BibTex RIS Cite

İKİ YÖNLÜ SİMETRİK MODEL BAĞLAMINDA ÜNİVERSİTELERİN FACEBOOK KULLANIM ANALİZİ

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 344 - 360, 29.01.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291904

Abstract

2004 yılında üiversite içi bir ağ olarak kurulan ve ismini üniversitelerin bir tanıtım
formu olan ‘paper facebooks’ dan alan Facebook, günümüzde önemli bir sosyal medya
platformu olarak varlığını sürdürmektedir. Gelişen teknoloji ve iletişim çağında yüksek
düzeyde eğitim yapan üniversiteler de bu çağa ayak uydurarak yeni iletişim teknolojilerini
benimsemektedirler. İletim sürecinden iletişim sürecine geçiş ise, her kurum özelinde farklılıklar
ortaya çıkarmaktadır. James Grunig’in dört aşamalı iletişim modelinden biri olan iki yönlü
simetrik model bağlamında ele alınan bu süreç; üniversitelerin sosyal medya platformlarından
Facebook’u kullanım alışkanlıklarının tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Türkiye’de
yer alan 181 üniversitenin resmi web sayfalarında yer alan Facebook bağlantı linkleri dikkate
alınarak, Facebook’ u bir iletişim aracı olarak kullanan ve en çok beğeniye sahip iki devlet ve
bir vakıf üniversitesi olmak üzere toplam üç üniversite belirlenmiştir. Belirlenen üniversitelerin
Facebook sayfaları içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışmada da genel olarak iletiler ve
iletilere yapılan yorumların incelenmesinden elde edilen bilgilere göre, sözü edilen üniversiteler,
hedef kitlesinin öneri ve görüşlerini dikkate almakta, paylaşımlarını bu noktada şekillendirerek
paylaşım yapmaktadır.

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 344 - 360, 29.01.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291904

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Presented Proceeedings
Authors

Yusuf Bahadır Doğru

Sema Doğru

Publication Date January 29, 2017
Submission Date November 23, 2016
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Doğru, Y. B., & Doğru, S. (2017). İKİ YÖNLÜ SİMETRİK MODEL BAĞLAMINDA ÜNİVERSİTELERİN FACEBOOK KULLANIM ANALİZİ. Erciyes İletişim Dergisi, 5(1), 344-360. https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291904