Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğrenme-Öğretme Ortamlarında Bilişsel Farkındalık Stratejilerini Kullanma Düzeyleri

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 2, 527 - 556, 29.12.2017
https://doi.org/10.12984/egeefd.299377

Öz

Bu araştırma ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel özellikte olan araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Veriler Yıldırım (2012) tarafından hazırlanan 44 maddelik “Bilişsel Farkındalık Stratejisi Ölçeği” ile 21-25 Mart 2016 tarihinde Mersin’de düzenlenmiş olan hizmetiçi eğitime katılan 97 ortaöğretim öğretmeninin görüşlerinden elde edilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov Z testi, Shapiro Wilk testi, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, ANOVA, bağımsız gruplar t testi, Mann Whitney U testi, Kuruskall Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin mesleki kıdem sürelerinin 16-20 yıl arasında yoğunlaştığı, çoğunluğunun eğitim fakültesi mezunu olduğu, öğrenme-öğretme ortamlarında bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeylerinin ‘sık sık’ ( =3,72) düzeyinde olduğu görülmüştür.
Anahtar Sözcükler: Bilişsel farkındalık, öğretmen, öğrenme-öğretme ortamı.

Kaynakça

  • Artzt, A. F. & Armour-Thomas, E. (1998). Mathematics teaching as problem solving: a framework for studying teacher metacognition underlying: instructional practice in mathematics. Instructional Science, 26 (1), 5-25. http://link.springer.com/article/10.1023%2FA%3A1003083812378 adresinden elde edildi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Bilasa

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bilasa, P. (2017). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğrenme-Öğretme Ortamlarında Bilişsel Farkındalık Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 527-556. https://doi.org/10.12984/egeefd.299377