Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye'deki Çinli Öğrencilerin Kültürel Sosyal ve Akademik Entegrasyon Süreçlerinde Dijital Platformların Yeri

Year 2020, Volume: 8 Issue: Özel Sayı, 96 - 122, 31.12.2020

Abstract

Bu çalışmada Türkiye’deki Çinli lisans ve lisansüstü öğrencilerinin kültürel, sosyal ve akademik
entegrasyon süreçlerinde dijital platformların yeri nitel yöntemle ele alınmıştır. Çalışmanın amacı,
uluslararası öğrencilerin, eğitim için gittikleri ülkelerdeki kültürel, sosyal ve akademik entegrasyon
süreçlerinde dijital platformların yerini, Türkiye’deki Çinli öğrencilerin deneyimleri üzerinden ortaya
koymaktır. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde
eğitimine devam eden 30 Çinli öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda Çinli öğrencilerin
kısmen kültürel entegrasyon sağladıkları ve sosyal entegrasyonlarının ise daha düşük düzeyde
olduğu görülmüştür. Bununla birlikte Türkiye’deki Çinli öğrencilerin akademik yaşama entegre
oldukları görülmüştür. Çinli öğrencilerin yine Çinli öğrencilerle daha çok dijital platformlar üzerinden
sosyal ilişki kurmaları, hem sosyal entegrasyonlarını hem de Türkçe dil gelişimini yavaşlatmaktadır.
Ayrıca bu durum, ilk yıl akademik yaşama entegrasyonu olumsuz etkilemektedir. Bu olumsuz etkiye
rağmen, Çinli öğrenciler daha sonraki yıllarda istedikleri düzeyde olmasa da Türkçelerini geliştirmekte
ve akademik yaşama entegre olabilmektedirler. Çinli öğrencilere burs sağlayan Yurtdışı Türkler ve
Akraba Topluluklar Başkanlığı’nın [YTB]’nin, gerek Türk kültürünü öğrenme gerekse Türkçenin
geliştirilmesi bağlamında dijital platformları aktif kullanması Çinli öğrencilerin entegrasyon süreçlerine
olumlu katkı sağlayacaktır.

Supporting Institution

YTB

Project Number

Uluslararası Öğrenci Bursu

Thanks

Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluğu(YTB)'nun verdiği uluslararası öğrenci bursu sayesinde bu çalışma gerçekleştirilmiştir. YTB'ye sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.

References

  • Aspers, P. (2009). Empirical phenomenology: A qualitative research approach (The Cologne Seminars). Indo-Pacific Journal of Phenomenology, 9(2), 1-12.
  • Berry,J.W. (1997). Immigration, Acculturation, and Adaptation. Applıed psychology: an internatıonal review, 46 (1), 5-68.
Year 2020, Volume: 8 Issue: Özel Sayı, 96 - 122, 31.12.2020

Abstract

Project Number

Uluslararası Öğrenci Bursu

References

  • Aspers, P. (2009). Empirical phenomenology: A qualitative research approach (The Cologne Seminars). Indo-Pacific Journal of Phenomenology, 9(2), 1-12.
  • Berry,J.W. (1997). Immigration, Acculturation, and Adaptation. Applıed psychology: an internatıonal review, 46 (1), 5-68.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Yulan Zhang This is me

Birsen Şahin

Project Number Uluslararası Öğrenci Bursu
Publication Date December 31, 2020
Acceptance Date December 11, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 8 Issue: Özel Sayı

Cite

APA Zhang, Y., & Şahin, B. (2020). Türkiye’deki Çinli Öğrencilerin Kültürel Sosyal ve Akademik Entegrasyon Süreçlerinde Dijital Platformların Yeri. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 8(Özel Sayı), 96-122.

ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.