Küreselleşmeyle
birlikte işletmeler, hem yerel pazarda hem de uluslararası pazarda rakipleriyle
sürekli rekabet halindedir. Bu ortamda başarıyı sağlamak için işletmeler,
rekabet stratejilerini etkin bir şekilde kullanabilmelerinin yanı sıra aynı
zamanda sürekli bir yenilik ve gelişim içinde olmaları gerekmektedir. Ancak
rekabette öncü olmayı sağlayan inovasyonun oluşumundaki maliyet artışları
işletmeleri yeni arayışlara yöneltmektedir. İşletmeler inovasyon
faaliyetlerinde dış kaynaklara yönelerek işbirliği içerisine girmeyi tercih
etmektedir. Yaratıcı fikir ve projelerin ortaya çıkarılmasına olanak sağlayan
işbirliğine dayalı inovasyon işletmelere rekabet gücü kazandırmaktadır.
İnovasyon faaliyetlerinde dışa açılarak işbirliğine gidilmesi açık inovasyon olarak
adlandırılmaktadır. Bu çalışmada, ilgili literatürün detaylı taranması ile elde
edilen kuramsal ve uygulama sonuçlarından elde edilen bilgiler ışığında
işletmelerin açık inovasyona olan farkındalıkları ve kullanım düzeylerini
ortaya koyacak sorulara cevap bulunmaya çalışılmıştır. Denizli’de açık
inovasyon faaliyetlerini uygulayan işletmelerle yüz yüze görüşme yöntemi
kullanılarak nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |