BibTex RIS Cite

Eğitim-Çevre İlişkisi

Year 2017, Issue: 10, 105 - 128, 01.10.2017

Abstract

İnsanı çepeçevre kuşatan sosyal ve fiziki çevrenin, insanın eğitimindeki etkisi inkâr edilemez bir gerçektir. Sosyal çevre denilince insan ve insan gruplarının oluşturdukları çevre akla gelmektedir ki, insanın içinde doğup büyüdüğü aile ortamı başta olmak üzere arkadaş, okul, mahalle, meslek, millet ve insanlık, beşeri çevreyi meydana getiren unsurlardır. Fiziki çevre ise, insanın dışında eşyaların oluşturduğu çevredir ki, kıssaca insanın doğup büyüdüğü coğrafi bölge diye ifade edilir. İnsan, mezkûr muhitlerin her birisinden olumlu veya olumsuz olarak etkilenmektedir. İnsan fıtraten medeni bir yaratılışa sahip olarak yaratılmıştır. Her insan içinde doğup büyüdüğü aile ortamı başta olmak üzere komşu, arkadaş, okul, akraba ve bunlardan teşekkül eden sosyal gruplarla zaruri olarak ilişki kurmak durumundadır. Bu münasebet, onun ahlakını, “iyiden kötüye değiştirebildiği gibi, kötüden iyiye de değiştirebilir. Biz de bu makalede çevrenin genelde insan, özelde çocuk üzerindeki etkilerini tespit etmeğe çalıştık. Olumsuz çevre şartlarından korunma çarelerini göstermeğe gayret ettik.

Education-Environment Relation

Year 2017, Issue: 10, 105 - 128, 01.10.2017

Abstract

The social and physical circle surrounding the human being, the effect of human education is an irrefutable truth. Within the social environment, the environment created by human and human groups comes to mind, which is the family environment in which a person is born and grew up, especially friends, schools, neighborhoods, professions, nations and humanity. The physical environment, on the other hand, is the geographical region in which humans are born and grown. Man is affected positively or negatively from each of the mentioned neighborhoods. Human beings have been created with a civilized creation. It is essential to establish relationships with neighboring people, friends, schools, relatives, and social groups formed by them, especially in the family environment where every person is born and raised. This relationship can change his morality "from evil to good as well as from evil to evil. We have also tried to determine the effects of this article on people, especially children. We strived to demonstrate remedies for adverse environmental conditions.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA27NR72JR
Journal Section Research Article
Authors

Mahmut Sönmez This is me

Publication Date October 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 10

Cite

APA Sönmez, M. (2017). Eğitim-Çevre İlişkisi. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(10), 105-128.
AMA Sönmez M. Eğitim-Çevre İlişkisi. ifder. October 2017;(10):105-128.
Chicago Sönmez, Mahmut. “Eğitim-Çevre İlişkisi”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 10 (October 2017): 105-28.
EndNote Sönmez M (October 1, 2017) Eğitim-Çevre İlişkisi. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10 105–128.
IEEE M. Sönmez, “Eğitim-Çevre İlişkisi”, ifder, no. 10, pp. 105–128, October 2017.
ISNAD Sönmez, Mahmut. “Eğitim-Çevre İlişkisi”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10 (October 2017), 105-128.
JAMA Sönmez M. Eğitim-Çevre İlişkisi. ifder. 2017;:105–128.
MLA Sönmez, Mahmut. “Eğitim-Çevre İlişkisi”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 10, 2017, pp. 105-28.
Vancouver Sönmez M. Eğitim-Çevre İlişkisi. ifder. 2017(10):105-28.