Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Eğitim Platformları’nın Karşılaştırılması

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 1, 65 - 75, 01.06.2014

Öz

Günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle birlikte eğitim ortamlarında büyük çaplı değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişiklikler çerçevesinde uzaktan eğitim (e-learning: electronic learning) kavramı ortaya çıkmıştır. Bu durum, Yüksek Öğretim Kurumları’nın çevrimiçi uzaktan eğitime büyük yatırımlar yapmak ve web tabanlı öğrenme programları geliştirmek zorunda kalmasına yol açmıştır. Bununla birlikte uzaktan eğitim sistemlerinin kullanımı sadece öğretim kurumları ile sınırlı kalmamış, aynı zamanda şirketler arasında da yaygınlaşmaya başlamıştır. Günümüzde birçok şirket, çalışanlarını eğitmek için web tabanlı öğrenme sistemlerini benimsemiş bulunmaktadır. Ayrıca, web tabanlı öğrenme sistemlerinin sunmuş olduğu sanal sınıf ortamları sayesinde şirketler, toplantı ve her türlü iletişimlerini de çevrimiçi olarak gerçekleştirebilme olanağı elde etmiştir. Bu çalışmada, e-learning platformlarının ve sanal sınıf ortamlarının kullanımına ihtiyaç duyan kurumların tercih işlemini kolaylaştırmak için, Adobe Connect, Microsoft Live Meeting ve Open Meetings platformlarının, eşzamanlı sanal sınıf araçları işbirliği, etkileşim, ders içeriklerinin sunumu ve teknolojik alt yapı yönlerinden karşılaştırması yapılmıştır. 

Kaynakça

  • ÇINAR M., TÜZÜN H., YILDIRIM D., AKINCI A., KALAYCI E., BİLGİÇ H. G. ve YÜKSEL Y., (2011), Uzaktan Eğitimde Kullanılan Eş Zamanlı Sanal Sınıf Araçlarının Karşılaştırılması, Akademik Bilişim Konferansları, Bildiri 198
  • DEMİRKIRAN V. ve SİLAHTAROĞLU G., (2008), Uzaktan Eğitim; Ne Zaman, Nasıl? Akademik Bilişim Konferansları, Bildiri 55
  • KTU Uzaktan Eğitim Merkezi http://www.fatih.ktu.edu.tr/bolumler/boteb/KTUUzem-2/ktuuzem/RESs /uzaktaneg.swf ( Erişim tarihi 22.12.2013)
  • ORAL B. ve KENANOĞLU R.,(2012), Web Tanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Öğrenci Başarısına ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi, Ejedus Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı 2
  • Resmi Adobe Connect Ürünü Bloğu http://blogs.adobe.com/adobeconnect/ (22.12.2013)
  • ŞEN B., ATASOY F. ve AYDIN, N.,(2010), Düşük Maliyetli Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi Uygulaması, Akademik Bilişim Konferansları, Bildiri 39
  • ÜNSAL H., (2005) Web Destekli Eğitim, Elektronik Öğrenme ve Web Destekli Öğretim Programlarındaki Çeşitli Ders Modelleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 379(388).
  • YILMAZ, Y.,(2012), Knowledge Management in E-Learning Practices, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology –April, volume 11 Issue 2

E-learning and Comparison of Commonly Used E-learning Platforms

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 1, 65 - 75, 01.06.2014

Öz

There have been many changes in the educational environment with the development of technology. The e-learning concept has been formed within the framework of these changes. It has become a necessity for most Higher Education Organizations to make huge investments in e-learning and to develop web-based learning programs. Nowadays, e-learning systems are no longer limited to educational organizations and have also become widespread within business organizations. Many companies adopt web-based learning systems with the objective to better train their employees. In addition, companies are able to conduct their meetings and online communication thanks to the virtual class environments provided by web-based learning systems. Cooperation and interaction between software allowing e-learning and platforms such as Adobe Connect, Microsoft Live Meeting and Open Meetings are compared within the scope of this work in terms of presentation of class content and technological infrastructure with the objective to help those willing to use e-learning platforms and virtual class environments.

Kaynakça

  • ÇINAR M., TÜZÜN H., YILDIRIM D., AKINCI A., KALAYCI E., BİLGİÇ H. G. ve YÜKSEL Y., (2011), Uzaktan Eğitimde Kullanılan Eş Zamanlı Sanal Sınıf Araçlarının Karşılaştırılması, Akademik Bilişim Konferansları, Bildiri 198
  • DEMİRKIRAN V. ve SİLAHTAROĞLU G., (2008), Uzaktan Eğitim; Ne Zaman, Nasıl? Akademik Bilişim Konferansları, Bildiri 55
  • KTU Uzaktan Eğitim Merkezi http://www.fatih.ktu.edu.tr/bolumler/boteb/KTUUzem-2/ktuuzem/RESs /uzaktaneg.swf ( Erişim tarihi 22.12.2013)
  • ORAL B. ve KENANOĞLU R.,(2012), Web Tanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Öğrenci Başarısına ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi, Ejedus Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı 2
  • Resmi Adobe Connect Ürünü Bloğu http://blogs.adobe.com/adobeconnect/ (22.12.2013)
  • ŞEN B., ATASOY F. ve AYDIN, N.,(2010), Düşük Maliyetli Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi Uygulaması, Akademik Bilişim Konferansları, Bildiri 39
  • ÜNSAL H., (2005) Web Destekli Eğitim, Elektronik Öğrenme ve Web Destekli Öğretim Programlarındaki Çeşitli Ders Modelleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 379(388).
  • YILMAZ, Y.,(2012), Knowledge Management in E-Learning Practices, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology –April, volume 11 Issue 2
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Deniz Herand Bu kişi benim

Zeynep Azize Hatipoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 11 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Herand, D., & Hatipoğlu, Z. A. (2014). Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Eğitim Platformları’nın Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 65-75.