Bu çalışma din eğitiminde öğretim materyalinin konumunu belirlemek ve öğretim
materyali kullanımının kökenlerini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. İslami
öğretinin yeni nesillere aktarılması din eğitimi ile gerçekleşmekte; dini öğretinin
kalıcılığının artması ise uygun öğretim yöntemi ve etkili öğretim materyali ile olabilmektedir.
Öğretim materyali soyut kavramları somutlaştıran, öğretimi basitleştiren
ve öğrenenlerde kalıcı davranış değişikliğini sağlayan önemli bir araçtır. Bu
çalışma, din eğitiminde, öğretim materyali kullanımının İslam tarihindeki kökenlerine
odaklanmakta ve tarihsel analiz yöntemi ile materyal kullanımının gelişimini
ele almaktadır. Çalışma kapsamında İslami öğretinin yeni nesillere aktarılmasında
kullanılan yöntem ve materyaller incelenmiş ve öğretim materyalindeki gelişimin
karakteristiği belirlenmiştir. Ayrıca günümüzde kullanılan ve gelecekte kullanıla-cak temel materyallerin karakteristiği ile din eğitimin temel evreleri ve tarihsel bütünlüğü
bağlamında din eğitimi alanında çalışan öğretmenlerin materyal kullanma
yeterliklerine odaklanılmıştır. Alanyazında din eğitiminde öğretim materyali kullanımı
konusunu tarihsel analiz yöntemi ile ele alan bir çalışmaya rastlanamamış
olması çalışmanın öncü karakterine vurgu yapmaktadır. Çalışmanın öğretim materyali
geliştirme ve din eğitim tarihi alanında çalışan araştırmacılara kuramsal bir
zemin hazırlayacağı düşünülmektedir.
Din Eğitimi Islam Eğitimi Materyal Öğretim Teknolojileri Öğretim Materyalleri
This study was conducted to determine the ground of instructional materials in
religious education and to determine the origins of the use of instructional materials.
The transfer of the Islamic doctrine to the new generations takes place through
religious education; the increase in the permanence of the religious teaching can be
achieved through appropriate teaching methods and effective teaching material. Instructional
material is an important tool that embodies abstract concepts, simplifies
teaching, and ensures permanent behavioral change in learners. This study focuses
on the origins of the use of instructional materials in religious education in Islamic
history and discusses the development of material use through historical analysis.
Within the scope of the study, the methods and materials used in transferring the
Islamic doctrines to the new generations were examined and the characterization of
the development of the instructional material was determined. It also focuses on the
characteristics of the basic materials used today and in the future, the basic stages of
religious education and teachers’ use of materials in the field of religious education
in the context of historical integrity. In the literature, there is no study on the use of
teaching material in religious education by using historical analysis method, which
emphasizes the pioneering character of this study. It is thought that this study will
prepare a theoretical background for researchers working in the field of teaching
material development and religious education.
Religious Education Islamic Education Instructional Technologies Instructional Materials
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 12 |