Çalışmada, 2019-2023 yılları arasındaki Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kapsamında Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testleri (AYT) fizik testlerinden toplam 100 soru, 2018 Ortaöğretim Fizik Öğretim Programı (MEB, 2018) çerçevesinde analiz edilmiştir. Bulgular, Gacanoğlu (2024), Gacanoğlu ve Nakiboğlu (2022) ve Gacanoğlu ve Nakiboğlu (2024) tarafından yapılan çalışmaların sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Analizin ilk bölümünde, 2018 fizik öğretim programında yer alan 213 öğrenme kazanımı arasından, soruların çoğunlukla 9. ve 11. sınıflara ait "Kuvvet ve Hareket" ünitesinden hazırlandığı tespit edilmiştir. Bu durum, TYT ve AYT fizik testlerindeki soru dağılımında homojenlik konusunda sorunların olduğunu, fakat öğretim programının bütün kazanımlarından soru hazırlanması sebebi ile YKS fizik testi sorularının kapsam geçerliliğinin korunduğunu göstermiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, YKS fizik ve kimya test sorularının öğretim programına uyumuna dayanarak kapsam geçerliliği karşılaştırılmıştır. Kimya testi en fazla kazanım temelli soruyu içermesine rağmen, belirli konulara yönelik soruların bulunmaması nedeniyle fizik testine kıyasla kapsam geçerliliği daha düşük bulunmuştur.
2018 yılı fizik dersi öğretim programı 2018 kimya dersi öğretim programı temel yeterlilik testi(TYT) alan yeterlilik testi(AYT)
In the study, a total of 100 questions from the physics test in the Basic Proficiency Test (TYT) and Field Proficiency Tests (AYT) of the Higher Education Entrance Examinations (YKS) between 2019-2023 were analyzed within the framework of the 2018 Secondary Education Physics Curriculum (MoNE, 2018). The findings were carefully compared with the results of previous studies by Gacanoğlu (2024), Gacanoğlu and Nakiboğlu (2022), and Gacanoğlu and Nakiboğlu (2024) In the first part of analysis, it was found that, among the 213 learning achievements outlined in the 2018 physics curriculum, most questions were derived from the"Force and Motion" unit of the 9th-and 11th-grades. This indicated a lack of homogeneity in the distribution of questions across TYT and AYT physics tests. Nevertheless, it was ultimately concluded that the content validity of the YKS physics test questions was generally preserved, as questions addressed learning achievements from curriculum units. In the second part of the study, the content validity of the YKS physics and chemistry test questions was compared based on curriculum alignment. Although the chemistry test contained the highest number of achievement-based questions, its content validity was lower than that of the physics test due to the lack of questions on certain topics.
2018 physics course curriculum 2018 chemistry test curriculum basic proficiency test(TYT) field proficiency test(AYT)
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Chemistry Education |
Journal Section | Systematic Reviews |
Authors | |
Early Pub Date | May 15, 2025 |
Publication Date | June 2, 2025 |
Submission Date | April 28, 2024 |
Acceptance Date | April 14, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 57 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License