The success of homing missiles is dependent on the selected guidance law. As per their structures, the guidance laws have different performance characteristics. Namely, the linear homing guidance law results in smaller terminal miss distance than the proportional navigation guidance law. However, its maximum lateral acceleration requirement is higher. In this study, a switching algorithm is proposed to take the advantages of a selected set of guidance laws by applying on a short-range missile used in air-to-surface operations. As per the results of the simulations carried on the computer, it is witnessed that the switching scheme yields satisfactory terminal miss distance values. Moreover, the maximum acceleration need is reduced for the missile especially when its autopilot operates at a constant bandwidth value.
Switching guidance guidance and control angle-based guidance control actuation system air-to-surface missile short range missile
Güdümlü füzelerin başarısı seçilen güdüm kanununa bağlıdır. Yönlendirme kanunları yapıları itibariyle farklı performans özelliklerine sahiptir. Doğrusal güdüm rehberliği yasası, orantılı seyrüsefer kılavuzluğu yasasından daha küçük terminal kaçırma mesafesiyle sonuçlanır. Bununla beraber maksimum yanal ivme gereksinimi daha yüksektir. Bu çalışmada, havadan karaya operasyonlarda kullanılan kısa menzilli bir füze için seçilmiş bir dizi güdüm kanununun avantajlarından yararlanacak bir anahtarlama algoritması önerilmektedir. Bilgisayarda yapılan simülasyon sonuçlarına göre anahtarlama şemasının tatmin edici terminal kaçırma mesafesi değerleri verdiği görülmüştür. Ayrıca füzenin otopilotunun sabit bant genişliği değerinde çalışması durumunda maksimum hızlanma ihtiyacı da azalmıştır.
Satıhtan satha mühimmatlar güdümlü mermi güdüm ve kontrol burun eyletim kiti itme kararsızlığı
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Control Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | February 11, 2024 |
Publication Date | February 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 53 |