BibTex RIS Kaynak Göster

GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

Yıl 2017, Sayı: 51, 74 - 94, 22.01.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı mesleğe yeni başlayan İngilizce
öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ortaya koyup bu sorunların çözümüne
ilişkin öneriler sunmaktır. Çalışmaya 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Ağrı,
Hakkâri, Şanlıurfa, Gaziantep, Elazığ, Mardin, Siirt, Bitlis, Şırnak,
Diyarbakır, Muş ve Van illerinde üniversite eğitimleri sonrası bir eğitim yılı
boyunca ilk atama yeri olarak görev yapmış, toplam 30 İngilizce öğretmeni
katılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı ile desenlenen çalışmanın verileri öğretmenlere
gönderilen yazılı metinler aracılığıyla toplanmış ve elde edilen veriler içerik
analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları göreve yeni
başlayan İngilizce öğretmenlerinin atandıkları bölgedeki sosyokültürel yapıya
ve fiziksel koşullara uyum konusunda sorunlar yaşadıklarını, çalıştıkları
kurumda eğitim etkinliklerini olumsuz etkileyen durumlarla karşılaştıklarını ve
üniversitede sahip oldukları öğretmenlik mesleği beklentileriyle görev
yaptıkları süre içerisinde tecrübe ettiklerinin örtüşmediğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Agee, J. (2004). Negotiating a teaching identity: An African American teacher's struggle to teach in test-driven contexts. Teachers College Record, 106 (4), 747-774.
  • Anılan, H., Kılıç, Z., & Demir, Z. M. (2015). Kırsal alanda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenlerinin bakış açısı. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11, 249-172.
  • Arslan, M. (2007). Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi Dergisi, 40, 45-55.
  • Babacan, R. (2006). Mesudiye ve Ayrancı köylerinde eğitim ve çevre ilişkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Başar, E. (2001). Genel öğretim yöntemleri. Samsun: Kardeşler Ofset ve Matbaa.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. A., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. London: Routledge/ Falmer.
  • Duran, E., Sezgin, F., & Çoban, O. (2011). Aday sınıf öğretmenlerinin uyum ve sosyalleşme sürecinin incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 465-478.
  • Ekinci, A. (2010). Aday öğretmenlerin iş başında yetiştirilmesinde okul müdürlerinin rolü. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 63-77.
  • Gratch, A. (1998). Beginning teachers and mentor relationships. Journal of Teacher Education. 49 (3), 220-226.
  • Hanushek, E. A., Kain, J. F., O’Brien, D. M., & Rivkin, S. G. (2005). The market for teacher quality. Cambridge: National Bureau of Economic Research.
  • Hover, S. D., & Yeager, E. A. (2004). Challenges facing beginning history teachers: An exploratory study. International Journal of Social Education, 19 (1), 8–26.
  • Kahyaoğlu, M., & Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarinin mesleki öz-yeterliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 73-84.
  • Kırkgöz, Y. (2008). Curriculum innovation in Turkish primary education. Asia Pacific Journal of Teacher Educatio,. 36 (4), 309–322.
  • Kıroğlu, K. (2008). Yeni ilköğretim programları (1–5. Sınıflar). Ankara: Pegem Yay.
  • Leigh, A. K. (2010). Estimating teacher effectiveness from two-year changes in students' test scores. Economics of Education Review, 29 (3), 480-488.
  • Lumpkin, A. (2008). Teachers as role models: Teacher character and moral virtues. JOPERD, 79 (2), 45 – 49.
  • Mathews, B. (2011). Teacher Education to Meet the Challenges Posed by Child Sexual Abuse. Australian Journal of Teacher Education, 36 (11), 13–32.
  • Melnick, S. A., & Meister, D. G. (2008). A comparison of beginning and experienced teachers’ concerns. Educational Research Quarterly, 31 (3), 39-56.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Oğuz, A. (2004). Okul deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 141-162.
  • Öztürk, M. (2015). Köy ve Kasabalarda Görev Yapan Öğretmenlerin Mesleğin İlk Yılında Yaşadıkları Güçlükler. Elementary Education Online, 1 5(2), 378-390.
  • Rivkin, S. G., Hanushek, E. A., & Kain, J. F. (2005). Teachers, schools, and academic achievement. Econometrica, 73, 417–458.
  • Sarı, H. M., & Altun, Y. (2015). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 213-226.
  • Smith, T., & Ingersoll, R. (2004). What are the effects of induction and mentoring on beginning teacher turnover? American Educational Research Journal, 41 (3), 681-714.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Toker Gökçe, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin adaylık döneminde yaşadıkları mesleki sorunlar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 137-156.
  • Veeman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54 (2), 143-178.
  • Watkins, P. (2005). The principal's role in attracting, retaining, and developing new teachers. The Clearing House, 79 (2), 83-87.
  • Yeşilyurt, E., & Karakuş, M. (2011). The problems teachers encountered during the candidacy process. International Online Journal of Educational Sciences, 3 (1), 261-293.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Beginning English Teachers and Their Problems

Yıl 2017, Sayı: 51, 74 - 94, 22.01.2017

Öz

 The
purpose of the study was to identify the problems that beginning English
teachers experienced and present solutions for these problems. The participants
of the study included 30 beginning English teachers who were on duty during the
2015-2016 year in Ağrı, Hakkari, Şanlıurfa, Gaziantep, Elazığ, Mardin, Siirt, Bitlis,
Şırnak, Diyarbakır, Muş, and Van cities. The study used case study which is one
of the qualitative research models. Data were collected via written texts and
examined by using content analysis. The study results show that beginning
English teachers experienced adaptation problems triggered by sociocultural
factors and physical conditions. They witnessed situations that negatively
influenced educational practices and experienced reality shock as their
teaching expectations during the university years did not overlap with real
circumstances.

Kaynakça

  • Agee, J. (2004). Negotiating a teaching identity: An African American teacher's struggle to teach in test-driven contexts. Teachers College Record, 106 (4), 747-774.
  • Anılan, H., Kılıç, Z., & Demir, Z. M. (2015). Kırsal alanda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenlerinin bakış açısı. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11, 249-172.
  • Arslan, M. (2007). Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi Dergisi, 40, 45-55.
  • Babacan, R. (2006). Mesudiye ve Ayrancı köylerinde eğitim ve çevre ilişkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Başar, E. (2001). Genel öğretim yöntemleri. Samsun: Kardeşler Ofset ve Matbaa.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. A., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. London: Routledge/ Falmer.
  • Duran, E., Sezgin, F., & Çoban, O. (2011). Aday sınıf öğretmenlerinin uyum ve sosyalleşme sürecinin incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 465-478.
  • Ekinci, A. (2010). Aday öğretmenlerin iş başında yetiştirilmesinde okul müdürlerinin rolü. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 63-77.
  • Gratch, A. (1998). Beginning teachers and mentor relationships. Journal of Teacher Education. 49 (3), 220-226.
  • Hanushek, E. A., Kain, J. F., O’Brien, D. M., & Rivkin, S. G. (2005). The market for teacher quality. Cambridge: National Bureau of Economic Research.
  • Hover, S. D., & Yeager, E. A. (2004). Challenges facing beginning history teachers: An exploratory study. International Journal of Social Education, 19 (1), 8–26.
  • Kahyaoğlu, M., & Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarinin mesleki öz-yeterliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 73-84.
  • Kırkgöz, Y. (2008). Curriculum innovation in Turkish primary education. Asia Pacific Journal of Teacher Educatio,. 36 (4), 309–322.
  • Kıroğlu, K. (2008). Yeni ilköğretim programları (1–5. Sınıflar). Ankara: Pegem Yay.
  • Leigh, A. K. (2010). Estimating teacher effectiveness from two-year changes in students' test scores. Economics of Education Review, 29 (3), 480-488.
  • Lumpkin, A. (2008). Teachers as role models: Teacher character and moral virtues. JOPERD, 79 (2), 45 – 49.
  • Mathews, B. (2011). Teacher Education to Meet the Challenges Posed by Child Sexual Abuse. Australian Journal of Teacher Education, 36 (11), 13–32.
  • Melnick, S. A., & Meister, D. G. (2008). A comparison of beginning and experienced teachers’ concerns. Educational Research Quarterly, 31 (3), 39-56.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Oğuz, A. (2004). Okul deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 141-162.
  • Öztürk, M. (2015). Köy ve Kasabalarda Görev Yapan Öğretmenlerin Mesleğin İlk Yılında Yaşadıkları Güçlükler. Elementary Education Online, 1 5(2), 378-390.
  • Rivkin, S. G., Hanushek, E. A., & Kain, J. F. (2005). Teachers, schools, and academic achievement. Econometrica, 73, 417–458.
  • Sarı, H. M., & Altun, Y. (2015). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 213-226.
  • Smith, T., & Ingersoll, R. (2004). What are the effects of induction and mentoring on beginning teacher turnover? American Educational Research Journal, 41 (3), 681-714.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Toker Gökçe, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin adaylık döneminde yaşadıkları mesleki sorunlar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 137-156.
  • Veeman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54 (2), 143-178.
  • Watkins, P. (2005). The principal's role in attracting, retaining, and developing new teachers. The Clearing House, 79 (2), 83-87.
  • Yeşilyurt, E., & Karakuş, M. (2011). The problems teachers encountered during the candidacy process. International Online Journal of Educational Sciences, 3 (1), 261-293.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Güvendir

Yayımlanma Tarihi 22 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Güvendir, E. (2017). GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(51), 74-94.
AMA Güvendir E. GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2017;(51):74-94.
Chicago Güvendir, Emre. “GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 51 (Ocak 2017): 74-94.
EndNote Güvendir E (01 Ocak 2017) GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 51 74–94.
IEEE E. Güvendir, “GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 51, ss. 74–94, Ocak 2017.
ISNAD Güvendir, Emre. “GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 51 (Ocak 2017), 74-94.
JAMA Güvendir E. GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017;:74–94.
MLA Güvendir, Emre. “GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 51, 2017, ss. 74-94.
Vancouver Güvendir E. GÖREVE YENİ BAŞLAYAN İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017(51):74-9.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.