Bu çalışmanın amacı, seçilen sınıf içi
kuralların okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden dört, beş, altı yaş grubu çocuklara
öğretilmesinde örnek resimli hikâye kitaplarının okunmasının etkisini
belirlemektir. Bu deneysel çalışmanın örneklemini Sinop ili Merkez ilçesinde
bulunan biri bağımsız, biri ilkokul bünyesinde ve bir de ortaokul bünyesinde
faaliyet gösteren 3 anaokulunda bulunan 26 erkek ve 34 kız çocuk olmak üzere
toplam 60 çocuk oluşturmaktadır. Bu çalışmada, oyuncaklarını paylaşma, oyuncaklarını
toplama, kıyafetlerini askıya asma, yerlere çöp atmama ve sıraya girme gibi beş
sınıf içi kural seçilmiştir ele alınmıştır. Bu amaç doğrultusunda, örneklem
olarak seçilen okullarda belirlenen iki sınıftan biri kontrol ve diğeri deney
grubu olarak seçilmiştir. Çalışmanın başlangıcında kontrol ve deney gruplarına
ön-test yapılmış ve ön-test sonuçlarına göre kontrol ve deney grupları arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Sonraki 5 hafta
boyunca deney gruplarındaki öğrencilere her hafta bir kitap olacak şekilde
seçilen 5 kuralla ilgili beş kitap araştırmacılar tarafından okunmuştur. Deney
gruplarına kitaplar okunması bittikten sonra kontrol ve deney gruplarına
son-test uygulanmıştır. Son-testlerinin analizi sonucunda deney ve kontrol
gruplarının kural farkındalığı puanları arasında deney grubu lehine
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırma sonuçları okul
öncesi çocuklarına resimli hikâye kitabı okunmasının, kuralların öğrencilere
kazandırılmasında etkili bir yöntem olduğunu ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Submission Date | January 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 10 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.