Katılım bankacılığının İslami bankacılık sistemlerinin toplumun her katmanına ulaştırılabilmesi ve anlatılabilmesi amacıyla ortaya koyduğu en önemli çalışma konularından birisi İslami finans araçlarının kullanımlarının nasıl daha geniş bir çerçeveye yayılacağı hususudur. Bu çalışmanın amacı, genel anlamda en fazla kullanılan İslami finans araçlarının her birinin reel sektörlerde nasıl kullanıldığının sırasıyla açıklanmasının yanında katılım bankacılığının tarihi gelişimini ele alarak bu bankaların ortaya çıkmasında hangi sebeplerin daha fazla etkin olduğunu ortaya koyarak fon toplama ve kredi kullandırma yöntemlerini incelemektir. Bu amaçla, kullanımları daha çok olan İslami finans araçlarının tanımları yapıldıktan sonra daha etkin bir şekilde nasıl kullanılabilecekleri üzerinde durulmuştur. Katılım bankalarının İslami finans araçlarının kullanım oranlarını artırabilmeleri için müşterileri ile kurmuş oldukları iletişim ve müşterilerine bu araçları anlatmaları ile bu araçların kullanım oranlarının artması arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma sözlü görüşme tekniği kullanılarak katılım bankaları çalışanları ve müşterileri üzerinde yapılmıştır. Bunun yanında katılım bankalarının bu araçların kullanımında ne kadar etkin oldukları ve daha ne kadar etkin olabilecekleri üzerinde özellikle ayrıntılı bir şekilde konu edinilmiştir. Bireylerin, toplumların ve şirketlerin finansman ihtiyaçlarını giderirken özellikle rekabetin en üst seviyede yaşanıldığı için karlılıkların minimum seviyelerde gerçekleştiği günümüz dünyasında normal giderlerinin yanında bir de faiz giderine katlanmamaları ve bu gider türünü ortadan kaldırabilmeleri için İslami finans araçlarını kullanmalarının çok önemli olduğu bir gerçektir. Katılım bankaları bu gerçekliği gösterebilmek için çok daha fazla kişiye ve şirkete ulaşmak zorunluluğundadır. Bu çalışma ile katılım bankalarının İslami finans araçlarının kullanım oranlarının artırılmasında ki yerleri ve önemlerinin ne kadar büyük olduğu ortaya konulmuştur. Katılım bankalarının çalışanlarının İslami finansal araçlarla ilgili iyi bir şekilde eğitilmeleri sonucunda müşterilerini bu finansal araçlarla ilgili bilgilendirmeleri sayesinde de kullanım oranlarının yükseleceğini ifade edebiliriz. Ayrıca bu bankaların İslami finans araçlarının konvansiyonel bankaların araçlarına göre ne kadar avantajlı olduklarını anlatma konusunda da önemlerinin fazla olduğunu anlamak mümkündür. Tüm bunların yanında katılım bankalarının finans araçlarını müşterilerine çok iyi anlatabilmeleri sağlandığında bu araçların kullanım oranlarının yükseldiği ortaya çıkmaktadır.
İslami Finans Katılım Bankacılığı İslami Finans Araçları Bankacılık İslami Finans Araçlarının Kullanım Oranları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |