BibTex RIS Kaynak Göster

Senaryo Tabanlı Öğretim Yönteminin Matematik Dersindeki Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2014, Sayı: 9, 3 - 17, 23.07.2016

Öz

Bu araştırmada Matematik dersinde senaryo tabanlı öğretim yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırmada tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini 2012- 2013 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde İstanbul’da bir ilköğretim okulunda eğitimine devam eden 42 tane ilkokul 3. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Matematik Dersi Başarı Testi ile toplanmıştır. Araştırma sonunda senaryo tabanlı öğretim yönteminin matematik dersindeki öğrenci başarısını arttırmada etkili olduğu, öğrencilerin öntest-sontest puanları arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2003). Aktif öğrenme. Ankara: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altun, M.(1998). Matematik öğretim yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Arabacioglu,T. (2012).Farklı iletişim ortamlarıyla yürütülen senaryo temelli öğretim programının temel bilgi teknolojileri dersi erişilerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Avcı, D. ve Bayrak, E. B. (2013). Öğretmen adaylarının senaryo temelli öğrenmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Bir eylem araştırması. İlköğretim Online, 12 (2), 528-549.
  • Alptekin, S. (2012). Sosyal becerilerin zihinsel engelli öğrencilere doğrudan öğretim yaklaşımıyla öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 1-19.
  • Baykul, Yaşar. (1993). İlköğretimde matematik öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Carroll, J.M. (2000a).Five reasons for scenario-based design. Innteracting With Computers, 13, 43-60.
  • Carroll, J.M. (2000b).Scenario-based design of human-computer interactions. Massachusetts: Massachusetts Institute of Technology.
  • Errington, E. (2003). Developing scenario-based learning. New Zealand: Dunmore Press.
  • Ersoy, Y. (2003).Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi -1: Gelişmeler, Politikalar ve stratejiler. İlköğretm Online, 2(1), 18-27.
  • Hannafin, M. ve Land, S. (1997). The foundations and assumptions of technologyenhanced student-centered learning environments. Instructional Science, 25, 167-202.
  • Hannafin, M.; Hill, J. Land, S. ve Lee, E. ( 2014). Handbook of research on educational cominitation and technology. Newyork: Springer Science-Business Media.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Kocadag,Y. (2010).Senaryo tabanlı oğrenme yönteminin genetik konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi uzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, K.T. Ü. Trabzon.
  • Köroğlu, H. ve Yeşildere, S. (2004).İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi tamsayılar ünitesinde çoklu zeka teorisi tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 25-41.
  • Siddiqui, A.; Khan,M. ve Akhtar,S.(2008). Supply chain simulator: A scenario-based educational tool to enhance student learning, Computers & Education, 51, 252- 261.
  • Özsoy, N., Koçak, Z., Engin, İ. ve Engin, A. (2007). Özel üçgenler. IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri,Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Veznedaroğlu, M. (2005). Senaryo temelli öğrenmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öz yeterlik algısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eeğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yaman, B. (2005). Senaryo tabanlı öğretim yaklaşımına dayalı eğitimde drama yönteminin ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 465-482.
  • Yaman, H. ve Süğümlü, Ü. (2009). Dilbilgisi öğretiminde senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımının etkililiği: Kelime türleri örneği. Dil Dergisi, 144, 56-73.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (1998). İstatistiğe giriş. Erzurum: Şafak Yayınevi.

The Effect of Scenario Based Teaching Method to Student Achievement in Mathematic Course

Yıl 2014, Sayı: 9, 3 - 17, 23.07.2016

Öz

This study is intended to research the impact of scenario based teaching method to student academic achievement in the primary third grade math course. One group pretest-posttest experimental design was used in the research. The subjects of the study consisted of forty two third grade primary students at a state school in İstanbul in 2012-2013 academic year second semester. The data was collected by Mathematics Achievement Test. At the end of the research concluded that there is a relationship between pretest-posttest scores in a intermediate level and activities which prepared with scenario teaching method improve student achievement

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2003). Aktif öğrenme. Ankara: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altun, M.(1998). Matematik öğretim yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Arabacioglu,T. (2012).Farklı iletişim ortamlarıyla yürütülen senaryo temelli öğretim programının temel bilgi teknolojileri dersi erişilerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Avcı, D. ve Bayrak, E. B. (2013). Öğretmen adaylarının senaryo temelli öğrenmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Bir eylem araştırması. İlköğretim Online, 12 (2), 528-549.
  • Alptekin, S. (2012). Sosyal becerilerin zihinsel engelli öğrencilere doğrudan öğretim yaklaşımıyla öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 1-19.
  • Baykul, Yaşar. (1993). İlköğretimde matematik öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Carroll, J.M. (2000a).Five reasons for scenario-based design. Innteracting With Computers, 13, 43-60.
  • Carroll, J.M. (2000b).Scenario-based design of human-computer interactions. Massachusetts: Massachusetts Institute of Technology.
  • Errington, E. (2003). Developing scenario-based learning. New Zealand: Dunmore Press.
  • Ersoy, Y. (2003).Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi -1: Gelişmeler, Politikalar ve stratejiler. İlköğretm Online, 2(1), 18-27.
  • Hannafin, M. ve Land, S. (1997). The foundations and assumptions of technologyenhanced student-centered learning environments. Instructional Science, 25, 167-202.
  • Hannafin, M.; Hill, J. Land, S. ve Lee, E. ( 2014). Handbook of research on educational cominitation and technology. Newyork: Springer Science-Business Media.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Kocadag,Y. (2010).Senaryo tabanlı oğrenme yönteminin genetik konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi uzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, K.T. Ü. Trabzon.
  • Köroğlu, H. ve Yeşildere, S. (2004).İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi tamsayılar ünitesinde çoklu zeka teorisi tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 25-41.
  • Siddiqui, A.; Khan,M. ve Akhtar,S.(2008). Supply chain simulator: A scenario-based educational tool to enhance student learning, Computers & Education, 51, 252- 261.
  • Özsoy, N., Koçak, Z., Engin, İ. ve Engin, A. (2007). Özel üçgenler. IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri,Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Veznedaroğlu, M. (2005). Senaryo temelli öğrenmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öz yeterlik algısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eeğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yaman, B. (2005). Senaryo tabanlı öğretim yaklaşımına dayalı eğitimde drama yönteminin ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 465-482.
  • Yaman, H. ve Süğümlü, Ü. (2009). Dilbilgisi öğretiminde senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımının etkililiği: Kelime türleri örneği. Dil Dergisi, 144, 56-73.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (1998). İstatistiğe giriş. Erzurum: Şafak Yayınevi.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA56ZP86SB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Bakaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Bakaç, E. (2016). Senaryo Tabanlı Öğretim Yönteminin Matematik Dersindeki Öğrenci Başarısına Etkisi. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama(9), 3-17.