Çalışmanın
amacı, ilkokul 4. sınıf matematik dersi ondalık gösterim alt öğrenme alanına
ilişkin başarı testi geliştirmektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından “Ondalık Gösterime Yönelik Akademik Başarı Testi”
geliştirilmiştir. Testin geliştirilmesi aşamasında Atılgan(2015)’ın test
geliştirme basamakları temel alınmıştır. Öncelikle testin amacı belirlenmiş,
kritik davranışlar test kapsamına alınıp belirtke tablosu hazırlanmıştır. Daha
sonra Bloom taksonomisi basamaklarına göre 25 denemelik test maddesi
yazılmıştır. Uzman görüşleri alınıp gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra
hazırlanan başarı testinin pilot uygulaması yapılmıştır. Test maddeleri çeşitli
hususlara dikkat edilerek test formuna yerleştirilmiştir. İlk aşamada hazırlanan
başarı testi 378 dördüncü sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Uygulamadan elde
edilen veriler Finesse paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda, geçerli ve güvenilir 21 soruluk “İlkokul 4. Sınıf Matematik Dersi
Ondalık Gösterim Alt Öğrenme Alanına İlişkin Başarı Testi” elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 46 |