Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Study on Development of “Education Program Success Test” For The Preservice Teacher

Yıl 2019, Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı 1, 49 - 58, 26.03.2019

Öz

Education
programs are one of the most important elements of the learning teaching
process. Teachers who will apply the training program. How an education system
aims to educate a student, how to follow the methods to achieve this goal and
the methods used to measure the students’ learning levels are determined
through the training program. For this reason, it is important to determine the
level of knowledge of the preservice teachers about the education program which
will be so important in their professional lives. In this study, it is aimed to
develop a valid and reliable success test for education programs. A success
test consisting of 29 questions was prepared by considering the scope of the
subjects related to the education programs while developing the “Education
Program Success Test”. To determine the language of the test prepared and to
determine the validity of the substances, expert opinion from a total of three
faculty members from two faculty members in the field of educational programs
and a faculty member in the field of Turkish education. The preliminary
application of the test was carried out with data collected from 150 preservice
teachers studying in the Computer Education and Instructional Technology
Department and Science Education Department of Çanakkale Onsekiz Mart
University Faculty of Education. The answers of the preservice teachers to the
questions in the test were examined and the discrimination and difficulty
indices of all items were calculated separately. As a result of item analysis,
9 items with item discrimination indexes of 0.30 and below were excluded from
the test; rearranged options of a item and Education Program Success Test has
been rearranged to be composed of 20 questions. The data obtained from the item
analysis of the test were analyzed by SPSS 16.0 package statistics program.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. ve Doğan, S. (2012). Eğitimde Program Geliştirme Alanına Yeni bir Kavram Önerisi: Program Okuryazarlığı. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 12-14 Eylül 2012, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Bayrakçeken, S. (2007) Test Geliştirme. E.Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme içinde (ss.241-272). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Bolat, Y. (2017). “Eğitim Programı Okuryazarlığı Kavramı ve Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği”, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(18): 121-138.
  • Burton, S.J., Sudweeks, R. R., Merrill, P.F., Wood, B. (1991). How to Prepare Better Multiple-Choice Test Items: Guidelines for University Faculty. Brigham Young University Testing Services and The Department of Instructional Science.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Demircioğlu, G. (2007) Geçerlik ve Güvenirlik. E.Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme içinde (ss.51-79). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Erkuş, A; Sünbül, Ö, Sünbül, S.Ö., Yormaz S., Aşiret, S. (2017) Ölçme Araçlarının Psikometrik Nitelikleri. Erkuş, A; Sünbül, Ö, Sünbül, S.Ö., Yormaz S., Aşiret, S. (Ed.) Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme II. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Tan, Ş. (2014) Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. KPSS El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. (2007) Ölçme-Değerlendirmede Testler. E.Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme içinde (ss.11-191). Ankara: Pegema Yayıncılık.

Öğretmen Adaylarına Yönelik “Eğitim Programı Başarı Testi” Geliştirme Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı 1, 49 - 58, 26.03.2019

Öz

Öğrenme
öğretme sürecinin en önemli ögelerinden biri eğitim programlarıdır. Bir eğitim
sisteminin nasıl bir öğrenci yetiştirmeyi hedeflediği, bu hedefe ulaşmak için
nasıl yöntemler izleyeceği ve öğrencilerin öğrenme düzeylerini hangi
yöntemlerle ölçeceği eğitim programı yoluyla belirlenir. Eğitim programını
uygulayacak olan öğretmenlerdir. Bu nedenle, öğretmen adaylarının meslek
hayatlarında bu denli önem taşıyacak olan eğitim programına ilişkin bilgi
düzeylerini belirlemek önemlidir. Bu çalışmada Eğitim Programlarına ilişkin
geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirmek amaçlanmıştır. Eğitim
Programı Başarı Testi geliştirilirken eğitim programlarına ilişkin konularının
kapsamı dikkate alınarak 29 sorudan oluşan bir başarı testi hazırlanmıştır.
Hazırlanan testin dilinin anlaşılırlığı ve maddelerin geçerliğinin belirlenmesi
amacıyla eğitim programları alanında uzman iki öğretim üyesinden ve Türkçe
öğretimi alanında uzman bir öğretim üyesinden olmak üzere toplam üç öğretim
üyesinden uzman görüşü alınmıştır. Testin ön uygulaması Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana
Bilim Dalında ve Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim görmekte olan
150 öğretmen adayından toplanan verilerle gerçekleştirilmiştir. Öğretmen
adaylarının testte yer alan sorulara verdikleri cevaplar incelenerek, tüm
maddelerin ayırt edicilik ve güçlük indeksleri ayrı ayrı hesaplanmıştır. Madde
analizi sonucunda, madde ayırt edicilik indeksleri 0,30 ve altında olan 9 madde
testten çıkarılmış, bir maddenin seçenekleri yeniden düzenlenmiş ve “Eğitim
Programı Başarı Testi” 20 sorudan oluşacak şekilde yeniden düzenlenmiştir.
Testin madde analizinden elde edilen veriler SPSS 16.0 paket istatistik
programı ile analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. ve Doğan, S. (2012). Eğitimde Program Geliştirme Alanına Yeni bir Kavram Önerisi: Program Okuryazarlığı. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 12-14 Eylül 2012, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Bayrakçeken, S. (2007) Test Geliştirme. E.Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme içinde (ss.241-272). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Bolat, Y. (2017). “Eğitim Programı Okuryazarlığı Kavramı ve Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği”, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(18): 121-138.
  • Burton, S.J., Sudweeks, R. R., Merrill, P.F., Wood, B. (1991). How to Prepare Better Multiple-Choice Test Items: Guidelines for University Faculty. Brigham Young University Testing Services and The Department of Instructional Science.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Demircioğlu, G. (2007) Geçerlik ve Güvenirlik. E.Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme içinde (ss.51-79). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Erkuş, A; Sünbül, Ö, Sünbül, S.Ö., Yormaz S., Aşiret, S. (2017) Ölçme Araçlarının Psikometrik Nitelikleri. Erkuş, A; Sünbül, Ö, Sünbül, S.Ö., Yormaz S., Aşiret, S. (Ed.) Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme II. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Tan, Ş. (2014) Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. KPSS El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. (2007) Ölçme-Değerlendirmede Testler. E.Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme içinde (ss.11-191). Ankara: Pegema Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berfu Kızılaslan Tunçer 0000-0001-5184-4869

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı 1

Kaynak Göster

APA Kızılaslan Tunçer, B. (2019). Öğretmen Adaylarına Yönelik “Eğitim Programı Başarı Testi” Geliştirme Çalışması. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 15(Özel Sayı 1), 49-58.