BibTex RIS Kaynak Göster

Parents’ Views on Preferential Values in Preschool Education

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 28, 169 - 192, 01.12.2014

Öz

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2009). İlköğretim Okullarında Görevli Branş Öğretmenlerinin Değer Öğretimi Yaparken Kullandıkları Etkinlikler: 2004 ve 2007 Yıllarına İlişkin Bir Karşılaştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 403-414.
  • Aslan, M. (2011). İlköğretimde Karakter Eğitimi ve Öğrencilere Kazandırılması Gereken Değerler. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Balat, G. U. (2004). Çocuklar ve Değerler Eğitimi. Çoluk Çocuk, 45, 18-20.
  • Balat, G. U. ve Dağal, A. B. (2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Battistich, V. (2005). Character education, prevention, and positive youth development. Washington, DC: Character Education Partnership.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Derman, M. T. ve Başal, H. A. (2010). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretimde Niceliksel ve Niteliksel Gelişmeler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 560-569.
  • Ekşi, H. ve Okudan, A. Y. (2011). Eğitim Yöneticilerinin Bakış Açısı İle Değerler Eğitimi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(2), 1-13.
  • Ryan, K. & Bohlin, K. E. (1999). Building character in schools: practical ways to bring moral instruction to life. San Francisco, CA: Jossey-Bass Inc., Publishers,
  • Weed, S. & Skanchy, G. (1996). AEGIS character education curriculum. Salt Lake City, UT: Institute for Research and Evaluation.
  • Yılmaz, N. (2003). Türkiye’de Okulöncesi Eğitim. M. Sevinç (Ed.). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar (s. 12-17). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.

Okul Öncesi Eğitimde Verilecek Öncelikli Değerlere İlişkin Veli Görüşleri

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 28, 169 - 192, 01.12.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, Eskişehir Odunpazarı ilçesindeki okulöncesi velilerinin, okulöncesi eğitimde verilecek öncelikli değerlere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için okulöncesi velilerinin değerlere bakış açıları 'sosyo-ekonomik durum, yaş, eğitim durumu, meslek, cinsiyet' açısından değerlendirilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Eskişehir ili Odunpazarı ilçesindeki ilköğretim ve bağımsız anaokullarında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Odunpazarı ilçesinde 113 okul ve 4604 öğrenci oluşturmaktadır. Okulların bulunduğu çevre (şehir merkezindeki okullar, merkeze yakın okullar ve kenar mahalle okulları) göz önünde bulundurularak 14 okul seçilmiştir. Örneklemi evrene göre (%5 hata payıyla) 620 kişi oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre kişisel değerlere öncelik verildiği, daha sonra akademik ve kültürel değerlerin seçildiği görülmüştür. Sosyo-ekonomik düzeyin yüksek olduğu okullarda velilerin kişisel değerlere önem verdiği, düşük olan okullarda ise akademik değerlerin ön plana çıktığı görülmüştür. Buna paralel olarak eğitim seviyesi yüksek olan velilerin yine kişisel değerlere önem verdiği, kültürel değerleri çok önemsemediği, eğitim seviyesi düştükçe de kültürel ve akademik değerlerin ön plana çıktığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2009). İlköğretim Okullarında Görevli Branş Öğretmenlerinin Değer Öğretimi Yaparken Kullandıkları Etkinlikler: 2004 ve 2007 Yıllarına İlişkin Bir Karşılaştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 403-414.
  • Aslan, M. (2011). İlköğretimde Karakter Eğitimi ve Öğrencilere Kazandırılması Gereken Değerler. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Balat, G. U. (2004). Çocuklar ve Değerler Eğitimi. Çoluk Çocuk, 45, 18-20.
  • Balat, G. U. ve Dağal, A. B. (2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Battistich, V. (2005). Character education, prevention, and positive youth development. Washington, DC: Character Education Partnership.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Derman, M. T. ve Başal, H. A. (2010). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretimde Niceliksel ve Niteliksel Gelişmeler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 560-569.
  • Ekşi, H. ve Okudan, A. Y. (2011). Eğitim Yöneticilerinin Bakış Açısı İle Değerler Eğitimi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(2), 1-13.
  • Ryan, K. & Bohlin, K. E. (1999). Building character in schools: practical ways to bring moral instruction to life. San Francisco, CA: Jossey-Bass Inc., Publishers,
  • Weed, S. & Skanchy, G. (1996). AEGIS character education curriculum. Salt Lake City, UT: Institute for Research and Evaluation.
  • Yılmaz, N. (2003). Türkiye’de Okulöncesi Eğitim. M. Sevinç (Ed.). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar (s. 12-17). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98TV26RB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şenol Yaka Bu kişi benim

Demet Yalçın Bu kişi benim

Esin Denizli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Yaka, Ş., Yalçın, D., & Denizli, E. (2014). Okul Öncesi Eğitimde Verilecek Öncelikli Değerlere İlişkin Veli Görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(28), 169-192.