BibTex RIS Kaynak Göster

Perception Problems About Distance Learning in the Field of Religious Higher Education in Turkey and Applications of ILITAM

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 31, 7 - 41, 01.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim, Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Baturay, M. H. ve Türel, Y. K. (2012). Çevrimiçi uzaktan eğitimcilerin eğitimi: E-öğrenmenin yükselişi ile beliren ihtiyaç. G. EBY, G. T. Yamamoto ve U. Demiray (Ed.), Türkiye ‘de e-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar III içinde (s. 1-20). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bayraktar, A. (2014). İlahiyat Eğitiminin Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri Ve Problem Çözme Becerilerine Katkısı.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Birinci, K. (2010). Uzaktan Eğitim ve Din Öğretiminde Bir Uygulama Örneği: İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara0 Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (15. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Domingos, H. (2010). Theory of Cooperative Freedom for Online Education, http://hdelearning.blogspot.com/2010/03/theory-of-cooperative-freedom-for.html, erişim:15.03.2014.
  • Ersoy, M. (2008). Uzaktan Eğitim-Öğretim Yönetimi. Yayımlanmamış yüksek lisanstezi. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Garrison, D. R. and Archer, W. (2007). A theory of Community of Inquiry, Handbookof Distance Education, Second Edition, (Edited By Michael GrahameMoore), Lawrence Erlbaum Associates, İnc. Puplishers.
  • Holmberg, B. (2005). The Evolution, Principles and Practices of Distance Education,Bibliotheks-und Informations system der Universitat Oldenburg. P.130.
  • Illich, I. (2005). Okulsuz Toplum (Deschooling Society). İstanbul: Şule Yayınları/ Düşünce dizisi.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kaymakcan, R., Meydan H., Telli, A. ve Cevherli, K. (2013). Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 71-110
  • Özmen, A. ve Ediz, İ. G. (2002). Uzaktan Eğitim ve Dumlupınar Üniversitesi Modeli.Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 25 Mayıs 2002. http://www.aof20.anadolu.edu.tr/bildiriler/ Ahmet_Ozmen.doc Web erişim tarihi: 25.04.2013.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2000). Teaching at a Distance, Foundation of Distance Education, Third Edition.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. 1.Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • YÖK. (2010/3044). İLİTAM müfredat programları konulu resmi yazı. 22.06.2010, Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu.
  • Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1).
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Uzaktan_e%C4%9Fitim_teorileri_ve_felsefesi Web Erişim Tarihi: 05.04.2014

Türkiye'de Dinî Yükseköğretim Alanında Uzaktan Eğitimle İlgili Algı Sorunları ve İLİTAM Uygulamaları

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 31, 7 - 41, 01.06.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) programlarının hedeflerinin gerçekleşme düzeyini ve bu programların etkililik ve verimliliğini bazı değişkenler açısından tespit etmektir. Araştırmanın ana amacı doğrultusunda; İLİTAM programlarının hedeflerinin gerçekleşme düzeyi ile öğrencilerin yaşları ve kıdemleri arasındaki ilişki, İLİTAM programlarının hedeflerinin gerçekleşme düzeyinin İLİTAM tercihlerine göre farklılaşma durumu, Uzaktan Eğitim veya yüz yüze eğitimin tercih edilmesinde etkili olan sebeplerin irdelenmesi ise araştırmanın alt amaçları olarak belirlenmiştir. Araştırma, nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanılması anlamına gelen karma yöntemle yürütülmüştür. Nicel yöntemin kullanıldığı bölümde, İLİTAM programlarının hedeflerinin gerçekleşme düzeyini bazı değişkenler açısından tespit etmek amacıyla tarama modeli türlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Nitel yöntemin kullanıldığı bölümde ise içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın evreni; 2013-2014 Akademik Yılı Güz ve Bahar Dönemlerinde İLİTAM Programlarında öğrenim görmekte olan tüm öğrencilerden meydana gelmektedir. Araştırmanın örneklemi ise; 2013-2014 Akademik Yılı Güz ve Bahar Dönemlerinde Türkiye'deki İLİTAM Programlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerden online anket uygulamasına katılan 256 kişiden oluşmaktadır.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim, Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Baturay, M. H. ve Türel, Y. K. (2012). Çevrimiçi uzaktan eğitimcilerin eğitimi: E-öğrenmenin yükselişi ile beliren ihtiyaç. G. EBY, G. T. Yamamoto ve U. Demiray (Ed.), Türkiye ‘de e-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar III içinde (s. 1-20). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bayraktar, A. (2014). İlahiyat Eğitiminin Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri Ve Problem Çözme Becerilerine Katkısı.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Birinci, K. (2010). Uzaktan Eğitim ve Din Öğretiminde Bir Uygulama Örneği: İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara0 Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (15. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Domingos, H. (2010). Theory of Cooperative Freedom for Online Education, http://hdelearning.blogspot.com/2010/03/theory-of-cooperative-freedom-for.html, erişim:15.03.2014.
  • Ersoy, M. (2008). Uzaktan Eğitim-Öğretim Yönetimi. Yayımlanmamış yüksek lisanstezi. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Garrison, D. R. and Archer, W. (2007). A theory of Community of Inquiry, Handbookof Distance Education, Second Edition, (Edited By Michael GrahameMoore), Lawrence Erlbaum Associates, İnc. Puplishers.
  • Holmberg, B. (2005). The Evolution, Principles and Practices of Distance Education,Bibliotheks-und Informations system der Universitat Oldenburg. P.130.
  • Illich, I. (2005). Okulsuz Toplum (Deschooling Society). İstanbul: Şule Yayınları/ Düşünce dizisi.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kaymakcan, R., Meydan H., Telli, A. ve Cevherli, K. (2013). Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 71-110
  • Özmen, A. ve Ediz, İ. G. (2002). Uzaktan Eğitim ve Dumlupınar Üniversitesi Modeli.Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 25 Mayıs 2002. http://www.aof20.anadolu.edu.tr/bildiriler/ Ahmet_Ozmen.doc Web erişim tarihi: 25.04.2013.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2000). Teaching at a Distance, Foundation of Distance Education, Third Edition.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. 1.Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • YÖK. (2010/3044). İLİTAM müfredat programları konulu resmi yazı. 22.06.2010, Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu.
  • Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1).
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Uzaktan_e%C4%9Fitim_teorileri_ve_felsefesi Web Erişim Tarihi: 05.04.2014
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54SG34MV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurullah Altaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Altaş, N. (2016). Türkiye’de Dinî Yükseköğretim Alanında Uzaktan Eğitimle İlgili Algı Sorunları ve İLİTAM Uygulamaları. Değerler Eğitimi Dergisi, 14(31), 7-41.