BibTex RIS Cite

Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2016, Volume: 9 Issue: 19, 0 - 0, 01.12.2016

Abstract

     Çağımızın değişen algısı içeresinde, zekânın ve yaratıcılığın en önemli yansımalarından biri olan disiplinlerarası atölye bireyler üzerinde alternatifli düşünme yeteneğinin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Öğrencilere çoklu ve seçenekli öğretim alanları sunarak, her alanda yaratıcılıklarını ortaya koyma fırsatı sağlayan atölye dersleri, özgün eserlerin ortaya çıkmasını da sağlar.

    Sanat ve Tasarım alanlarındaki farklı gelenekler, yenilikler ve kültür etkileşimleriyle disiplinlerarası bir uygulama alanını kapsayan disiplinlerarası atölye dersleri, güncel ve özgün işlerin üretimi yapmakla birlikte ortak bir atölye oluşturma amacı taşır.  Anasanat dallarının özgün atölyeleriyle birlikte disiplinlerarası sanat atölyelerinin ayrı programlara dâhil edilmesinin öğrencilere sağladığı katkıları farklıdır. Bu farklılıkları tespit etmek amacıyla lisans derslerine giren atölye dersi öğretim elemanları ile görüşülmüş, sonuçlar değerlendirilmiştir. Konu dâhilinde paydaşlardan alınan görüşler bir nevi sonuç olarak çalışmamızda sunulmuştur. Yeni yaklaşımlar sonucunda sanat ve yaratıcılık yeteneğini geliştirmek için, sanata duyulan ilgiyi her gün biraz daha tümel bir yaklaşım ile ele alırken gerekli görülen ve halen uygulanmakta olan müfredatları geliştirmemiz gerekebilir. Disiplinlerarası projeler, disipliner bakış açılarını birbirine bağlamayı amaçlamakta ve potansiyel olarak benzer bir disiplinin perspektifinden hareketle var olan birikmiş bilginin denenmesine olanak sağlamaktadır. Biçimsel ve düşünsel açıdan da sınırsız bir özgürlük alanı ile öğrencinin merkeze alındığı disiplinlerarası atölyeler, üretilen eserlerinin var oldukları çağı yakalaması adına büyük önem taşır. Özellikle çağımızın değişen algısı ile sanat alanları arasındaki keskin sınırlar ortadan kalkmış, sanatçının eserini, nasıl, hangi malzemeyi kullanarak yaptığından ziyade eseri ile ne anlatmak istediği, ne hissettirdiği ve izleyiciye nasıl bir izlenim bıraktığı önem kazanmıştır. Böylece içinde bulunulan toplumda dünya koşullarına uygun tasarım ve uygulamalar yapılabildiği sürece, yaratıcılık eğitiminin bilimsel temellerine sadık kalınarak, güçlü bir portfolyo yaratılabilir.

     Sonuç olarak lisans eğitim hayatı boyunca sanatsal kültür birikimine dâhil olan öğrenciler yaratıcı disiplinlerarası atölye uygulamaları ile içinde bulundukları toplumun ve dünyanın hızla değişen gelişen üretkenlik sürecine dâhil olurlar. 

Year 2016, Volume: 9 Issue: 19, 0 - 0, 01.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Akdeniz Sanat Dergisi
Authors

Sabriye Öztütüncü

Publication Date December 1, 2016
Submission Date October 4, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 19

Cite

APA Öztütüncü, S. (2016). Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme. Akdeniz Sanat, 9(19).

For the issue of Jaunary 2020, last date of submission is November 1. To this date, you can submit your papers via Dergipark.