Research Article
BibTex RIS Cite

A Comparative Study on Homework Technique Thesis Study Interview

Year 2024, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 11, 05.02.2024

Abstract

The aim of this study is to determine the effect of the use of homework technique on the results of TIMSS 2019 in different countries that apply TIMSS exams. In accordance with the purpose determined in the research, the phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research consists of a total of 15 teachers working as primary school teachers in Latvia - Riga, North Macedonia - Skopje and Turkey – Kocaeli -Darica, who were randomly selected among the countries above and below Turkey in terms of 2019 TIMSS results. The data of the study were collected in the first semester of the 2022-2023 academic year with semi-structured interview forms in which ethics committee and official application permits were obtained, validity and reliability studies were carried out. . The expressions used in order to present the data collected from the class teachers with the interview in a holistic manner in accordance with the relevant sub-objectives of the research were transformed into a quantitative dimension in terms of repetition. As a result of the analysis of the data collected in the research, it was determined that 66.6% of the participants gave the homework to the students for repetition and reinforcement purposes, and the percentage of those who used the homework technique for in-class activities was 13.1%. In addition, the participants, with a percentage of 6.6%, stated that they gave homework to students in order to obtain individual homework, research homework and additional information. It was found that 46.6% of the participants allocated 7-9 hours to the assignment within a week, 26.6% of the participants allocated 10 hours or more to the assignments, 6.6% of the students who allocated time to the assignment between 5-7 hours, and the rate of the students who allocated between 0-5 hours to the assignment was at the level of 26.6%. Based on the findings and results obtained in the research, suggestions were made to the teachers that they should not give the students homework for which they could not give feedback, that the continuous use of technological applications in homework could provide an advantage in terms of time, and that the homework given should be oriented to the interests and needs of the students.

References

  • Ateş, Ö., & Ergün, A. (2017, Mayıs). Öğretmen adaylarının dijital hikâye uygulamalarına yönelik görüşleri. IV. International Eurasian Educational Research Congress Bildiri Özetleri Kitabı içinde (s. 728-729). Denizli.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L. veMorales, A. (2007). Qualitative research designs: selection and implementation. The Counseling Psychologist, 35, 236-264. https://doi.org/10.1177/0011000006287390
  • Hizmetçi, S., & İflazoğlu, A. (2006). İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin ev ödevleri için görüşlerine örnek çalışma örneği. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, 427–434.
  • Hizmetçi, S. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin ödev stilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ilgar, Ş. (2005). Ev ödevlerinin öğrenci eğitimi açısından önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 1, 119-134. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/download/article-file/93042
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mullis, I. V. S. , & Martin, M. O. (Eds.). (2013). TIMSS 2015 assessment frameworks. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Mutlu, A. P. (2015). Bulut tabanlı uygulamaların kişisel öğrenme ortamı olarak kullanımı. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 118-124.
  • Ok, M. (2018). Öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevlerine yükledikleri anlamların incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 506206).
  • Oluşum, B. (2016). 4. Sınıf Türkçe dersinde verilen ev ödevlerinin incelenmesi(Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 418198).
  • Özer, B. , & Öcal, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1).
  • Tienken, C. H. (2016). PISA Is coming!. Kappa Delta Pi Record, 52(3), 112-115.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Ç. (2013). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda Türkçe ödev uygulamalarının öğrencilerin okul başarısına etkisinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Nitel bir araştırma) (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 347347).

Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme

Year 2024, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 11, 05.02.2024

Abstract

Bu araştırmanın amacı TIMSS sınavlarını uygulayan farklı ülkelerde ödev tekniği kullanımının TIMSS 2019 sonuçları üzerindeki etkisini belirleyebilmektir. Araştırmada belirlenen amaca uygun olarak nitel araştırma yöntemi kapsamında ele alınan desenlerden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019 TIMSS sonuçları açısından sıralamada Türkiye’nin üzerinde ve altında bulunan ülkeler arasından rastgele yolla seçilen Letonya, Kuzey Makedonya ile birlikte Türkiye- Kocaeli -Darıca’da sınıf öğretmeni olarak görev yapan toplam 15 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 2022-2023 eğitim öğretim yılının birinci yarıyılında etik kurul ve resmi uygulama izinleri alınmış, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları gerçekleştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Görüşme ile sınıf öğretmenlerinden toplanan veriler araştırmanın ilgili alt amaçlarına uygun bir şekilde bütünsel olarak sunulabilmesi için kullanılan ifadeler tekrarlanma durumu açısından nicel boyuta dönüştürülmüştür. Araştırmada toplanan verilerin analizi sonucunda katılımcıların %66,6‘sının ödevleri öğrencilere tekrar ve pekiştirme amaçlı olarak verdiklerini, sınıf içi etkinlik amaçlı ödev tekniğini kullananların yüzdesinin %13,1 olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların %6,6’lık bir yüzde ile öğrencilere bireysel ödev, araştırma ödevi ve ek bilgi almaları amacıyla ödev verdiklerini belirlenmiştir. Katılımcıların %46,6’sı öğrencilerinin bir hafta içerisinde ödeve 7-9 saat arasında vakit ayırdığı, katılımcıların %26,6‘sı öğrencilerinin ödevlere 10 saat ve üzere süre ayırdıkları, 5-7 saat arasında ödeve zaman ayıran öğrencilerin %6,6 düzeyinde olduğu, ödeve 0-5 saat arasında ayıran öğrencilerin oranının da %26,6 düzeyinde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgu ve sonuçlara dayalı olarak öğretmenlere öğrencilere dönüt veremeyecekleri ödevleri vermemeleri, ödevlerde teknolojik uygulamaları sürekli kullanmalarının zaman yönünden avantaj sağlayabileceği ve verilen ödevlerin öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik olması gerektiği konusunda öneriler getirilmiştir.

References

  • Ateş, Ö., & Ergün, A. (2017, Mayıs). Öğretmen adaylarının dijital hikâye uygulamalarına yönelik görüşleri. IV. International Eurasian Educational Research Congress Bildiri Özetleri Kitabı içinde (s. 728-729). Denizli.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L. veMorales, A. (2007). Qualitative research designs: selection and implementation. The Counseling Psychologist, 35, 236-264. https://doi.org/10.1177/0011000006287390
  • Hizmetçi, S., & İflazoğlu, A. (2006). İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin ev ödevleri için görüşlerine örnek çalışma örneği. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, 427–434.
  • Hizmetçi, S. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin ödev stilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ilgar, Ş. (2005). Ev ödevlerinin öğrenci eğitimi açısından önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 1, 119-134. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/download/article-file/93042
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mullis, I. V. S. , & Martin, M. O. (Eds.). (2013). TIMSS 2015 assessment frameworks. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Mutlu, A. P. (2015). Bulut tabanlı uygulamaların kişisel öğrenme ortamı olarak kullanımı. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 118-124.
  • Ok, M. (2018). Öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevlerine yükledikleri anlamların incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 506206).
  • Oluşum, B. (2016). 4. Sınıf Türkçe dersinde verilen ev ödevlerinin incelenmesi(Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 418198).
  • Özer, B. , & Öcal, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1).
  • Tienken, C. H. (2016). PISA Is coming!. Kappa Delta Pi Record, 52(3), 112-115.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Ç. (2013). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda Türkçe ödev uygulamalarının öğrencilerin okul başarısına etkisinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Nitel bir araştırma) (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 347347).
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Measurement and Evaluation in Education (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Şükrü Kır

Bülent Güven 0000-0002-8883-3028

Publication Date February 5, 2024
Submission Date November 5, 2023
Acceptance Date February 5, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Kır, Ş., & Güven, B. (2024). Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 7(1), 1-11.
AMA Kır Ş, Güven B. Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme. FMGT Eğitimi Dergisi. February 2024;7(1):1-11.
Chicago Kır, Şükrü, and Bülent Güven. “Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme”. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 7, no. 1 (February 2024): 1-11.
EndNote Kır Ş, Güven B (February 1, 2024) Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 7 1 1–11.
IEEE Ş. Kır and B. Güven, “Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme”, FMGT Eğitimi Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 1–11, 2024.
ISNAD Kır, Şükrü - Güven, Bülent. “Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme”. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 7/1 (February 2024), 1-11.
JAMA Kır Ş, Güven B. Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme. FMGT Eğitimi Dergisi. 2024;7:1–11.
MLA Kır, Şükrü and Bülent Güven. “Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme”. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 7, no. 1, 2024, pp. 1-11.
Vancouver Kır Ş, Güven B. Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme. FMGT Eğitimi Dergisi. 2024;7(1):1-11.