Fiscaoeconomia
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Editorial Board Contact Archive
...
Login
e-ISSN 2564-7504 | Period Tri-annual | Founded: 2016 | Publisher Ahmet Arif EREN | https://dergipark.org.tr/tr/pub/fsecon


FSECON is a peer refereed open access international journal focusing on political economy. FSECON tries to make significant contributions about the relationship between state, economy and society and wants to became an important means of communication. In addition to book reviews, each issue contains the products of original research on economics, sociology and other related social sciences.
To the authors:
• We don't charge any fee or cost.
• This journal uses double-blind review.


Fiscaoeconomia

e-ISSN 2564-7504 | Period Tri-annual | Founded: 2016 | Publisher Ahmet Arif EREN | https://dergipark.org.tr/tr/pub/fsecon
Cover Image


FSECON is a peer refereed open access international journal focusing on political economy. FSECON tries to make significant contributions about the relationship between state, economy and society and wants to became an important means of communication. In addition to book reviews, each issue contains the products of original research on economics, sociology and other related social sciences.
To the authors:
• We don't charge any fee or cost.
• This journal uses double-blind review.


Volume 5 - Issue 2 - May 17, 2021
  1. Firmalar ve Dünya Ekonomisi
    Pages 372 - 389
    Şiir ERKÖK YILMAZ
  2. The Free Trade Doctrine of the Classical Economists: No Unconditional Subscription to Trade Liberalisation
    Pages 390 - 403
    Heinz KURZ
  3. Eski ve Yeni Kurumsal Ekole Heterodoks Bir Bakış
    Pages 404 - 417
    Ecem TURGUT, Yeliz SARIÖZ GÖKTEN, Okyay UÇAN
  4. Feminist İktisadın Türkiye’deki Seyr-ü Seferi ve Serencamı: Lisansüstü Tezler Üzerinden Bir Okuma
    Pages 418 - 453
    Ebru IŞIK, Ufuk SERDAROĞLU
  5. Politik Bağlamda Yeni Eleştirel Teori: Özne ve İktidar Sorunsalları
    Pages 454 - 469
    İnan AKDAĞ
  6. Rusya İçin Gazprom’un Yerinin ve Öneminin Ekonomi-Politiği
    Pages 470 - 491
    Emek YILDIRIM-ŞAHİN
  7. Economic Effects of the First World War on Rize
    Pages 492 - 504
    Kamil Semih KALYONCUOĞLU
  8. Türkiye’de Üçüz Açık Hipotezinin Geçerliliği
    Pages 505 - 521
    Deniz AYTAÇ, Taha Bahadır SARAÇ
  9. Dış Ticaret Yoğunluk Analizi: Türkiye ve Seçilmiş Ülkeler Analizi
    Pages 522 - 537
    Havanur ERGÜN TATAR
  10. Yoksullaştıran Büyüme Teorisinin Kuru Kayısı İhracatına Uygulanması: Türkiye Örneği
    Pages 538 - 555
    İbrahim AYTEKİN, Emre AKSOY
  11. Türkiye’de Küreselleşme ve Enerji Tüketimi Arasındaki İlişki: Frekans Dağılımı Nedensellik Analizi
    Pages 556 - 578
    Fayrouz RASHED, Mehmet Vahit EREN
  12. Finansal Derinleşme ve İş Çevrimlerinin Oynaklığı Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği
    Pages 579 - 594
    Muhammed Hasan YÜCEL
  13. Endogenous Money Supply: Turkish Economy (2011-2018)
    Pages 595 - 610
    Leyla BAŞTAV
  14. Analysis of Determinants of House Prices Using Hedonic Price Model: The Case of TR 71 Region
    Pages 611 - 629
    Arif İĞDELİ
  15. Vergi Kaçakçılık Suçlarında Soruşturma Evresi
    Pages 630 - 651
    Taha Emre ÇİFTÇİ
  16. Analysis of the Relationship Between Precious Metals and Stock Markets: Application on Borsa Istanbul Commercial Sectors
    Pages 652 - 669
    Mustafa UYSAL
  17. Psikolojik Sermayenin Kurumsal İtibar Üzerindeki Etkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracılık Rolü
    Pages 670 - 692
    Fuad SULEYMANOV, Mehmet Ozan CİNEL
  18. İnsan Kaynakları Yönetimi Ve Cam Tavan İlişkisine Türk Eğitim Sektörü’nden Niceliksel Bir Bakış: Kadın Kadının Destekçisi Mi?
    Pages 693 - 721
    Numan AKSOY
  19. Muhasebe Eğitimi Alan Önlisans Öğrencilerinin Muhasebe Derslerine Yönelik Tutumlarının ve İş Bulma Kaygılarının İncelenmesi: Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
    Pages 722 - 755
    Mustafa KILLI, Mehmet Can YUMUŞAKER
  20. Mutfak Çalışanlarının Yaratıcılık Algı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
    Pages 756 - 768
    Yener OĞAN
  21. Müşteri Mağaza Seçim Kriterlerinin Müşteri Tatmini Üzerindeki Etkileri
    Pages 769 - 792
    Melih BAŞKOL
  22. Salgının Ekonomik Yaşama Etkileri
    Pages 793 - 800
    Erinç YELDAN