BibTex RIS Kaynak Göster

Ergenlerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Çok Boyutlu İncelenmesi

Yıl 2014, Sayı: 10, 3 - 22, 23.07.2016

Öz

Bu çalışma ile ergenlerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının belirlenmesi ve sosyal medyaya ilişkin tutumlarının cinsiyet, ortaokul veya lise öğrenimi görme, okul türü ve sınıf düzeyi değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek hedeflenmektedir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Çekmeköy ilçesindeki devlet ortaokullarının 8. sınıfları ile liselerin 9., 10., 11., ve 12. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise evrendeki öğrenciler arasından basit tesadüfi, oransız küme örneklem yöntemi ile seçilen 14-19 yaş arası 735 ergen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ergenlere yönelik “Sosyal Medya Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ergenlerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla hesaplanan aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerine göre, öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının yüksek düzeyde olduğu ve sosyal medyaya yönelik olumlu tutum geliştirdikleri söylenebilir. Öğrencilerin sosyal medya tutum ölçeğinden aldıkları toplam puanların cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Ancak öğrencilerin sosyal medya tutum ölçeğinden aldıkları toplam puanlarının ortaokul veya lisede öğrenim görme, okul türü ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmuştur

Kaynakça

  • Ajjan, H. ve Hartshorne, R. (2008). Investigating Faculty Decisions to Adopt Web 2.0 Technologies: Theory and Empirical Tests. Internet and Higher Education, 11,
  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’de Pazarlama Stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Akbulut, A.B. ve Yılmazel, G. (2012). Ergen Yaş Grubunda İnternet Bağımlılığı Düzeyinin Belirlenmesi.15.Ulusal Halk Sağlığı Kongresinde sunulan bildiri.
  • Akkapulu, E. (2005). Ergenin Sosyal Yetkinlik Beklentisini Yordayan Bazı Değişkenler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksüt, M., Ateş, S., Balaban, S. ve Çelikkanat, A. (2012). İlk ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Tutumları (Facebook Örneği). 12. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulan bildiri, Uşak Üniversitesi.
  • Altunay, M.C. (2010). Twitter: Gündelik Yaşamın Yeni Rutini Pıt Pıt Net. 6. Ulusal

Multidimensional Examination of the Adolescents’ Attitude Concerning Social Media

Yıl 2014, Sayı: 10, 3 - 22, 23.07.2016

Öz

In this study, it was aimed to determine adolescents’ attitude of social media and whether their attitude concerning social media is differentiated according to gender, secondary and high school education, school type and level of class. In research, descriptive survey model was used. The population of this research consists of secondary public schools’ 8th grade students and public high schools’ 9th, 10th, 11th and 12th grade students in Çekmeköy, İstanbul in 2012-2013 school years. The sample of this research consists of 735 students chosen by using simple random, disproportional clustersampling method. “Social Media Attitude Scale” was used for the analysis of the data. According to the mean and standard deviation which was calculated in order to determine the adolescents’ attitudes in relation to social media, it can be said that students’ attitude in relation to social media is at a high level and they improve a positive attitude against social media. It can be said that students’ attitude in relation to social media does not demonstrate a significant difference in terms of their gender. It is discovered that the total points that students have gained from social media attitude scale does not demonstrate important differences when they are evaluated in terms of gender. However, remarkable differences have been detected when the total points the students have gained from social media attitude scale are evaluated in terms of the level of education - elementary or high school education – school type and level of class

Kaynakça

  • Ajjan, H. ve Hartshorne, R. (2008). Investigating Faculty Decisions to Adopt Web 2.0 Technologies: Theory and Empirical Tests. Internet and Higher Education, 11,
  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’de Pazarlama Stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Akbulut, A.B. ve Yılmazel, G. (2012). Ergen Yaş Grubunda İnternet Bağımlılığı Düzeyinin Belirlenmesi.15.Ulusal Halk Sağlığı Kongresinde sunulan bildiri.
  • Akkapulu, E. (2005). Ergenin Sosyal Yetkinlik Beklentisini Yordayan Bazı Değişkenler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksüt, M., Ateş, S., Balaban, S. ve Çelikkanat, A. (2012). İlk ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Tutumları (Facebook Örneği). 12. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulan bildiri, Uşak Üniversitesi.
  • Altunay, M.C. (2010). Twitter: Gündelik Yaşamın Yeni Rutini Pıt Pıt Net. 6. Ulusal
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA56ZK63EE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Otrar Bu kişi benim

Ferhat Süleyman Argın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Otrar, M., & Argın, F. S. (2016). Ergenlerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Çok Boyutlu İncelenmesi. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama(10), 3-22.