Kültürel yapıtların kendine özgü hikayesi bulunmaktadır ve bu hikayeler tarihin farklı dönemlerinde farklı şekillerde aktarılması ile daha da ilginçleşmiş, çekiciliğini arttırmıştır. Kültürel yapılar zamanla kendi konumu itibari ile ‘kolektif bellek’ işlevi görmüştür. Mekanların toplumsal temsil aracı olarak işlev kazanmasının sonucu olarak, söz konusu yapıtlara ilişkin yaklaşım değişmiş ve bu yapıtlarla ilgili bireylerin üretmiş olduğu içerikler çeşitlenmiş, değiştirilmiştir.
Çalışmada ‘Kız Kulesi’ kültürel yapısının farklı medyumlarda yayılımını analiz edilmiştir. Yöntem olarak Henry Jenkins’in önerdiği transmedya hikayeciliğinin yedi ilkesi kullanılmıştır. Yayılabilirlik/Delinebilirlik, Devamlılık/çeşitlilik, Dalabilirlik/Çıkarılabilirlik, Dünya inşa Etmek, Dizisellik, Öznellik, Performans ilkelerine göre Kız Kulesi etrafında inşa edilen genel hikâye analiz edilmiş ve turizm pazarlanmasında uygulanabilir bir model olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2021 |
Submission Date | January 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |
The open access statement