Bu çalışmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin yüksek lisans derecesi alma konusundaki görüşlerini ve metaforik anlayışlarını keşfetmektir. Bu kesitsel anket çalışmasının katılımcıları Türkiye'de bir devlet üniversitesinin 4. sınıfında öğrenim gören 34 İngilizce Öğretmenliği öğrencisidir. Sonuçlar katılımcıların çoğunluğunun bir yüksek lisans derecesi elde etmek için istekli olduklarını göstermiştir. Ayrıca, katılımcılar görüşlerini seçtikleri metaforlar aracılığıyla neden istekli veya isteksiz olduklarını açıklamıştır. Bulgular katılımcıların bir yüksek lisans derecesinin gereklilikleri hakkında bilgi sahibi olduklarını ve içerdiği zorlukları fark etmelerine rağmen, çoğunlukla onu sürdürmeye istekli olduklarını göstermiştir. Genel olarak çalışma Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin yüksek lisans derecesi almaya yönelik olumlu bir tutuma sahip olduğunu göstermektedir. Ancak bu olumlu tutumun nedenlerini incelemek ve yüksek lisans derecesi almanın öğrencilerin mesleki gelişimi üzerindeki etkisini belirlemek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.
This study aims to explore the opinions and metaphorical understanding of English Language Teaching students regarding pursuing a master’s degree. The participants of this cross-sectional survey study were 34 fourth-grade English Language Teaching (ELT) students from a state university in Turkey. The findings showed that most participants expressed a desire to obtain a master’s degree and provided various reasons for their willingness or unwillingness to pursue it, along with a metaphorical representation of their views. The findings also indicated that the participants had some knowledge about the requirements of a master’s degree, and although they recognized the challenges involved, they were mostly willing to pursue it. Overall, the study suggests that English Language Teaching students in Turkey have a positive attitude towards obtaining a master’s degree. However, further research is needed to examine the reasons for this positive attitude and to determine the impact of obtaining a master’s degree on the students’ competencies.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 7, 2023 |
Publication Date | December 13, 2023 |
Submission Date | March 23, 2023 |
Acceptance Date | October 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 18 Issue: 40 |