning in the Content Areas. Situational Analysis of Secondary Level Education in Botswana. UNESCO Section for General Secondary Education Division of Secondary,Technical and Vocational Education. Presented by International Reading Association (son erişim: 10.05.2015; saat: 19:10; http://www.reading.org/Libraries/international/0510_UNESCO_report.pdf)
  • Erkuş, B., Baştuğ, M. (2014). Okuma Uzmanlarının Yetiştirilmesine İlişkin Akademisyen ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Harris, T. L. ve Hodges, R. E. (1995). “The Literacy Dictionary: The Vocabulary of Reading and Writting.” Newark, DE: International Reading Assocation.
  • Kocacık, F. (2003). Bilgi Toplumu ve Türkiye. C.Ü.Sosyal Bilimler Dergisi. 1 (1): 1-8
  • Koç, R. (2012). Okuma yazma yöntemleri ve “Ses temelli cümle yöntemi” uygulaması. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2006). On Yedinci Millî Eğitim Şûrası.
  • http://www.ttkb.meb.gov.tr adresinden erişilmiştir.
  • Selvi, Ö. (2012).Bilgi toplumu, Bilgi Yönetimi ve Halkla İlişkiler . Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
  • Stover, D., 1995. The Importance of Literacy in Contemporary Society. English Argument, December 8, 1995. (Erişim: 10.05.2015; saat: 16:32. http://eserver.org/courses/fall95/76-100n/papers/Stover/)
  • Şenel, H. G. (2004). Öğretmenlerin ilkokuma-yazma öğretiminde tercih ettikleri yöntemler.
  • İlköğretim-online, 3(2), 48-53.
  • Uyar, Y. Yıldırım, K. ve Ateş, S. (2011) Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4/1, 132-149
  • Ünalan, Ş. (2001). Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Okuma Uzmanlığına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 264 - 275, 08.10.2015

Öz

İlk okuma yazma öğretimi, Türkçe öğretiminin temeli olmakla birlikte, ilkokula başlayan çocukların hayatı tanıması, hayata uyum sağlaması ve akademik benlik tasarımlarını pozitif yönde geliştirmesinde büyük öneme sahiptir. Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği yaşayan ve hiperaktif çocuklar okuma yazma öğretim sürecinde birçok sorunla karşılaşmaktadırlar. Sınıf öğretmenleri okuma yazma öğretim sürecinde birçok problemle karşılaşmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretim süreci ve ilkokul 4. Sınıfı da kapsayacak şekilde Türkçe Öğretiminde içine alan bir okuma uzmanından rehberlik alması etkili ve verimli bir öğretim sürecinin yürütülmesi açısından önemlidir. Sınıf öğretmenliği mezunu olup, mesleki kıdemi en az 4 yıl olmuş okuma yazma alanında bilim uzmanlığına sahip (yüksek lisans) uzmanların birleştirilmiş sınıflı okullar hariç tüm ilkokullarda istihdam edilmesi etkili ve verimli bir Türkçe öğretiminin yürütülmesini sağlayacağı öngörülmektedir. Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin okuma-yazma öğretiminde yaşadıkları sorunların çözümüne ilişkin ‘’Okuma Uzmanlığı’’ önerisine ait görüşlerinin belirlenmesi açısından büyük önem arz etmektedir.

Kaynakça

  • Akyol, H. ve Yıldız, M. (2013). Okuma Uzmanlığı ve Okuma Uzmanı Yetiştirilmesine Yönelik Bir Program Önerisi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 1(1), 1-8.
  • Coşkun, E. (2002). Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Sessiz Okuma Hızları ve Okuduğunu Anlama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Demirel, M. (1992). Temel boyutlarıyla okuduğunu anlama süreci. Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, 325-326
  • Doyle, W. (1983). Academic work. Review of Educational Research, 53, 159-200.
  • Eğitimi Araştırma Geliştirme Dairesi [EARGED]. (2005). PISA 2003 projesi ulusal nihaî rapor. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Eğitimde Reform Girişimi [ERG]. (2010). PISA 2009 sonuçlarına ilişkin değerlendirme. http://www. erg.sabanciuniv.edu.tr adresinden ulaşılmıştır.
  • Eke, A., Moanakwena, P. G., Rogers, T., Tierney, R., Lenters, K. 2005. Improving the Quality of Literacy Learning in the Content Areas. Situational Analysis of Secondary Level Education in Botswana. UNESCO Section for General Secondary Education Division of Secondary,Technical and Vocational Education. Presented by International Reading Association (son erişim: 10.05.2015; saat: 19:10; http://www.reading.org/Libraries/international/0510_UNESCO_report.pdf)
  • Erkuş, B., Baştuğ, M. (2014). Okuma Uzmanlarının Yetiştirilmesine İlişkin Akademisyen ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Harris, T. L. ve Hodges, R. E. (1995). “The Literacy Dictionary: The Vocabulary of Reading and Writting.” Newark, DE: International Reading Assocation.
  • Kocacık, F. (2003). Bilgi Toplumu ve Türkiye. C.Ü.Sosyal Bilimler Dergisi. 1 (1): 1-8
  • Koç, R. (2012). Okuma yazma yöntemleri ve “Ses temelli cümle yöntemi” uygulaması. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2006). On Yedinci Millî Eğitim Şûrası.
  • http://www.ttkb.meb.gov.tr adresinden erişilmiştir.
  • Selvi, Ö. (2012).Bilgi toplumu, Bilgi Yönetimi ve Halkla İlişkiler . Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
  • Stover, D., 1995. The Importance of Literacy in Contemporary Society. English Argument, December 8, 1995. (Erişim: 10.05.2015; saat: 16:32. http://eserver.org/courses/fall95/76-100n/papers/Stover/)
  • Şenel, H. G. (2004). Öğretmenlerin ilkokuma-yazma öğretiminde tercih ettikleri yöntemler.
  • İlköğretim-online, 3(2), 48-53.
  • Uyar, Y. Yıldırım, K. ve Ateş, S. (2011) Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4/1, 132-149
  • Ünalan, Ş. (2001). Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Mehmet Turan

Mehmet Turan

Diyaddin Alp Bu kişi benim

Esat Yıldırım Bu kişi benim

Turan Turan Bu kişi benim

Erol Erdem Bu kişi benim

İbrahim Celayir Bu kişi benim

Selçuk Küpçü Bu kişi benim

Kübra Babacan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Turan, M., Turan, M., Alp, D., Yıldırım, E., vd. (2015). Okuma Uzmanlığına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education264-275.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png