Alışveriş merkezleri organize perakendeciliğin önemli bir unsuru olarak her geçen gün önemini artırmaktadır. Bu merkezler tüketicilerin sosyalleşebildiği ve ihtiyaçlarını kolaylıkla giderebildiği yaşam merkezleridir. Sosyal iletişim platformlarında rahatlıkla iletişim kurabilen tüketiciler, tecrübelerini birbirlerine aktarabilmektedir. Tüketiciler eyleme geçeceklerinde bu tecrübelerden faydalanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Novamall alışveriş merkezine gelen tüketicilerin tesis hakkında TripAdvisor platformunda yapmış oldukları 337 değerlendirmeyi analiz etmektir. İçerik analiziyle yapılacak çalışma sonucunda Novamall’e gelen müşterilerin tercih sebepleri açıklanacaktır. Çıktılar incelendiğinde Novamall’e gelen müşterilerin tercih nedenleri, itme ve çekme unsurları olarak iki başlıkta sunulmuştur. Bu ana başlıklar 17 alt başlıkla açıklanmıştır. Rahatlama, dinlenme, sakinlik ve kaçış itme unsurlarını oluştururken; mağaza ve marka karması, fiyat, alışveriş merkezinin büyüklüğü, ulaşım, iklimlendirme, orijinal ve kaliteli ürün, eğlence merkezleri, müşteri ilişkileri, gastronomi, temizlik, tasarım ve dekorasyon, güvenlik ve otopark çekme unsurları olarak bulgulanmıştır. Tüketicilerce en fazla değinilen itici unsur “rahatlama” iken, en fazla bahsedilen çekici unsur ise “mağaza ve marka karması” olmuştur.
Shopping malls are increasingly recognized as a key component of organized retailing. These centers function as dynamic hubs where consumers can both socialize and easily fulfill their needs. Through social media platforms, consumers can share their experiences, and these shared insights can influence others’ behaviors and decision-making. This study aims to analyze 337 reviews of the Novamall shopping center posted by consumers on the TripAdvisor platform. The study uses content analysis to identify the factors that drive consumers’ preferences for visiting Novamall. The analysis categorizes these factors into two main groups: push and pull factors. These broad categories are further elaborated through 17 subcategories. Push factors include relaxation, rest, calmness, and the desire for escape, while pull factors encompass store and brand mix, price, shopping center size, transportation, air conditioning, product originality and quality, entertainment facilities, customer service, gastronomy, cleanliness, design and decoration, security, and parking. Among the push factors, "relaxation" was the most frequently mentioned, while “store and brand mix” was the most commonly cited pull factor.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2025 |
Submission Date | November 21, 2024 |
Acceptance Date | February 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 2 |