BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of In-service Education in the Professional Development of Teachers of Religious Culture and Ethics Courses (In the Case of Istanbul)

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 28, 121 - 168, 01.12.2014

Öz

Kaynakça

  • Aydın, İ. (2010). Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet İçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Değerlendirme. Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet İçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, Ankara, 93-102.
  • Aydın, M. Ş. (1993). Öğretmenler İçin Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Kursları Üzerine. MEB Din Öğretimi Dergisi, 39, 77-84.
  • Aydın, M. Ş. (1998). MEB Din Eğitimi Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri. Cumhuriyet´in 75. Yılında Türkiye´de Din Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu. Ankara: Türk YurduYayınları, 411-442.
  • Aydın, M. Ş. (2005). Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni. İstanbul Dem Yayınları.
  • Bayrakçı, M. (2009). In-service teacher training in Japan and Turkey: A comparative analysis of ınstitutions and practices. Australian Journal of Teacher Education, 34(1), 10-22. Erişim:12.03.2009, http://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article =1339&context= ajte&seiredir=1&referer=http%3A%2F%2F
  • Bilgin, B. (1980). Türkiye’de Din Eğitimi ve Liselerde Din Dersleri. Ankara: Emel Matbaacılık. Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı. Erişim: 11.10.201, http://hedb.MEB.gov.tr
  • İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü (2010). 2010-2014 Stratejik Plan, İstanbul.
  • Karlı, K. (2010). Öğretmen Meslek İçi Eğitimine Bakış ve Yaklaşımlar. Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet İçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, Ankara, 5-41.
  • Kaymakcan, R. (2009). Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Koç, A. (2010). Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 107-149.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1988). Hizmet İçi Eğitim Kuruluş, Gelişme, Faaliyetler. Ankara.
  • Öcal, M. (1986). Hizmet İçi Eğitim Kursları Hakkında Bazı Tesbitler ve Teklifler. Diyanet Dergisi, 12(1), 9-20.
  • Öğretmen Akademisi Vakfı (2011) 2011 Yılı Ocak-Haziran Ayları Öğretmenin Sınırı Yok Projesi Ölçme Değerlendirme Raporu. Erişim: 19.5.2012, http://www.orav.org.tr/files/ 2369/ocak_haziran_2011.pdf
  • Öz, A. (2012). Milli Eğitim Bakanlığı Bünyesinde Düzenlenen Hizmet İçi Eğitimlerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine Katkısı (İstanbul İli Örneği). Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özoğlu, M. (2010). Hizmet İçi Eğitimde Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet İçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, Ankara, 28-34.
  • TALIS Türkiye Ulusal Raporu. (2010). Ankara.
  • Taymaz, H. (1992). Hizmet İçi Eğitim (Kavramlar, İlkeler, Yöntemler). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Türk Eğitim Derneği. (2009). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • Vural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişiminde Hizmet İçi Eğitimin Yeri (İstanbul Örneği)

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 28, 121 - 168, 01.12.2014

Öz

Bu araştırma Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi (DKAB) öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen hizmet içi eğitim programlarının mesleki gelişimlerine katkısı noktasındaki görüşlerini, bu faaliyetlere dair gereklilik ve memnuniyet algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Ülkemizde DKAB öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitim programları ağırlıklı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı merkezî ve mahallî birimler eliyle yürütüldüğünden bu çalışmada Bakanlık tarafından düzenlenen hizmet içi eğitim etkinlikleri üzerinde durulmuştur. Konuyla ilgili görüşleri belirlemek için İstanbul'da görev yapan DKAB öğretmenlerine yönelik alan araştırması yapılmış ve çalışma sonrası elde edilen 300 anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma neticesinde DKAB öğretmenlerinin, hizmet içi eğitimlerin gerekliliğine dair pozitif yönlü yüksek bir algıya sahip olurken Bakanlık tarafından düzenlenen hizmet içi eğitimlerin mesleki gelişimlerini sağlama noktasındaki yeterliliği ve bu faaliyetlerin süreç ve motivasyon boyutuyla ilgili orta düzeyde bir memnuniyet algısına sahip oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Aydın, İ. (2010). Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet İçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Değerlendirme. Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet İçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, Ankara, 93-102.
  • Aydın, M. Ş. (1993). Öğretmenler İçin Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Kursları Üzerine. MEB Din Öğretimi Dergisi, 39, 77-84.
  • Aydın, M. Ş. (1998). MEB Din Eğitimi Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri. Cumhuriyet´in 75. Yılında Türkiye´de Din Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu. Ankara: Türk YurduYayınları, 411-442.
  • Aydın, M. Ş. (2005). Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni. İstanbul Dem Yayınları.
  • Bayrakçı, M. (2009). In-service teacher training in Japan and Turkey: A comparative analysis of ınstitutions and practices. Australian Journal of Teacher Education, 34(1), 10-22. Erişim:12.03.2009, http://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article =1339&context= ajte&seiredir=1&referer=http%3A%2F%2F
  • Bilgin, B. (1980). Türkiye’de Din Eğitimi ve Liselerde Din Dersleri. Ankara: Emel Matbaacılık. Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı. Erişim: 11.10.201, http://hedb.MEB.gov.tr
  • İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü (2010). 2010-2014 Stratejik Plan, İstanbul.
  • Karlı, K. (2010). Öğretmen Meslek İçi Eğitimine Bakış ve Yaklaşımlar. Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet İçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, Ankara, 5-41.
  • Kaymakcan, R. (2009). Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Koç, A. (2010). Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 107-149.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1988). Hizmet İçi Eğitim Kuruluş, Gelişme, Faaliyetler. Ankara.
  • Öcal, M. (1986). Hizmet İçi Eğitim Kursları Hakkında Bazı Tesbitler ve Teklifler. Diyanet Dergisi, 12(1), 9-20.
  • Öğretmen Akademisi Vakfı (2011) 2011 Yılı Ocak-Haziran Ayları Öğretmenin Sınırı Yok Projesi Ölçme Değerlendirme Raporu. Erişim: 19.5.2012, http://www.orav.org.tr/files/ 2369/ocak_haziran_2011.pdf
  • Öz, A. (2012). Milli Eğitim Bakanlığı Bünyesinde Düzenlenen Hizmet İçi Eğitimlerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine Katkısı (İstanbul İli Örneği). Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özoğlu, M. (2010). Hizmet İçi Eğitimde Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Milli Eğitim Bakanlığında Hizmet İçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, Ankara, 28-34.
  • TALIS Türkiye Ulusal Raporu. (2010). Ankara.
  • Taymaz, H. (1992). Hizmet İçi Eğitim (Kavramlar, İlkeler, Yöntemler). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Türk Eğitim Derneği. (2009). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • Vural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53NJ58RZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Öz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Öz, A. (2014). Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişiminde Hizmet İçi Eğitimin Yeri (İstanbul Örneği). Değerler Eğitimi Dergisi, 12(28), 121-168.