İnsanlar gündelik yaşam rutinlerinde diğerleri ile etkileşim halindeyken, kendilerini olduklarından daha pozitif bir şekilde sunma konusunda olağanüstü bir çaba göstermektedirler. Bu şekilde kendilerine dair diğerlerinin izlenimlerini şekillendirmeye çalışmaktadırlar. Bu çalışmada, Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin danışmanları ile iletişim sürecinde, hangi izlenim yönetim taktiklerine başvurduklarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’deki devlet ve özel üniversitelerinde eğitimlerine devam eden Lisansüstü öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Kolayda Örnekleme ile seçilen 387 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çalışmada tarama modelinin bir türü olan ilişkisel tarama modelinden karşılaştırmalı tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre katılımcılar danışmanlarının izlenimlerini yönetme sürecinde, kendini tanıtmaya yönelik izlenim yönetimi taktikleri ile kendini savunmaya yönelik izlenim yönetim taktiklerini başarılı bir şekilde kullanmaktadırlar. Araştırma sonucunda elde edilen bir diğer önemli bulgu, yüksek lisans öğrencileri doktora öğrencilerinden daha fazla kendini tanıtmaya yönelik izlenim yönetim taktiğinin alt boyutlarından biri olan kendini sevdirme taktiğine daha fazla başvurmaktadırlar. Sonuç olarak; lisansüstü öğrenciler danışmanları ile iletişimlerinde izlenim yönetim taktiklerine sıklıkla başvurmaktadırlar.
While people interact with others in their daily life routines, they make an extraordinary effort to present themselves more positively than they are. In this way, they try to shape the impressions of themselves on the eyes of others. In this study, it is intended to reveal which impression management tactics they apply to in the communication process with the supervisor of graduate students. The study is composed of graduate students who continue their education at state and private universities in Turkey. The sample of the research consists of 387 people selected by Easy Sampling. A survey was used as a data collection tool in the research. The study uses a comparative scan model from a relational scan model, a type of scan model. According to the findings obtained from the research, participants successfully use the impression management tactics to defend themselves through the process of managing their supervisor impressions. Another important finding obtained in the study is that master students use more self-love impression management tactics than PhD students, which is one of the sub-dimensions of self-promotion impression management tactic. As a result; postgraduate students frequently resort to impression management tactics in their communication with their supervisor.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | September 21, 2022 |
Submission Date | March 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 32 Issue: 3 |