Bu
çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan
bilgisine ait görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışma, Manisa Celal Bayar
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 29 üçüncü sınıf fen
bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma
yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinin kullanıldığı nitel bir fenomenoloji
(olgubilim) çalışmasıdır. Görüşme sırasında araştırmacılar tarafından
hazırlanan 7 soru içeren görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada fen bilgisi
öğretmen adaylarının öğretmen yeterlikleri hakkındaki düşünceleri ve TPAB
algıları tespit edilmiştir. Ayrıca fen
öğretiminde kullanılması gereken teknolojik araç gereçler, bu araç gereçlerin
kullanım nedenleri ve kullanım esnasında karşılaşılabilecek problemler
hakkındaki görüşleri belirlenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının fen
öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler ile kullanım
nedenleri konusundaki düşünceleri de sorgulanmıştır. Elde edilen bulgular
ışığında araştırmacılara ve fen eğitimcilerine önerilerde bulunulmuştur.
Fen bilgisi öğretmen adayı teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) fen bilimleri
The aim of this
study was to determine the opinions of science teacher candidates on
technological pedagogical content knowledge. Study group of the research
consists of 29 3rd grade science teacher candidates receiving education in
Celal Bayar University Faculty of education. The study was
carried out as a qualitative research using semi-structured interview
technique. As a qualitative research pattern, phenomenological approach was
used as the research pattern. An interview form comprising 7 questions was used by the
researchers during the study. Opinions of science teacher candidates on teacher
competencies in addition to their perceptions of TPACK were evaluated.
Their opinions on technological aids that should be used in science teaching
and the problems they are likely to encounter during the use of such aids, were
also determined. In addition, teacher candidates were asked their opinions
regarding the strategies and methods that could be used in science teaching. In
light of the findings of the research, recommendations were made for
consideration by researchers and science teachers.
Science teacher candidate technological pedagogical content knowledge (TPACK) science
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4 |