Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 4, 175 - 180, 31.12.2018

Öz

Bu
araştırma
Türkiye Oryantiring
Federasyonu bünyesinde yer alan lisanslı sporculardan, 2015-2016 sezonunda
gerçekleştirilen Oryantiring müsabakalarına katılan lisanslı sporcuların, “
serbest zaman etkinlikleri kapsamında sosyal ilişkilerinde
kararlılık ve sosyalleşme düzeylerinin incelenmesi” amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın evreni
121
kadın 208 erkek olmak üzere toplam 329 katılımcıdan oluşmaktadır.
Araştırmada
hata payı 0.05 kabul edilmiştir. Sonuç olarak, doğa
sporları kamplarında gerçekleştirilen serbest zaman etkinlikleri, bireylerin
sosyalleşmesine ve serbest zaman etkinliklerinin sosyal alanda bütünleşmesine
olan katkısında, bireylerin kendi  tercihleri
ile katılımlarının önemli rolü olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Balcı, V., Demirtaş, M., Gürbüz, P., İlhan, A., & Ersöz, V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 158.Broadhurst, R. (2001). Managing Environments for Leisure and Recreation. Psychology Press. Haraburda, E. M. (1996). Development and validation of multi-domain measures of decision-making self-efficacy and indecisiveness. (Doctoral dissertation). The Ohio State University.Hartmann, H. (1988). The significance of orienteering in the changing world of sports. Scientific Journal of Orienteering. Ferguson, C. & Turbyfill, R. (2013). Discovering Orienteering Skills. Techniques and Activities. USA: Human Kinetics. Orhan, R. (2012). Oryantiring Sporcularının Kendi Kendine Liderlik Algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Kırıkkale.Öztürk, Ü. (1983). Orta Dereceli Okullarda Beden Eğitimi. (2. Baskı), İstanbul: Kayı Yayıncılık. Sarı, E. (2010). Çok Alanlı Kararlılık Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. Journal of Graduate School of Social Sciences, 14(1):113-114.Şahan, H. (2007). Üniversite Ögrencilerinin Sosyallesme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. Konya: Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla Ilişkiler Ve Tanıtımm Anabilim Dalı. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Şahan, H. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. KMU İİBF Dergisi. Şahin, C.K., Akten, S. ve Erol U.E. (2009). Eğirdir Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Rekreasyon Faaliyetlerine Katılımlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi. 10 (1):63.Şimşek, A. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ali Şimşek (ed), Evren ve Örneklem, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları. No 1619. 122. Torkildsen, G. (2005). Leisure and recreation management. Psychology Press. Zeka, N. (1990). Postmodernizm. İstanbul: Kıyı Yayınları.
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 4, 175 - 180, 31.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Balcı, V., Demirtaş, M., Gürbüz, P., İlhan, A., & Ersöz, V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 158.Broadhurst, R. (2001). Managing Environments for Leisure and Recreation. Psychology Press. Haraburda, E. M. (1996). Development and validation of multi-domain measures of decision-making self-efficacy and indecisiveness. (Doctoral dissertation). The Ohio State University.Hartmann, H. (1988). The significance of orienteering in the changing world of sports. Scientific Journal of Orienteering. Ferguson, C. & Turbyfill, R. (2013). Discovering Orienteering Skills. Techniques and Activities. USA: Human Kinetics. Orhan, R. (2012). Oryantiring Sporcularının Kendi Kendine Liderlik Algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Kırıkkale.Öztürk, Ü. (1983). Orta Dereceli Okullarda Beden Eğitimi. (2. Baskı), İstanbul: Kayı Yayıncılık. Sarı, E. (2010). Çok Alanlı Kararlılık Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. Journal of Graduate School of Social Sciences, 14(1):113-114.Şahan, H. (2007). Üniversite Ögrencilerinin Sosyallesme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. Konya: Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla Ilişkiler Ve Tanıtımm Anabilim Dalı. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Şahan, H. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. KMU İİBF Dergisi. Şahin, C.K., Akten, S. ve Erol U.E. (2009). Eğirdir Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Rekreasyon Faaliyetlerine Katılımlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi. 10 (1):63.Şimşek, A. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ali Şimşek (ed), Evren ve Örneklem, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları. No 1619. 122. Torkildsen, G. (2005). Leisure and recreation management. Psychology Press. Zeka, N. (1990). Postmodernizm. İstanbul: Kıyı Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğba Kalkan

Pınar Güzel 0000-0001-5982-2816

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kalkan, T., & Güzel, P. (2018). SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(4), 175-180.
AMA Kalkan T, Güzel P. SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. CBU-SBED. Aralık 2018;5(4):175-180.
Chicago Kalkan, Tuğba, ve Pınar Güzel. “SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5, sy. 4 (Aralık 2018): 175-80.
EndNote Kalkan T, Güzel P (01 Aralık 2018) SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5 4 175–180.
IEEE T. Kalkan ve P. Güzel, “SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ”, CBU-SBED, c. 5, sy. 4, ss. 175–180, 2018.
ISNAD Kalkan, Tuğba - Güzel, Pınar. “SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5/4 (Aralık 2018), 175-180.
JAMA Kalkan T, Güzel P. SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. CBU-SBED. 2018;5:175–180.
MLA Kalkan, Tuğba ve Pınar Güzel. “SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 4, 2018, ss. 175-80.
Vancouver Kalkan T, Güzel P. SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. CBU-SBED. 2018;5(4):175-80.