Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim ve İşbirlikli Öğrenme

Year 2022, Volume: 12 Issue: 14, 1 - 29, 02.03.2023

Abstract

Bu çalışmada, COVID-19 pandemisinde uygulanan Acil Uzaktan Öğrenme (Emergency Remote Teaching - ERT) ve işbirlikli çalışmalara yönelik lise öğrencilerinin görüşleri incelenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması Deseni kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın grubunu bir ortaöğretim kurumunda öğrenim gören ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden “Maksimum Çeşitlilik Örnekleme” tekniği kullanılarak seçilen 12 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanan verilerin analizinde “Tümevarımsal İçerik Analizi” kullanılmış ve kod, kategori ve temalar oluşturulmuştur. Çalışma sonuçlarına göre, öğrencilerin gelişim alanlarına dair kişisel-sosyal, eğitsel ve meslekî gelişim temaları ve işbirlikli çalışmaların bu temalara etkisine ulaşılırken; süreçte yaşanan sorunlar ve bunlara dair çözümlere ait ise sistemik, teknolojik ve ekonomik olmak üzere 3 ayrı temaya ulaşılmıştır. Covid-19 ortamında gerçekleştirilen ERT’nin, öğrencilerin gelişim alanlarının üç boyutu üzerinde de olumlu-olumsuz etkilerinin olduğu ve yapılan işbirlikli çalışmaların, gelişimin üç boyutu üzerinde genel olarak pozitif yöneysel etkilere yol açtığı görülmüştür. ERT ile sosyal açıdan, zorakî izolasyon ve kısıtlamalar ile bireycilleşme ve evcilleşme eğilimleri gösterirken; bu durum aile ile kaliteli zaman geçirme, aile içi iletişimi kuvvetlendirme gibi fırsatları beraberinde getirse de, asosyallik, arkadaş edinememe ve dijital oyun bağımlılığı gibi olumsuz durumlar oluşmuştur. Uzaktan eğitim ortamlarına bağlı olarak öğrencilerde, fiziksel ve dijital göz yorgunluğu yaşanırken; derslerde devamsızlık, derslerin ilerlememesi, hayalet öğrenciler, derslerde verimsizlik, dersleri anlayamama, yetersiz iletişim-etkileşim, derse karşı isteksizlik, motivasyon düşüklüğü ve odaklanamama sorunları ortaya çıkmıştır. Bu süreçte işbirlikli çalışmalar ile öğrenciler, gelişim alanlarının alt boyutlarının -kültürel düzey hariç- hepsinde olumlu kazanımlar elde etmişlerdir. İşbirlikli çalışmalar ile dışa dönük kişilik gelişimi, sosyalleşme, arkadaş edinme, proakttif iletişim ve etkileşim gelişimi, eleştirel düşünce kazanımı, bireysel farklara saygı duyma, takım olarak hareket etme, sorumluluk alma, beyin fırtınası yapma, yeteneklerine uygun görev paylaşımı, zaman yönetimi gibi konularda olumlu etkilere yol açmıştır. Psikolojik açıdan, tekil, ikircikli ve yakın duygular yerini, işbirlikli çalışmalar ile zamanla olumlu duygu değişimlerine bırakmıştır. Öğrenciler, artan motivasyon ile birlikte çalışmalarda daha istekli, ilgili, öz yeterlilik inançları yüksek ve özgüvenli davranışlar sergilemişler ve meslekî olarak, yeni hedefler oluşturma, kariyer planlaması, öz-değerlendirme, girişimcilik ve üretken olma noktalarında farkındalık kazanmıştır. Süreçte öğrencilerin yaşadığı sorunlar ise sistemik, ekonomik ve teknolojik olarak üç temada toplanmış ve öğrenciler sistemik, plansız ve katılımsız alınan kararlara dair çeşitli çözümler önermiştir. Ayrıca, teknoloji entegrasyonu, alt yapı, teknik destek ve donanımsal sorunların giderilerek, öğrencilerin sosyo-ekonomik açıdan ihtiyaçlarının tespit edilmesi ve devlet destekli teknolojik cihaz dağıtımının gerçekleştirilmesine dair önerilerde bulunulmuştur.

Supporting Institution

Bahçeşehir Üniversitesi

Project Number

E-20021704-604.01.02-17804

References

  • Henaku, E. A. (2020). COVID-19 online learning experience of college students: The case of Ghana. International Journal of Multidisciplinary Sciences and Advanced Technology, 1(2), 54-62. http://dx.doi.org/10.12691/education-9-7-1.
  • Hidinger, K. (2020). A Phenomenology of Peer Interaction and Community in Accelerated Online Learning. (Electronic Thesis or Dissertation). Retrieved from https://etd.ohiolink.edu/
Year 2022, Volume: 12 Issue: 14, 1 - 29, 02.03.2023

Abstract

Project Number

E-20021704-604.01.02-17804

References

  • Henaku, E. A. (2020). COVID-19 online learning experience of college students: The case of Ghana. International Journal of Multidisciplinary Sciences and Advanced Technology, 1(2), 54-62. http://dx.doi.org/10.12691/education-9-7-1.
  • Hidinger, K. (2020). A Phenomenology of Peer Interaction and Community in Accelerated Online Learning. (Electronic Thesis or Dissertation). Retrieved from https://etd.ohiolink.edu/
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gülistan Taş 0000-0001-6296-978X

Project Number E-20021704-604.01.02-17804
Early Pub Date June 14, 2023
Publication Date March 2, 2023
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 14

Cite

APA Taş, G. (2023). Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim ve İşbirlikli Öğrenme. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(14), 1-29.
AMA Taş G. Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim ve İşbirlikli Öğrenme. EDU7. March 2023;12(14):1-29.
Chicago Taş, Gülistan. “Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim Ve İşbirlikli Öğrenme”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no. 14 (March 2023): 1-29.
EndNote Taş G (March 1, 2023) Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim ve İşbirlikli Öğrenme. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 14 1–29.
IEEE G. Taş, “Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim ve İşbirlikli Öğrenme”, EDU7, vol. 12, no. 14, pp. 1–29, 2023.
ISNAD Taş, Gülistan. “Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim Ve İşbirlikli Öğrenme”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12/14 (March 2023), 1-29.
JAMA Taş G. Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim ve İşbirlikli Öğrenme. EDU7. 2023;12:1–29.
MLA Taş, Gülistan. “Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim Ve İşbirlikli Öğrenme”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 12, no. 14, 2023, pp. 1-29.
Vancouver Taş G. Covid-19 Pandemisinde Acil Uzaktan Öğretim ve İşbirlikli Öğrenme. EDU7. 2023;12(14):1-29.

EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.

Gizlilik

EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.

Arşivleme

EDU7 dergisinde yayınlan tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.