Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USE OF CORPORATE WEB SITES IN CORPORATE COMMUNICATION ACTIVITIES OF PRIVATE HOSPITALS

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 2, 879 - 913, 27.07.2019
https://doi.org/10.18094/josc.596256

Öz

Corporate web sites are one of the communication tools that are used to create a positive perception and to provide its continuance. Through the websites, the corporation has a chance to share the information with its shareholders and target audiences at first hand. Before the common usage of social media, practitioners in the field of health communication preferred traditional methods like TV, radio and billboards to spread the messages about health topics. With the widespread use of the Internet, the availability of web sites and social media applications to access large quantities, it is now possible to achieve a much more effective and intermediary reach of designated messages to the right target audience. In this context, private hospital administrations through the websites can not only transfer institutional structures, quality of health service and diversity to their target audiences but also can create an interactive communication environment with them. The purpose of this research is to reveal how private hospitals use corporate web sites in corporate communication activities. In this context, the websites of 490 private hospitals all operating in Turkey and contracted with SGK were examined in the dimensions of "Website design, Corporate identity, Information about corporation, Online corporate publications, Social media, Internet mediated communication, Media relations".

Kaynakça

  • Bilbil E K (2008) Kurumsal İletilişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Derg, 32, 67-79.
  • Şantaş F, Kurşun A ve Kar A (2016) Hastane Tercihine Etki Eden Faktörler: Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Perspektifinden Alan Araştırması, Hacettepe Sağlık İdaresi Derg, 19 (1), 17-33.
  • Işık O, Erişen M A ve Fidan C (2016) Tüketicilerin Hastane Seçiminde Etki Eden Faktörlere İlişkin Algılamaları. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 4 (1), 99-110.Karahan A, Tarcan, G Y, Yeşilaydın G T ve Tarcan M (2016) Hastane Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Öğrenci Bakış Açısıyla Bir Değerlendirme, SOBİDER Sosyal Bilimler Derg, 3 (9), 298-313.
  • Koç H İ (2015) Üniversitelerde Web Sitelerinin Kurumsal İletişim Amaçlı Kullanımı: Devlet ve Vakıf Üniversitelerinin Web Siteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz, e-GİFDER Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Derg, 3 (2), 57-83.
  • Koçer S (2017) Kurumsal Web Sitelerinin Kurum Kimliği Açısından İncelenmesi: En Çok Tercih Edilen Üniversiteler Üzerine Bir Analiz, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research, 10 (53), 756- 772.
  • Okay A. ve Okay A (2001) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Özsarı S H, Hoşgör H ve Hoşgör D G (2016) Hastane Web Site Performanslarının Halkla İlişkiler ve Tanıtım Açısından İncelenmesi: Türkiye, Hindistan ve İrlanda Örnekleri, ACU Sağlık Bilimleri Derg, 4, 209-217.
  • Öztürk C ve Yılmaz R A (2013) Türkiye’de Halkla İlişkiler Şirketleri ve Reklam Ajansları Web Sayfalarını Nasıl Kullanıyorlar? Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Derg, 19, 9-27.
  • Randeree E ve Rao H R (2004) E-Health And Assurance: Curing Hospital Websites, Int. J. Electronic Healthcare, 1 (1), 33-46.
  • Shepherd C D and Fell D (1998) Building Web Sites That Attract Visitors, Marketing Health Services, 18 (1), 44-45.
  • Tengilimoğlu D (2001) Hastane Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Bir alan uygulaması, G. Ü. İ.İ.B.F. Derg, 85-98.
  • Uğurluoğlu Ö (2009) İstanbul’daki Hastanelerin Web Sitesi Özellikleri Üzerine Bir İnceleme, Hacettepe Sağlık İdaresi Derg, 12 (1), 87-104.
  • Yavuz C, Çelebi N ve Polat S (2011) Ticaret ve Sanayi Odaları Web Sitelerinin Bilgi Toplumuna Katkısı Açısından Analizi: Doğu Karadeniz Örneği, Erciyes İletişim Dergisi “akademia” 2 (1), 64-73.
  • Yeygel S ve Temel A (2006) İşletmelerin Kurumsal İmajlarının Hedef Kitlelere İletilmesinde Bir Araç Olarak Kurum Web Siteleri, II. Ulusal Halkla İlişikler Semp, 21. Yüzyılda Halkla İlişkilerde Yeni Yönelimler, Sorunlar Ve Çözümler, 27-28 Nisan, Kocaeli.
  • Yıldırım Y S, Aksoy F, Veyseller B ve Altın S (2009) Hastaların Hastane Tercihini Etkileyen Faktörler, Haseki Tıp Bülteni, 47 (2), 11-16. Yurdakul N B ve Öksüz B (2007) Hastanelerde Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Siteleri: İzmir İli Eğitim Hastaneleri ve Özel Hastanelerin Kurumsal Web Sitelerinin Kıyaslamalı Analizi, Selçuk İletişim Derg, 5 (1), 118-134.
  • Zerenler M ve Öğüt A (2007) Sağlık Sektöründe Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hastane Tercih Nedenleri Araştırması: Konya Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Derg, 18, 501-519.

ÖZEL HASTANELERİN KURUMSAL İLETİŞİM FAALİYETLERİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 2, 879 - 913, 27.07.2019
https://doi.org/10.18094/josc.596256

Öz

Kuruluşların hedef kitlelerinde olumlu bir algı oluşturmak ve bu olumlu algının devamlılığını sağlamak amacı ile başvurduğu iletişim araçlarından biri de kurumsal web siteleridir. Web siteleri sayesinde kurum, kendisi hakkındaki bilgileri ilk elden paydaşları ve hedef kitlesiyle paylaşma imkânı elde etmektedir. Sosyal medya kullanımın yaygınlaşmasından önceki süreçte sağlık iletişimi alanında çalışanlar sağlık konusundaki mesajları topluma yaymada televizyon, radyo ve ilan panoları gibi geleneksel yöntemleri tercih etmekteydi. İnternet ortamının kullanımının yaygınlaşması, web siteleri ve sosyal medya uygulamalarının geniş kitlelere erişim imkânını sağlaması ile birlikte artık belirlenen mesajların doğru hedef kitleye çok daha etkili bir biçimde ulaşması sağlanabilmektedir. Bu bağlamda Özel hastane yönetimleri de kurumsal web siteleri aracılığıyla hem kurumsal yapıları, sundukları sağlık hizmetinin kalitesi, çeşitliliği vb. hakkında hedef kitlelerine bilgi aktarırken hem de onlarla interaktif bir iletişim ortamı yaratma imkânı elde etmektedirler. Gerçekleştirilen bu araştırmanın amacı özel hastanelerin kurumsal iletişim faaliyetlerinde kurumsal web sitelerini nasıl kullandıklarını ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda tüm Türkiye’de faaliyet gösteren ve SGK (Sosyal Güvenlik Kurumu) ile anlaşması olan 490 özel hastanenin web siteleri incelenmiş ve kurumsal iletişim faaliyetleri açısından değerlendirilmiştir. Bu amaçla, söz konusu hastanelerin web sayfaları, “Web sitesi tasarımı, Kurumsal kimlik, Kurum tanıtımı, Online kurumsal yayınlar, Sosyal medya, İnternet aracılı iletişim, Medya ilişkileri” boyutlarında incelemeye tabi tutulmuştur.


Kaynakça

  • Bilbil E K (2008) Kurumsal İletilişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Derg, 32, 67-79.
  • Şantaş F, Kurşun A ve Kar A (2016) Hastane Tercihine Etki Eden Faktörler: Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Perspektifinden Alan Araştırması, Hacettepe Sağlık İdaresi Derg, 19 (1), 17-33.
  • Işık O, Erişen M A ve Fidan C (2016) Tüketicilerin Hastane Seçiminde Etki Eden Faktörlere İlişkin Algılamaları. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 4 (1), 99-110.Karahan A, Tarcan, G Y, Yeşilaydın G T ve Tarcan M (2016) Hastane Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Öğrenci Bakış Açısıyla Bir Değerlendirme, SOBİDER Sosyal Bilimler Derg, 3 (9), 298-313.
  • Koç H İ (2015) Üniversitelerde Web Sitelerinin Kurumsal İletişim Amaçlı Kullanımı: Devlet ve Vakıf Üniversitelerinin Web Siteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz, e-GİFDER Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Derg, 3 (2), 57-83.
  • Koçer S (2017) Kurumsal Web Sitelerinin Kurum Kimliği Açısından İncelenmesi: En Çok Tercih Edilen Üniversiteler Üzerine Bir Analiz, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research, 10 (53), 756- 772.
  • Okay A. ve Okay A (2001) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Özsarı S H, Hoşgör H ve Hoşgör D G (2016) Hastane Web Site Performanslarının Halkla İlişkiler ve Tanıtım Açısından İncelenmesi: Türkiye, Hindistan ve İrlanda Örnekleri, ACU Sağlık Bilimleri Derg, 4, 209-217.
  • Öztürk C ve Yılmaz R A (2013) Türkiye’de Halkla İlişkiler Şirketleri ve Reklam Ajansları Web Sayfalarını Nasıl Kullanıyorlar? Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Derg, 19, 9-27.
  • Randeree E ve Rao H R (2004) E-Health And Assurance: Curing Hospital Websites, Int. J. Electronic Healthcare, 1 (1), 33-46.
  • Shepherd C D and Fell D (1998) Building Web Sites That Attract Visitors, Marketing Health Services, 18 (1), 44-45.
  • Tengilimoğlu D (2001) Hastane Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Bir alan uygulaması, G. Ü. İ.İ.B.F. Derg, 85-98.
  • Uğurluoğlu Ö (2009) İstanbul’daki Hastanelerin Web Sitesi Özellikleri Üzerine Bir İnceleme, Hacettepe Sağlık İdaresi Derg, 12 (1), 87-104.
  • Yavuz C, Çelebi N ve Polat S (2011) Ticaret ve Sanayi Odaları Web Sitelerinin Bilgi Toplumuna Katkısı Açısından Analizi: Doğu Karadeniz Örneği, Erciyes İletişim Dergisi “akademia” 2 (1), 64-73.
  • Yeygel S ve Temel A (2006) İşletmelerin Kurumsal İmajlarının Hedef Kitlelere İletilmesinde Bir Araç Olarak Kurum Web Siteleri, II. Ulusal Halkla İlişikler Semp, 21. Yüzyılda Halkla İlişkilerde Yeni Yönelimler, Sorunlar Ve Çözümler, 27-28 Nisan, Kocaeli.
  • Yıldırım Y S, Aksoy F, Veyseller B ve Altın S (2009) Hastaların Hastane Tercihini Etkileyen Faktörler, Haseki Tıp Bülteni, 47 (2), 11-16. Yurdakul N B ve Öksüz B (2007) Hastanelerde Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Siteleri: İzmir İli Eğitim Hastaneleri ve Özel Hastanelerin Kurumsal Web Sitelerinin Kıyaslamalı Analizi, Selçuk İletişim Derg, 5 (1), 118-134.
  • Zerenler M ve Öğüt A (2007) Sağlık Sektöründe Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hastane Tercih Nedenleri Araştırması: Konya Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Derg, 18, 501-519.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Çağlar Genç 0000-0001-9397-8013

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 19 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Genç, Ç. (2019). ÖZEL HASTANELERİN KURUMSAL İLETİŞİM FAALİYETLERİNDE KURUMSAL WEB SİTELERİNİN KULLANIMI. Selçuk İletişim, 12(2), 879-913. https://doi.org/10.18094/josc.596256