Research Article
BibTex RIS Cite

WOMEN MANAGEMENT IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 316 - 325, 01.02.2024

Abstract

As the required prevalence, world social averages have started to take place in the working lives of women individuals, with the final values obtained from cultural and economic periods. However, the guidelines seen in the number of working women did not reflect the same proportion to the groups of women in their management. Although there are shows in the number of women in the educational institution in general, there may not be a visible situation in the number of women in administrative administrations. In this direction, the aim of our study includes the results of women in education. In the first part of the research, while the definitions of education, management and women in general were made, the behaviors among these concepts were also mentioned. In the second and last part of the research, she talks about women's management in educational institutions and the problems they face.

References

  • Ağaoğlu, S. (2018). Kadın eğitim yöneticilerinin eğitim yöneticiliğine ilişkin görüşleri: Tokat ili örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Altınışık, S. (1995). Kadın öğretmenlerin okul müdürü olmasının engelleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), 333-334.
  • Barutçugil, İ. (2002). İş hayatında kadın yönetici. Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri Ltd. Şti.
  • Bozpolat, S. (2009). Kadın yöneticilerin önderlik özelliklerinin işletme yönetimine etkileri [Yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi]. Kırıkkale Üniversitesi Açık Erişim Sistemi. https://acikerisim.kku.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12587/15330
  • Chernukha, N., Petrova, M., Vasylieva-Khalatnykova, M., Krupnyk, Z., Krasilova, Y. (2021). The Role of the Sociocultural Environment of Inclusion in the Modern Educational Institution. International Journal of Higher Education, 10(3), 211-222.
  • Çelikten, M. (2004). Okul müdürü koltuğundaki kadınlar: Kayseri ili örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 91-118.
  • Çelikten, Y., Yıldırım, A., Çelikten, M. ve Ayyıldız, K. (2019). Profesyonel okul yöneticiliği ve kadın faktörü. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 6 (12), 123-143.
  • Ekşi, A.İ. (2018). Eğitim yönetiminde çağdaş yaklaşımlar eğitim sektöründeki kadın yöneticilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm yolları [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Erişim adresi: tez.yok.gov.tr.
  • Ergeneli, A., ve Akçamete, C. (2004). Bankacılıkta cam tavan: kadın ve erkeklerin kadın çalışanlar ve kadınların üst yönetime yükseltilmelerine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 85-109.
  • Hicks-Monroe, S. L. (2011). A review of research on the educational benefits of the ınclusive model of education for special education students. Journal of the American Academy of Special Education Professionals, 61-69.
  • İlhan, E. L., ve Esentürk, O. K. (2015). Zihinsel yetersizliği olan çocuklarla normal gelişim gösteren akranlarının bazı fiziksel uygunluk parametrelerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(1-4), 11-17.
  • Kaba, D., ve Aysev, A. S. (2020). Dsm-5 tanı ölçütlerine göre erken çocukluk döneminde otizm spektrum bozukluğunun değerlendirilmesi. Türk Psikiyatri Dergisi, 31(2), 106-12.
  • Karaoğlu, Z. (2020). Okullarda kadın yöneticilerin yönetim sürecinde karşılaştığı sorunlar [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Erişim adresi:tez.yok.gov.tr
  • Kargın, T. (2004). Kaynaştırma: Tanımı, gelişimi ve ilkeleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(02).
  • Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(01), 1-15.
  • Keçeli-Kaysili, B. (2008). Akademik basarinin arttirilmasinda aile katilimi. Özel Egitim Dergisi, 9(1), 69-84.
  • Kırcaali B. ve İftar, G. (1998). Kaynaştırma ve destek hizmetleri. Eripek, S. (Ed.), Özel Eğitim içinde (17-26). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Örücü, E., Kılıç, R., ve Kılıç, T. (2007). Cam tavan sendromu ve kadınların üst düzey yönetici pozisyonuna yükselmelerindeki engeller: Balıkesir örneği. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 14 (2), 117-135.
  • Savucu, Y. (2020). The ımportance of early diagnosis, education and physical activity in children with autism. International Journal of SportETerciseand Training Sciences - IJSETS, 6(3), 105-109.
  • Sucuoğlu, B. (2004). Türkiye'de kaynaştırma uygulamaları: Yayınlar/araştırmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(02), 15-23.
  • Sucuoğlu, B. (1996). Kaynaştırma programlarında anne baba katılımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 25-43.
  • Şahbaz, Ü., Atılgan, H., ve Aydemir, D. A. (2019). Bütünleştirmenin normal gelişim gösteren çocuklar üzerindeki etkisi ölçeğinin türkçe formunun uyarlama çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 165-184.
  • Uçan, M. (2012) İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin kadın yöneticilere yönelik tutumları ile kadın yöneticilerde algıladıkları liderlik sitilleri arasındaki ilişki, [Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi]. Erişim adresi:tez.yok.gov.tr
  • Ünal, I. (2003). İlköğretim okullarında " Demokratik okul ortamının" oluşturulmasına kadın yöneticilerin katkısı. Eğitim Bilim Toplum, 1(2), 108-123.
  • Yağcı, E (1998). Demokrasi ve Eğitim. H.Ü. Eğitim ve Bilim, 22 (107), 15-22.
  • Yücedağ, F. (2017). Eğitim yöneticiliğinden ayrılmış kadınların yaşadığı sorunlara ilişkin görüşler: Fenomenolojik bir çalışma. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi]. Erişim adresi:tez.yok.gov.tr
Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 316 - 325, 01.02.2024

Abstract

References

  • Ağaoğlu, S. (2018). Kadın eğitim yöneticilerinin eğitim yöneticiliğine ilişkin görüşleri: Tokat ili örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Altınışık, S. (1995). Kadın öğretmenlerin okul müdürü olmasının engelleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), 333-334.
  • Barutçugil, İ. (2002). İş hayatında kadın yönetici. Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri Ltd. Şti.
  • Bozpolat, S. (2009). Kadın yöneticilerin önderlik özelliklerinin işletme yönetimine etkileri [Yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi]. Kırıkkale Üniversitesi Açık Erişim Sistemi. https://acikerisim.kku.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12587/15330
  • Chernukha, N., Petrova, M., Vasylieva-Khalatnykova, M., Krupnyk, Z., Krasilova, Y. (2021). The Role of the Sociocultural Environment of Inclusion in the Modern Educational Institution. International Journal of Higher Education, 10(3), 211-222.
  • Çelikten, M. (2004). Okul müdürü koltuğundaki kadınlar: Kayseri ili örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 91-118.
  • Çelikten, Y., Yıldırım, A., Çelikten, M. ve Ayyıldız, K. (2019). Profesyonel okul yöneticiliği ve kadın faktörü. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 6 (12), 123-143.
  • Ekşi, A.İ. (2018). Eğitim yönetiminde çağdaş yaklaşımlar eğitim sektöründeki kadın yöneticilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm yolları [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Erişim adresi: tez.yok.gov.tr.
  • Ergeneli, A., ve Akçamete, C. (2004). Bankacılıkta cam tavan: kadın ve erkeklerin kadın çalışanlar ve kadınların üst yönetime yükseltilmelerine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 85-109.
  • Hicks-Monroe, S. L. (2011). A review of research on the educational benefits of the ınclusive model of education for special education students. Journal of the American Academy of Special Education Professionals, 61-69.
  • İlhan, E. L., ve Esentürk, O. K. (2015). Zihinsel yetersizliği olan çocuklarla normal gelişim gösteren akranlarının bazı fiziksel uygunluk parametrelerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(1-4), 11-17.
  • Kaba, D., ve Aysev, A. S. (2020). Dsm-5 tanı ölçütlerine göre erken çocukluk döneminde otizm spektrum bozukluğunun değerlendirilmesi. Türk Psikiyatri Dergisi, 31(2), 106-12.
  • Karaoğlu, Z. (2020). Okullarda kadın yöneticilerin yönetim sürecinde karşılaştığı sorunlar [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Erişim adresi:tez.yok.gov.tr
  • Kargın, T. (2004). Kaynaştırma: Tanımı, gelişimi ve ilkeleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(02).
  • Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(01), 1-15.
  • Keçeli-Kaysili, B. (2008). Akademik basarinin arttirilmasinda aile katilimi. Özel Egitim Dergisi, 9(1), 69-84.
  • Kırcaali B. ve İftar, G. (1998). Kaynaştırma ve destek hizmetleri. Eripek, S. (Ed.), Özel Eğitim içinde (17-26). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Örücü, E., Kılıç, R., ve Kılıç, T. (2007). Cam tavan sendromu ve kadınların üst düzey yönetici pozisyonuna yükselmelerindeki engeller: Balıkesir örneği. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 14 (2), 117-135.
  • Savucu, Y. (2020). The ımportance of early diagnosis, education and physical activity in children with autism. International Journal of SportETerciseand Training Sciences - IJSETS, 6(3), 105-109.
  • Sucuoğlu, B. (2004). Türkiye'de kaynaştırma uygulamaları: Yayınlar/araştırmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(02), 15-23.
  • Sucuoğlu, B. (1996). Kaynaştırma programlarında anne baba katılımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 25-43.
  • Şahbaz, Ü., Atılgan, H., ve Aydemir, D. A. (2019). Bütünleştirmenin normal gelişim gösteren çocuklar üzerindeki etkisi ölçeğinin türkçe formunun uyarlama çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 165-184.
  • Uçan, M. (2012) İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin kadın yöneticilere yönelik tutumları ile kadın yöneticilerde algıladıkları liderlik sitilleri arasındaki ilişki, [Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi]. Erişim adresi:tez.yok.gov.tr
  • Ünal, I. (2003). İlköğretim okullarında " Demokratik okul ortamının" oluşturulmasına kadın yöneticilerin katkısı. Eğitim Bilim Toplum, 1(2), 108-123.
  • Yağcı, E (1998). Demokrasi ve Eğitim. H.Ü. Eğitim ve Bilim, 22 (107), 15-22.
  • Yücedağ, F. (2017). Eğitim yöneticiliğinden ayrılmış kadınların yaşadığı sorunlara ilişkin görüşler: Fenomenolojik bir çalışma. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi]. Erişim adresi:tez.yok.gov.tr
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Research Article
Authors

Hacı Ahmet Öztürk 0000-0002-7434-6827

Zeki Berber 0009-0005-2712-4729

Ali Aytekin 0009-0005-2625-7159

Mekselna Tüter 0009-0000-6832-3613

Burcu Çetin Yüce 0009-0006-2314-9133

Publication Date February 1, 2024
Submission Date December 19, 2023
Acceptance Date January 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Öztürk, H. A., Berber, Z., Aytekin, A., Tüter, M., et al. (2024). WOMEN MANAGEMENT IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 11(1), 316-325.