BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYANIN, KOBİ’LERİN TUTUNDURULMASINDAKİ ROLÜ: EGE İHRACATÇILAR BİRLİĞİ’NE KAYITLI FİRMALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 2, 0 - 0, 25.10.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.17262

Öz

Küreselleşme, internet kullanımının artması, değişen tüketici tercihleri ve artan rekabet gibi birçok sebepten dolayı, pazarlama faaliyetleri giderek daha önemli hale gelmektedir. Özellikle teknolojide meydana gelen gelişmeler ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte, işletmelerin pazarlama faaliyetleri de değişmiştir. Bu bağlamda, geleneksel medya araçlarının yanında, sosyal ağlardan da yararlanmaya başlayan işletmeler, potansiyel müşterileriyle daha rahat iletişim kurabilmekte; daha etkileşimli bir pazarlama iletişimi oluşturabilmektedir. Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri, özellikle KOBİ’ler için ayrı bir öneme sahiptir. KOBİ’ler, finansal yapı itibariyle, büyük işletmelere kıyasla daha zayıftır. Bu çalışma, önemli iş olanakları yaratan ve ülke üretimini arttıran KOBİ’lerin, Facebook adaptasyon (kullanım) düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Örneklem olarak Ege İhracatçılar Birliği’ne kayıtlı işletmeler seçilmiş; oluşturulan anket formu bu işletmelere uygulanmıştır. İşletmenin çalıştırdığı kişi sayısının; yöneticinin yaşının, cinsiyetin, eğitim durumunun; işletmenin tutundurma araçları bağlamında yenilikçi teknolojileri kullanma düzeyinin ve boyutunun ve işletmenin bulunduğu sektörün Facebook adaptasyonuyla (kullanımıyla) ilişkisi analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, işletmelerin yenilikçi teknolojileri kullanma düzeyleriyle Facebook adaptasyonları (kullanımı) arasında doğrudan bir ilişki olduğunu göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Nardalı

Gizem Boyacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nardalı, S., & Boyacı, G. (2016). SOSYAL MEDYANIN, KOBİ’LERİN TUTUNDURULMASINDAKİ ROLÜ: EGE İHRACATÇILAR BİRLİĞİ’NE KAYITLI FİRMALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2). https://doi.org/10.18026/cbusos.17262